Kevés étterem van Vas megyében, amelyiknek nem az a legfőbb ismertetőjegye, hogy dödöllébe vagy vasi pecsenyébe akarja fullasztani a vendéget. Van viszont egy, amelyikért az ország másik feléből is sokan elautóznak. A helyi értékekre – kézművességre, termelőkre, alapanyagokra és hagyományokra – felépült Pajta lényegében úgy lett a magyar vidék egyik legelismertebb vendéglátóhelye, hogy nem volt megtervezve, tulajdonosai tapasztalat nélkül vágtak bele, és soha nem hirdették.
„Nekem nem hiányzik Budapest, jó itt élni. Reggel felkelek, lejövök, bekapcsolom a kávégépet. Elmegyek sétálni a kutyával, mire visszajövök, bemelegszik a gép” – mondja Kvasznicza Ferenc, miközben kávéval a kézben egy üvegfalon át hatalmas rétre, azon túl egy erdőre bámulunk, a Szala is ott folyik. A lemenő késő őszi nap narancssárgán világítja be a fafelületeket körülöttünk – egy filigrán kis üvegdoboz valójában, ahol ülünk, amely két oldalon kilép a hátterét adó kőépületből. Kint a rét füvén látszik a keskeny ösvény, amin Ferenc nem sokkal később megint komótosan elindul fekete labradorával. De előbb még hozzáteszi: „És hát tök jó érzés, hogy sikeresek vagyunk az étteremmel.”
Marjai Flóra és Kvasznicza Ferenc az étterem miatt lettek őrségiek
Az étlapon dödölle, vasi pecsenye, tökmagos túrógombóc. Igen, az Őrségben vagyunk, de ha csak a Pajta Étterem miliőjét és mentalitását nézzük, lehetnénk mondjuk Észak- vagy Nyugat-Európában is. Nagy üvegekben szárított vargányák napoznak, beljebb fenyőrügy, medvehagyma-termés, rózsasziromból rózsavíz, csipkebogyó, kökény, zölddió különböző formákban tartósítva – csaknem minden saját gyűjtés a Nemzeti Park erdeiből. Tavasszal ugyanonnan bodza, orgona, nyírfavíz is érkezik. „Itt mindenki használja a fenyőrügyet, ki tudja, mióta. Elteszik mézben. Agyagban sütéssel is kísérletezünk most, mivel ez a táj fazekasközpont is” – magyarázza Kvasznicza Ferenc, mintha maga is minden szállal a régióhoz kötődne.
„Emlékszem, síelésből jöttünk haza a 8-as úton, lekanyarodtunk megnézni. Ez egy romos pajtaépület volt, ÁFÉSZ-bolt és raktár. Aztán később lejártunk ide bulizni, valójában fel sem tűnt, hogy itt van ez a kincs. Most már eléggé az életünk része” – mosolyodik el a 34 éves férfi családja modern éttermében ülve.
Az MKB Bank prémium digitális pénzintézetként a klasszikus értékek mentén, a bizalomra és ügyfélközpontúságra fókuszálva fejleszti digitális és prémium szolgáltatásait. A prémium értékkínálat megújításának részeként egy egyedülálló ügyfélélményt nyújtó terméket vezetnek be a magyar piacra, a metálkártyát. A kártyában pedig nem csak az egyedi, hogy fémből készül, hanem a szolgáltatáscsomag kialakításába most az ügyfelek is beleszólhatnak. Prémium ügyfélélményről, digitális szolgáltatásokról beszélgettünk az MKB Bank vezetőivel.
Prémium megoldások a digitális bankolásban az MKB-nál
A hazai bankszektorban 70 éve jelen lévő, a prémium, a lakossági és a privátbanki mellett erős vállalati ügyfélkörrel rendelkező MKB Bank olyan szolgáltatásokat és kompetenciákat fejleszt, amelyek egyszerre elégítik ki a digitális világ és a prémium szolgáltatások iránti igényeket.
A bank a prémium kiszolgálás továbbfejlesztésének egyik állomásaként novemberben két különleges fémkártyát jelentett be, az MKB World Elite Metal és az MKB Platinum Metal kártyát, amelyek piacra vezetése is az ügyfelek bevonásával történik majd. „A piacon eddig egyedülálló, álló dizájnnal rendelkező metálkártyával a mindennapi pénzügyeket szeretnénk prémium élménnyé tenni kiemelt ügyfeleink számára” – mondta el Ginzer Ildikó általános és üzleti vezérigazgató-helyettes. A különleges kártyára feliratkozó ügyfelek első kézből értesülhetnek a kártya fejlesztési állomásairól, illetve elsőként vehetik majd kézbe magát a kártyát is, sőt, visszajelzéseket is adhatnak a kártya piacra vezetése során a szolgáltatások kialakításához.
De nem ez az egyetlen termék az MKB-nál amelynélfontos az ügyfelek visszajelzése. A pénzintézetnél kiemelt figyelem övezi a partnerek igényeit, így a digitális szolgáltatásokat is az ügyfelek aktív bevonásával fejlesztik, és folyamatosan gyűjtik a visszajelzéseiket. „A prémium ügyfeleink körében a klasszikus napi banki bankolási szolgáltatások mellett hangsúlyosan szerepelnek a különböző vagyonkezelési, befektetési szolgáltatások is, ezért biztosítjuk az ügyfeleink számára a bankfiókokban elérhető személyes tanácsadás lehetőségét, és dolgozunk több olyan megoldáson, ahol ezt a személyességet digitális megoldások támogatják, – emeli ki Pereczes János, az MKB Digitális Üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója, aki szerint egy univerzális bank esetében fontos, hogy arca, vagy akár lelke legyen, egy chatbot vagy chatrobot soha nem tudja kiváltani teljeskörűen ezt az ügyfélélményt.
A fiókhálózatát is ebben a szellemben alakítja át a bank: léteznek már dedikáltan prémium ügyfelek számára létrehozott ügyfélközpontok, és igyekeznek minden fiókban úgynevezett Prémium sarkokat kialakítani, ahol az ügyfelek prémium tanácsadójukkal közösen építik ki a minden élethelyzetre megfelelő portfóliójukat.
A koronavírus-járvány következtében felgyorsult bankolási szokások megváltozására is reagál a digitális transzformációban lévő hazai bank. Az elmúlt időszakban ugyanis olyanok is belépnek a digitális térbe, akik eddig a klasszikus banki ügyintézés hívei voltak. Az új ügyféligényekre reagálva a szolgáltatások között szerepel az online, VideóBankon is intézhető értékpapírszámla-nyitás, illetve népszerű a mobil-
applikáción keresztül igénybe vehető személyi kölcsön is. (X)
Képalá:
Pereczes János,
az MKB Bank digitális üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója
Szerző: Szendrői Gábor A Concorde MB Partners – a Concorde Értékpapír és az Oriens vállalatcsoport közös tranzakciós tanácsadó cége – most ősszel ünnepelte megszületésének ötödik évfordulóját. Az elmúlt öt évben 51 sikeresen lezárt tranzakció körül bábáskodtunk, talán érdemes megnézni, milyen trendek láthatók, milyen következtetések vonhatók le az 51 ügylet alapján a hazai piacról. A tranzakciók összértéke 1,2 milliárd euró […]
A koronavírus-járvány tombolása közepette egy maroknyi befektető megtalálta az Amazon Achilles-sarkát, és megtanulta, hogyan kell a 21. században kereskedni. Win-win helyzet a befektetőknek és a fogyasztóknak, meg a munkavállalóknak is – Amerikában.
Minden gyereknek alapvető joga és kötelessége, hogy tanuljon, azonban vannak helyzetek, amikor ez mégsem valósulhat meg. A Kórházsuli Alapítvány önkéntes gimnazistái tananyagokat fejlesztenek kórházban fekvő vagy tartósan beteg gyerekeknek, persze pedagógusokkal együttműködve; a tudás átadásában egyetemisták segítenek.
A digitális transzformáció a gazdaság bármely szektorában ma már nemcsak egy trend, egy egyszeri megoldandó projekt, hanem állandó elem az adott szervezet életében, ami egyúttal a vezetés, a munkavégzés és a kommunikáció szintjén is merőben új stílust igényel. A siker egyre inkább az emberi tényezőn múlik.