2020 végére eljutottunk oda, hogy a különböző üzleti szektorok és gazdasági ágazatok fejlődését – legyen szó autóiparról, energiaiparról, környezetvédelemről, gasztronómiáról vagy egy olyan hétköznapi szokásunkról, mint a dohányzás – az ártalomcsökkentés iránti társadalmi igény mozgatja.
A világon jelenleg számos kutatás folyik, amelyek egy jelentős része az ártalomcsökkentést tűzte ki célul. Az autóiparban például egyre több törekvés van a levegőt szennyező károsanyag-kibocsátás csökkentésére, és más iparágakban is megfigyelhetők hasonló tendenciák, elég csak a hőszivattyús vagy az elektromos fűtési rendszerekre gondolni. Hasonló törekvés zajlik egy egészen más területen, a dohányiparban is, ahol a füst jelenléte vet fel kérdéseket, nem indokolatlanul!
Köztudott, hogy a cigarettázás káros, és számos betegség kialakulásáért felelős. Ennek ellenére a világon több mint 1 milliárdan dohányoznak, hazánkban jelenleg több mint 2 millióan gyújtanak rá naponta. Dohányzás közben pedig nem csak a dohányos szervezetét érik a füstben lévő káros anyagok, hanem a környezetükben lévőkét is. Egy szál cigaretta meggyújtását követően több ezer vegyi anyag keletkezik, amelyek jó része a füsttel jut be a szervezetünkbe. A nikotinról köztudomású, hogy függőséget okoz, és komoly mellékhatásokkal járhat, ugyanakkor ma már a vezető tudományos szervezetek is azon az állásponton vannak, hogy elsősorban nem a nikotin, hanem az égés és az égés során keletkező füst az, amely a dohányzással kapcsolatos betegségek kialakulásáért elsősorban felelős.
Az MKB Bank prémium digitális pénzintézetként a klasszikus értékek mentén, a bizalomra és ügyfélközpontúságra fókuszálva fejleszti digitális és prémium szolgáltatásait. A prémium értékkínálat megújításának részeként egy egyedülálló ügyfélélményt nyújtó terméket vezetnek be a magyar piacra, a metálkártyát. A kártyában pedig nem csak az egyedi, hogy fémből készül, hanem a szolgáltatáscsomag kialakításába most az ügyfelek is beleszólhatnak. Prémium ügyfélélményről, digitális szolgáltatásokról beszélgettünk az MKB Bank vezetőivel.
Prémium megoldások a digitális bankolásban az MKB-nál
A hazai bankszektorban 70 éve jelen lévő, a prémium, a lakossági és a privátbanki mellett erős vállalati ügyfélkörrel rendelkező MKB Bank olyan szolgáltatásokat és kompetenciákat fejleszt, amelyek egyszerre elégítik ki a digitális világ és a prémium szolgáltatások iránti igényeket.
A bank a prémium kiszolgálás továbbfejlesztésének egyik állomásaként novemberben két különleges fémkártyát jelentett be, az MKB World Elite Metal és az MKB Platinum Metal kártyát, amelyek piacra vezetése is az ügyfelek bevonásával történik majd. „A piacon eddig egyedülálló, álló dizájnnal rendelkező metálkártyával a mindennapi pénzügyeket szeretnénk prémium élménnyé tenni kiemelt ügyfeleink számára” – mondta el Ginzer Ildikó általános és üzleti vezérigazgató-helyettes. A különleges kártyára feliratkozó ügyfelek első kézből értesülhetnek a kártya fejlesztési állomásairól, illetve elsőként vehetik majd kézbe magát a kártyát is, sőt, visszajelzéseket is adhatnak a kártya piacra vezetése során a szolgáltatások kialakításához.
De nem ez az egyetlen termék az MKB-nál amelynélfontos az ügyfelek visszajelzése. A pénzintézetnél kiemelt figyelem övezi a partnerek igényeit, így a digitális szolgáltatásokat is az ügyfelek aktív bevonásával fejlesztik, és folyamatosan gyűjtik a visszajelzéseiket. „A prémium ügyfeleink körében a klasszikus napi banki bankolási szolgáltatások mellett hangsúlyosan szerepelnek a különböző vagyonkezelési, befektetési szolgáltatások is, ezért biztosítjuk az ügyfeleink számára a bankfiókokban elérhető személyes tanácsadás lehetőségét, és dolgozunk több olyan megoldáson, ahol ezt a személyességet digitális megoldások támogatják, – emeli ki Pereczes János, az MKB Digitális Üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója, aki szerint egy univerzális bank esetében fontos, hogy arca, vagy akár lelke legyen, egy chatbot vagy chatrobot soha nem tudja kiváltani teljeskörűen ezt az ügyfélélményt.
A fiókhálózatát is ebben a szellemben alakítja át a bank: léteznek már dedikáltan prémium ügyfelek számára létrehozott ügyfélközpontok, és igyekeznek minden fiókban úgynevezett Prémium sarkokat kialakítani, ahol az ügyfelek prémium tanácsadójukkal közösen építik ki a minden élethelyzetre megfelelő portfóliójukat.
A koronavírus-járvány következtében felgyorsult bankolási szokások megváltozására is reagál a digitális transzformációban lévő hazai bank. Az elmúlt időszakban ugyanis olyanok is belépnek a digitális térbe, akik eddig a klasszikus banki ügyintézés hívei voltak. Az új ügyféligényekre reagálva a szolgáltatások között szerepel az online, VideóBankon is intézhető értékpapírszámla-nyitás, illetve népszerű a mobil-
applikáción keresztül igénybe vehető személyi kölcsön is. (X)
Képalá:
Pereczes János,
az MKB Bank digitális üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója
2020-ban sincs tuti mondat, nem lehet előhúzni egyetlen általános kártyát, ami az embert kisegítené a bajból, mondja Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus. Könyveiben leginkább azt tanítja, miként lehet az online és az offline világ között megtalálni azt az egyensúlyt, ami segíthet abban, hogy érzelmileg jól éljünk.
A külföldi cégek részesedésszerzését megnehezítő kormányrendelet és a járvány okozta bizonytalanság egyszerre okozta a száz százalékban magyar kézben lévő legnagyobb cégek leértékelődését. Persze, az is sokat elmond a válságba került magyar gazdaságról, hogy a legnagyobb növekedésre a – továbbra is felvásárlásokkal hízó – Mészáros csoport volt képes. Idén először vizsgáltuk az elnyert közbeszerzéseket is, jól látszik, hogy az államtól szakmányban kapott megbízások nem garantálják az értéknövekedést. A tudástőke ugyanakkor minden körülmények között jó befektetésnek tűnik.
A második kerülettől a szórványfalvakig országszerte adnak gyerekkoncerteket, sőt siketekkel és hallássérültekkel is megismertetik a zenét. Pellengérre állítják a klasszikus zenét övező hiedelmeket, sokszor formabontó repertoárjukat pedig streamingszolgáltatással teszik mindenkinek elérhetővé. Hámori Máté és az Óbudai Danubia Zenekar felelősségének érzi, hogy az embereket összekösse a művészet által.
Az IMMOFINANZ folyamatosan fejlődő, az ügyfelek változó igényeit is követni képes irodakoncepciója, a myhive az egyedülálló szolgáltatások mellett a mostani helyzetben kiemelten fontos rugalmasságával is a piac előtt jár. Hamarosan egy újjávarázsolt irodatérben várják majd a bérlőket.