Ha eddig sokan igyekeztek kimenekülni a magyar állami egészségügyből, akkor a koronajárvány alatti tapasztalatok miatt most tömegeknek juthat eszébe, hogy egy jól megválasztott egészségbiztosítással garantálják maguknak a magánellátást. Választék van: segítünk átgondolni, mire érdemes odafigyelni, és adunk pár konkrét tippet az alapfelszereltségtől a full extráig.
Utoljára bő egy évvel ezelőtt néztünk rá a hazai biztosítók egészségbiztosítási kínálatára (Forbes, 2019/3), és bizony azóta sok minden történt. Biztosítási csomagok bővültek vagy éppen szűkültek, több kombinált megoldás jelent meg a piacon egészségpénztárak és biztosítók összefogásában, és sajnos, jött a mindent felforgató koronajárvány. Utóbbi miatt elmaradtak vizsgálatok, műtétek és szűrések, és a korábbinál is többekben megfogalmazódott a késztetés, hogy addig jó, amíg jó távol maradhat az állami egészségügytől.
„Havonta több száz ügyféllel dolgozunk együtt öt témában (nyugdíj-, gyermekcélú előtakarékosság, élet- és egészségbiztosítás, valamint befektetési, privátbanki szolgáltatás), és bár az elmúlt hónapokban minden területen visszaesést láttunk, a leginkább válságálló az egészségbiztosítás volt. Az egészségmegőrzés szerepe éppen, hogy erősödött ebben az időszakban” – mondja Sipos Csaba, a cikkünket háttérszámításokkal is segítő Grantis alkuszcég vezető tanácsadója.
Ő azon ritka példányok egyike, akik már huszonévesen kötöttek magukra egészségbiztosítást, így az elmúlt tíz évben több biztosító több csomagját kipróbálta. Jelenleg három szerződése is van (egy hazai szolgáltatásfinanszírozó, egy nagy bajok esetére külföldi szolgáltatást nyújtó és egy kritikus betegségre szóló összegfinanszírozó biztosítás), és már sokszor végigrágta magát azokon a kérdéseken, amikkel mostanában őt szembesítik. Hogy mik a legtipikusabb dilemmák és a most adható legjobb válaszok, azt a következő tíz pontban foglaltuk össze.
A romantikus álmok és a hiányzó profit konfliktusával jellemezte nemrégen Kovács Károly előadóként a Tokaji borvidéket egy országos borkonferencán. És valóban, minél több a romantikus állom Tokajban a világ legjobb furmintjáról, amely megveri a nagy burgundi fehéreket, meg a milliókat érő aszúkról, amelyekért királyok és milliárdosok állnak sorba, annál több az elhagyott, elvadult szőlőterület és a veszteséges birtok.
Pedig Tokaj adottságai fantasztikusak, hagyományai lenyűgözőek! Csak eddig hiányzott az az üzleti modell, amely támogatja a hagyományokat, a minőséget, de nyereséges üzlet is egyben. A kiválasztottak helyett a lehető legtöbb termelőnek ad sikert, megélhetést. Kovács Károly, a MAD Wine Kft. többségi tulajdonosa pedig ezt képviseli. Saját tévedései vitték el annak felismeréséhez, hogy a bor ugyanolyan kereskedelmi cikk, mint bármi más, amit a piacon adunk el, s a borról sem a lelkes borász, hanem a piac mondja ki az utolsó szót. Legfőképpen pedig megértette, hogy az a legjobb bor, ami a fogyasztónak annyira ízlik, hogy fizetni is hajlandó érte!
Pontos számításokkal felépítette a MAD Wine Kft. termékpiramisát, melynek középpontjában a MAD Furmint és a MAD Hárslevelű áll. Ez a két száraz bor mára a világ 25 országában kapható, és több százezer palackos mennyiségben fogy. Ezeknél följebb a cég dűlőszelektált száraz borai állnak, még magasabban a szamorodnik, a fényes aszúk és a palackonként 300 ezer forintért elkelő esszenciák.
A masszív közép a jó minőségű, hétköznapi száraz és édes borokra, a Dry by Tokaj és a Sweet by Tokaj boraira támaszkodik. Itt áll legfrissebb termékük is, a MAD fröccs, mely az első adatok szerint az idei nyár piaci kedvence lesz.
Kovács Károly többségi tulajdonos és a MAD Wine Kft. szakemberei szerint a legősibb hagyományokon álló borvidéken sem maradhat abba egy percre sem az innováció. A MAD Wine Kft. egyszerre járja az ősi tradíciók útját és a merész újítások meredekebb ösvényeit. Az eredményről ezúttal is a fogyasztó dönt!
Hidegen cool!
Feldobott, jeges borzongás a kánikulában – ilyen minden találkozás a minőségi furmintból és hárslevelűből készült, fémdobozos MAD fröccsel! Erőteljes szénsavasság, lehengerlő frissesség, virágos illat, finom, de a korty végig egyenletesen jelenlévő savasság, belső egyensúly és átható gyümölcsösség jellemzi ezt az italt a borszakértő szerint. Ám ehhez az italhoz nem kell borszakértő! Elég annyi, hogy a MAD Wine Kft. borászai pontosan tudják, hogy jó fröccsöt csak nagyon jó borból lehet készíteni. Ez pedig nagyon jó bor! Feldúsítva a friss és kristálytiszta vízzel, megbolondítva a buborékok millióival, maga a sugárzó nyár! Fiatalos, trendi, és nagyon jó inni, ha jól be van hűtve! A buli előtt feldob, a buliban magával ragad, a buli után pedig megnyugtat. Ilyen egy nagyon jó fröccs! Korszerű csomagolása, az igényes vásárlók kényes ízlését is kielégítő grafika és a kiemelkedően jó minőségű fröccs együttesen mondatták az olasz vendéglők országos szaklapjának újságírójával, hogy ez a termék maga a jövő! Pedig nincs igaza, mert a MAD fröccs nem a jövő, a MAD Wine Kft. minden vásárlója számára ez maga a jelen!
A hűvös borzongás, az önfeledt bulizás, a kánikula és a jó kaják itala a MAD fröccs, ami hidegen tényleg nagyon cool! De ne állj le itt! Hozd össze egy kis Aperollal, készíts belőle ízlésed szerinti koktélt, és megőrülsz! Egy új világ buborékjai röpítenek magukkal! Csak arra vigyázz, hogy hideg legyen, mert Hidegen cool!
Ami másnak szemét, az neki alapanyag: Koralevics Rita papírhulladékból készíti lámpáit és lakáskiegészítőit. A Paper Up!-ot nemcsak itthon, hanem külföldön is imádják.
Mázli és jó időzítés – a Banga házaspár szemfülesen először webáruházat indított, majd hosszú tárgyalások után megszerezte a világ egyik legnagyobb kozmetikai franchise-ának magyarországi jogait, és 2012-ben megnyitotta első The Body Shop feliratú, sötétzöld portálos boltját Budapesten. A hirtelen jött gyors növekedés és a koronavírus-járvány ugyan megtépázta cégüket, de a megnégyszereződött netes forgalom segített a túlélésben.
Az utóbbi harminc évben Elon Musk volt az egyetlen, aki megcsinálta a csodát, de már a Tesláról sem mondhatni, hogy fiatal startup. Új autómárkát elindítani és bevezetni manapság szinte lehetetlen, egy elszánt olasz tervező mégis kis szériában alkot, és eredeti modelleket álmodik.