Ahogy vegetáriánus szülei étrendjükkel valószínűleg újítónak számítottak a 80-as évek Magyarországán, úgy később Tihanyi Tamás a vegán táplálékkiegészítők piacán lett trendformáló. Elsők között kezdett saját márkanév alatt növényi alapú fehérjeport árulni. A Naturize kezdettől nyereséges.
Az inspirációról
Tihanyi Tamás tizenkét évesen elhagyta étrendjéből a húst – ahogy szüleinél látta, a 90-es évek elején itthon még igencsak rendhagyó módon. „Amikor felnőttként árulni kezdtem itthon a barnarizs-fehérjét, már fel voltam készülve minden ehhez kapcsolódó szokásos kritikára: hogy a növényi az nem fehérje, hogy aki nem eszik húst, annak hiánybetegségei lesznek, és a többi.”
Olyan legkisebbkirályfi-történet, ami még a Forbesban is kitűnik.
Gyorsítósávon vagyunk, de akkora a száguldás, hogy azt sem látjuk, min megyünk keresztül, vagy hova jutunk el. Csak annyi biztos, hogy március közepén begyújtották a rakétákat. Mi pedig szokjuk, hogy a legfontosabb kérdésekre az igazán őszinte válaszunk az, hogy nem tudjuk. Így még inkább a megérzéseinkre hallgatunk, vagy kivetítjük belső világunkat jövőre. Az optimisták szerint mindjárt itt a felpattanás, a pesszimisták szerint a második hullám csak nagyobb lehet, mint az első, és egyébként is húszszázalékos munkanélküliség van Amerikában, jön a mindent elborító infláció.
Abban viszont mintha mindenki egyetértene, hogy az eddig is meglévő fejlődési irányoknak óriási lökést adott a vírusválság, különösen bárminek, ami digitális. A piac persze visszarendeződik, de azért nyomot a hagy a tapasztalat, hogy mindent el lehet intézni online. Csak egy példa: a drogériák piacán a házhoz szállítás aránya az addigi két százalékról a válság alatt tíz százalékra nőtt, és minden bizonnyal nem két, hanem inkább három–öt százalékra fog visszaesni.
Nemcsak írtunk a válságra adott válaszokról, de mi magunk is kerestük a fogást a helyzeten. Az évek óta megrendezett Legyél jobb! -Napot egy huszárvágással teljesen online szerveztük meg, és azt tapasztaltuk, hogy közönségünk és szponzoraink is velünk tartanak. Ezer résztvevő, tűzijátékszerű nemzetközi előadói névsor, köztük Edith Eva Eger, Steve Forbes vagy Péterffy Tamás. -Izgultam előtte? Még jó, hogy. Más egy kis szobában a kamerába nézve beszélgetni, mint egy ötszáz fős teremben. De azt már előtte is tudtam, hogy a válság első hónapjában jól teljesítettünk. A májusi számot 15 ezer példányban adtuk el nyomtatott formában, és 1,3 millióan kattintottak a forbes.hu-ra a hónap során. Ez nem jelentős csökkenés a magazinnál, aminek egy átlagos hónapja 16–17 ezer példányt hoz, viszont óriási növekedés a forbes.hu-nál.
A mostani, friss számban is arra törekedtünk, hogy a válságot is jobban érthetővé tegyük, miközben mi magunk sem szeretnénk elmerülni annak folyamatos figyelésében. Máté Bence pusztaszeri tanyáján például elég jól ki tudja kapcsolni a gyorsítósávra került világ híreit, különösen, hogy telefonján nincs internet. Bagi László cikkéből kiderül, hogy egyszeri és különleges életút az övé, olyan legkisebbkirályfi-történet, ami még a Forbesban is kitűnik. Sugározza magából az önazonosságot, hogy nincs szüksége semmilyen álarcra, pózra.
A válságnézős cikkek közül Ács Gábor interjúja Váradi Wizz Air Józseffel ad betekintést, hogyan tekint a légi ipar teljes leállására a legnagyobb nemzetközi sikersztorit véghezvivő magyar menedzser és cégalapító. Kérdés sok van a hatoldalas anyagban, de a legnagyobb mégis ez: bátor vagy vak Váradi, aki azt mondja, tíz éve erre a pillanatra várnak, és gőzerővel mennek előre.
A Forbes Nextben újra a vírus kerül előtérbe, Fekete Emese, Bánlaki D. Stella és Smejkál Péter azokat a magyar kutatókat mutatják be, akik Pécsett, Budapesten és Mainzban ma is a vírus -ellen küzdenek.
„Kültéri felhasználásra készült” – adja meg magához a használati utasítást Kozma Gergely, de ez a lenyugvónap-, szarvasbika-, tehén- és lótetoválások nélkül is átjön az első mondataiból. Szerinte nem lovasnemzet a magyar, sokkal inkább fesztiválnemzet, csinált is ő is egy dzsemborit, ahol „klímahorror” és „álspirituális ökohumbug” nélkül, nyersen és szabadon beszélgethetünk egymással. Indulás előtt ragadjon mindenki söröskorsót, ők nem fognak csak azért gyártani, hogy rákerüljön egy támogató logója.
Néha jólesik egy nyugalmas erdőbe menekülni, kicsit lefáradni és végül a túrát egy leves-sör menüvel zárni. Egy könnyen megközelíthető, de mégsem túl forgalmas távot jártam végig, ahol az út változatos, néha sűrű erdőben, máskor hegyi legelőkön át vezetett, és még az egyik legszebb kilátót is útba ejtettem a Dunakanyarban.
Méltatlan helyzetek, kiszolgáltatottság, történelmi traumák, emberi gyarlóságok, politikai manőverek és nagy szerelmek – a karanténban mély témák kerültek elénk, és végre a fantasy irodalom egy nyolckötetes klasszikusára is jutott időnk.
Szűk negyven munkanap alatt majdnem harmincezer koronatesztelés magánforrásból, magánzsebből, csak annál a tíz nagy és elszántan tesztelő magánegészségügyi intézménynél, amelyik meg is osztotta velünk tapasztalatait és statisztikáit.