Szimpatikus a vendéglőből bisztróvá átlényegített Szépilona új koncepciója, de sajnos egyelőre csak a koncepciója.
A Szépilona új neve Bisztró, a koncepció mögött ott vannak az egyaránt megbízható és otthonos Két Szerecsen és Bartók gazdái. Friss beltere nagyvonalúan franciás, étlapja elszántan magyar (vagy hívjuk monarchistának) és rokonszenvesen rövid, az utóbbi évekre megfakult hírneve meg akkora, hogy róla van elnevezve előtte a buszmegálló*. Van Costes buszmegálló? Nincs Costes buszmegálló.
Kellemes élményt sejtet ez a képlet, úgyhogy igen könnyű léptekkel tartunk Zugliget alja felé puffadtra enni magunkat egy modernebb vadassal. Ehhez képest vagy az történik, hogy a megújított Szépilonában a progresszió és a felmelegedés jegyében elkezdték tartani a sziesztát, és látogatásunk péntekén délután fél háromkor valójában már zárva vannak, csak a kedvünkért nyitva tartást színlelnek (amit ez esetben nagyra értékelek); vagy az, hogy a három hónap, amit minden nyitásnál meg szoktunk várni, hogy szépen összeálljanak a dolgok, és ne nüanszokon lovagoljunk, itt még távolról sem volt elég.
Parkoló csak jóval odébb van, de ezen gyorsan túllendülünk egy remek, kicsit sem gejl limonádéval. Az előétel, a házi tejföllel kínált marinált lazac is teljesen rendben: a halíz tiszta, a tejföl önfeledten zsíros, a rozskenyér bolti, de legalább jobbfajta. Mivel plakát méretű tábla és egy magabiztos Krúdy-idézés hirdeti a kerthelyiség falán, utána beleválasztunk a tafelspitzbe: az osztrákosan a húsleves elszürcsölése után külön, garnírungokkal fogyasztott omlós marhafartőbe.
M inél rosszabb, annál jobb? – kérdezem Váradi József Wizz Air-vezérigazgatót a hetedik Forbes Flow-n a budai Momkult reflektorral világított színpadán, ahogy az egymástól tisztes távolságra ülő maszkos közönség és az online követők figyelnek minket. Nem először beszélgetek Váradival, tudom, hogy a válaszai (szinte) mindig kendőzetlenül őszinték, és minden moderátort zavarba hozóan rövidek. Egy igen most is a válasza, és […]
M inél rosszabb, annál jobb? – kérdezem Váradi József Wizz Air-vezérigazgatót a hetedik Forbes Flow-n a budai Momkult reflektorral világított színpadán, ahogy az egymástól tisztes távolságra ülő maszkos közönség és az online követők figyelnek minket. Nem először beszélgetek Váradival, tudom, hogy a válaszai (szinte) mindig kendőzetlenül őszinték, és minden moderátort zavarba hozóan rövidek. Egy igen most is a válasza, és ahogy kell, a következő magas labdát is lecsapja, amikor felvetem, hogy nem lesz nagyon szerethető ezzel a kijelentéssel. Egy vezetőnek ez nem is feladata, mondja. A hét évvel ezelőtt az első Forbes címlapján is bemutatott Wizz Air elég jól van, egy vegetáló piac mellett is több mint egy évre elég tőkéje van, miközben versenytársainak egy része kihullhat mellőlük a válság alatt.
Lehet másról beszélni most, mint a koronavírusról? Lehet, sőt kell is.
Lehet másról beszélni most, mint a koronavírusról? Lehet, sőt kell is, mert a korona itt van, valóságos és veszélyes, de nem kell, hogy kitöltse az életünket reggeltől estig, ahogy nem forgatja fel az üzleti világot sem mindenestül. Minden üzletre hat (igen, van amire végzetesen), de jó tudatosítani magunkban, hogy mi az, ami továbbra is a megszokott, normális kerékvágásban halad. Ezzel együtt döntöttünk úgy, hogy két, szakmájában csúcsra ért véleményvezért ültetünk le egy asztalhoz beszélgetni a vírusválságról.
Szlávik doktor már a telefont is úgy veszi fel, hogy hallom, ezerrel pörög a nap 16 órájában. Ez akkor is így lehetett, amikor nem tévéstúdióban kezdte és fejezte be hosszú munkanapját, amit a magyar orvoslét túlságosan is jól ismert keretei között több állás munkájával is feltölt. Jaksity György nem az a kapkodós típus, de egy jól célzott poénhoz azért mindig megvan a ritmusérzéke, és ezt szerencsére a címlapinterjúban is megmutatja. A velük készült páros interjú keretet ad ahhoz, hogyan érdemes a vírus egészségügyi és gazdasági hatásairól gondolkozni, de abba is betekintést enged, hogy egy budapesti brókercégnél és az egyik kiemelt járványkórházban hogyan alakulnak a mindennapok a második hullám közepe felé haladva.
Aki nem gondolkodni szeretne a vírusválságról, sokkal inkább megoldani aktuális ügyeit, az Egészség mellékletben kaphat útbaigazítást, hogy az a bizonyos hinta, amit Kádár Gergely, a Forbes-címlapok művészeti vezetője az Ipadjén megfestett, ne írjon le akkora íveket. Illusztrációban amúgy is erős a mostani Forbes Egészség, ritka, hogy kortárs magyar művész készítsen nekünk illusztrációt, most viszont a 109. oldalon egy eredeti ef Zámbó kép van. Büszkeség.
Minden másra ott van a magazin fennmaradó nagy része. Benne Szoboszlai Dominik ügynökének, Esterházy Mátyásnak a portréjával, a magyar Forbes 2020-as filantróplistájával és egy brit céggel, amelyik a pécsi Zsolnay-negyedben építi miniatűr luxusautóit, olyan részletgazdagsággal, hogy egyik-másik ára magasabb, mint egy igazié.
Az amerikai Forbesból egy Netflix-sztorit hozunk, mert ez is olyan cég, ami az elmúlt években magától értetődően vált az életünk részévé, de történetét még kevesen ismerik. Pedig az alapító olyan vállalati kultúrát alakított ki, amiben sok korábbi erős szabályt felrúgtak, és a középpontba a folyamatos megújulást és a szabályok minimalizálását állították. Erről a magyar Forbes testvérével, a barecz & conrad könyvkiadóval decemberben az alapító könyvét is kiadjuk magyarul.
A világon egyedülálló mammográfiai készülék révén a nők maguknak szabályozhatják a vizsgálat alatt a mellükre nehezedő nyomás erősségét, a mesterséges intelligenciával felszerelt röntgengép pedig felismeri a légmellet, így a felvétel a korábbi hat vagy több óra helyett 15 perc alatt szakember elé kerülhet. Két innováció, ami már Berzsenyi Ágnes vezetése alatt született annál a vállalatnál, amelynek legfőbb célja, hogy csökkentse a különböző vizsgálatokkal járó kellemetlenségeket – vagy adott esetben, hogy életeket mentsen. A General Electric (GE) Healthcare nettó egymilliárd dollárt érő nőiegészség- és röntgendivíziójának elnök-vezérigazgatója nemcsak a technológiai innovációiért, de a kereskedelmi növekedéséért, a befektetésekért és a cég fogyasztói együttműködéseiért is felel, miközben aktívan dolgozik a nők helyzetének javításán a tudományos és technológiai területeken. Mindezt Amerikából, globális szinten, kilenc régióban, úgy, hogy 17 évesen, mátészalkai lányként nem is igazán akart nekiindulni a nagyvilágnak.
Az autómodellezés olyan, mint a luxusóra-készítés. A szakemberek finom mozdulatokkal, sok alkatrésszel, néhány szerszámmal dolgoznak, munkájuk eredménye pedig drága és egyedi. Az élethű autómodellekre specializálódott, bristoli székhelyű Amalgam Models a pécsi Zsolnay-negyedből látja el a világot egyedi autómodelljeivel. Van köztük olyan, ami 4500 óra alatt készül el, és két igazi luxusautót is meg lehetne venni az árából.
Tovább szélesítette finanszírozási eszköztárát, egyúttal villamosenergia-termelő portfólióját is bővítette a Növekedési Kötvényprogramra (NKP) támaszkodva az Alteo Nyrt. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghirdetett programmal kapcsolatos tapasztalatairól Kovács Domonkost, a cég vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.