Szimpatikus a vendéglőből bisztróvá átlényegített Szépilona új koncepciója, de sajnos egyelőre csak a koncepciója.
A Szépilona új neve Bisztró, a koncepció mögött ott vannak az egyaránt megbízható és otthonos Két Szerecsen és Bartók gazdái. Friss beltere nagyvonalúan franciás, étlapja elszántan magyar (vagy hívjuk monarchistának) és rokonszenvesen rövid, az utóbbi évekre megfakult hírneve meg akkora, hogy róla van elnevezve előtte a buszmegálló*. Van Costes buszmegálló? Nincs Costes buszmegálló.
Kellemes élményt sejtet ez a képlet, úgyhogy igen könnyű léptekkel tartunk Zugliget alja felé puffadtra enni magunkat egy modernebb vadassal. Ehhez képest vagy az történik, hogy a megújított Szépilonában a progresszió és a felmelegedés jegyében elkezdték tartani a sziesztát, és látogatásunk péntekén délután fél háromkor valójában már zárva vannak, csak a kedvünkért nyitva tartást színlelnek (amit ez esetben nagyra értékelek); vagy az, hogy a három hónap, amit minden nyitásnál meg szoktunk várni, hogy szépen összeálljanak a dolgok, és ne nüanszokon lovagoljunk, itt még távolról sem volt elég.
Parkoló csak jóval odébb van, de ezen gyorsan túllendülünk egy remek, kicsit sem gejl limonádéval. Az előétel, a házi tejföllel kínált marinált lazac is teljesen rendben: a halíz tiszta, a tejföl önfeledten zsíros, a rozskenyér bolti, de legalább jobbfajta. Mivel plakát méretű tábla és egy magabiztos Krúdy-idézés hirdeti a kerthelyiség falán, utána beleválasztunk a tafelspitzbe: az osztrákosan a húsleves elszürcsölése után külön, garnírungokkal fogyasztott omlós marhafartőbe.
Gáspár László, a Qualysoft Informatikai Zrt. CEO-ja és csapata 2021-ben is piacbővítésre készül. Az általuk használt felhő alapú megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek a vállalatok számára, így nagy a nyitottság felhasználói szempontból is. „Nem elegendő leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség” – mondja a CEO. Gáspár Lászlóval beszélgettünk.
Milyen változásokat hozott a Qualysoft piacán ez a rendkívüli év?
A technológia állandó és gyors fejlődése, illetve ügyfeleink változó üzleti igényei hozzászoktattak minket a változáshoz. A sikert abban látom, hogy lézerfókusszal koncentrálunk arra, hogy ügyfeleinknek utat mutassunk a digitális világban. A járvány okozta gazdasági helyzet és az informatikai igényekben bekövetkezett gyors változásban inkább lehetőséget látok, mint veszélyt. Ebből következik, hogy a digitális transzformáció egyik legfőbb hajtóerejeként is tekinthetünk a világjárványra. A piac keresi a biztonságos, gyors és rövidtávon is értéket adó szolgáltatásokat. Továbbá a munkáltatóknak fel kellett ismerniük, hogy a munkatársak bevonzásához és megtartásához más eszközök szükségesek, mint korábban. Így például a távmunkát segítő, rugalmas és felhasználóbarát rendszerek, a csapatmunkát segítő eszközök kerültek előtérbe. Fontos az is, hogy egy vezetőnek megfelelő megoldása legyen az egyéni és csapatteljesítmény mérésére. Több olyan üzleti megoldás van a portfóliónkban, melyek az operatív és üzleti munkafolyamatok kontinuitását távmunka esetén is maximálisan biztosítják ügyfeleinknek. Egyre több vállalat ismerte fel a felhős megoldásokban rejlő előnyöket a hagyományos, földi rendszerekkel szemben, így jelentős a kereslet növekedése ezen a területen. Ezek a megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek, hiszen felhős megoldások esetén nem szükséges infrastrukturális beruházásokat végrehajtani, és a meglévő rendszereket üzemeltetni. A felhő alapú szolgáltatások területén növelni tudtuk piaci jelenlétünket a közepes méretű vállalatoknál.
Az üzleti megoldások esetén az ügyfeleinknek egyre nagyobb érték, hogy stabil működési háttérrel rendelkező, ugyanakkor rugalmas partnerrel dolgozzanak együtt. Az agilitást nem egyszerűen módszertannak látom, hanem egy fair partnerkapcsolatnak két olyan cég között, akik a kölcsönös együttműködésre törekednek. Büszke vagyok rá, hogy 100 százalékban magyar tulajdonú vállalatcsoportként hét országban vagyunk jelen, és sikeresen tudjuk kiszolgálni nemzetközi ügyfeleinket is. Az idén tovább növekedett az exportbevételünk.
Milyen vállalati értékek mentén és milyen üzletpolitikával lehet az ilyen váratlan helyzetekre, illetve az IT-szektor folyamatos, gyors változásaira jól felkészülni?
Ebben nem változunk, továbbra is fontosnak tartom, hogy függetlenül attól, milyen módon történik az ügyfeleink kiszolgálása, a szervezeten belül a vállalati alapértékeink szerint éljük a mindennapjainkat és ezt következetesen el is várjuk egymástól. A Qualysoft épp annyi értéket teremt, mint amennyit a benne dolgozó kollégák hozzátesznek, így a vállalati kultúránk fejlesztése direkt módon hat az üzleti eredményeinkre. Legfontosabb célunk továbbra is az ügyfeleink értékteremtő folyamatainak megismerése és az ehhez való kapcsolódás, modern informatikai megoldások által. Látva azt, hogy a nagyvállalati ügyfeleink nemzetközi együttműködésre még inkább nyitottak, célunk, hogy élen járjunk a Qualysoft Csoport vállalatai közötti együttműködés elősegítésében és fejlesztésében. Ez magában foglalja a nemzetközi értékesítési képességünk fejlesztését, közös projektek megvalósítását, valamint Microsoft alapú üzleti szolgáltatásaink nemzetközi kiterjesztését.
Mennyire írta át a közeljövőre vonatkozó terveiket az idei év?
A 2021-es évben továbbra is piacbővüléssel tervezünk mindhárom üzletágunkban. A Qualysoft márkaértékét, valamint a meglévő és potenciális ügyfeleink bizalmát szakmai értékadó szolgáltatásokkal kívánjuk tovább erősíteni. A stratégiailag fontos célpiacainkon az ügyfélbázisunk további növelése az elsődleges célunk, illetve a magyar portfóliónk nemzetközi képviselete. Mi ezáltal kívánunk hiteles és változatos szakmai jövőképet biztosítani a munkatársaink számára.
Érdemes a cégeknek most belevágnia valamilyen nagyobb léptékű IT-fejlesztésbe vagy átalakításba?
Ügyfeleink visszajelzései alapján az egyik legnagyobb kihívást az operatív munkafolyamatok biztosítása jelenti, melyhez nem állnak rendelkezésre a megfelelő szoftveres megoldások, vagy ha igen, azok kevés üzleti értéket adnak az alacsony kihasználás miatt. A távmunka bevezetésével a vállalatok többségének új folyamatok implementálására is szüksége van, összhangban a bevezetett megoldásokkal. Nem elegendő tehát leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség. A Qualysoft számára kiemelten fontos közép- és nagyvállalati szegmensben, továbbra is erős piaci jelenlétre számítunk, elsősorban a felhős üzleti megoldások, a low-code/no-code technológiák, a BI, RPA technológiák, valamint az automatizált szoftvertesztelés terén.
Miben más a Qualysoft a hazai piacon elérhető versenytársakhoz képest?
A Qualysoft rendszerintegrátorként 360 fokos IT lefedettséget biztosít ügyfeleinek. A projekt méretétől függetlenül a felméréstől a megvalósításon át egészen az üzemeltetésig jelen vagyunk. A közép- és nagyvállalatoknál jelentkező informatikai igények többségére tudunk megoldást nyújtani, legyen szó üzleti megoldásokról, egyedi szoftverfejlesztésről vagy akár egy teljes projektcsapat biztosításáról. Egységes portóliónkkal Németországban, Svájcban, Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában, Szerbiában és Romániában is jelen vagyunk, ezért ügyfeleink számíthatnak a nemzetközi hátterünkből és referenciáinkból adódó minőségi garanciákra.
Vezérigazgatóként milyen feladatokat lát maga előtt a sikeres vállalati működés fenntartásához ebben a változó környezetben?
Az egyik legfontosabb feladatomnak az átlátható működés kialakítását tartom, ehhez pedig őszinte és rendszeres kommunikációra van szükség. Hiszek abban, hogy ezáltal növelhetjük a bizalmat a vállalaton belül és az ügyfeleinkkel egyaránt, amely nagy jelentőséggel bír akkor, amikor komoly változásokat élünk meg vagy kihívásokkal találjuk szemben magunkat.
Ilyen időszakban a bizalom azon múlik, hogy mennyire tudjuk megteremteni a biztonságos, ugyanakkor motiváló környezetet a munkatársaink számára. Továbbá személyes küldetésem, hogy elősegítsem a Qualysoft vállalatok közötti együttműködést és ezáltal még szélesebb körű ügyfélkiszolgálást teremthessünk meg nemzetközi szinten is.
Van úgy, hogy az igazán nagy elméket óriásként kezeli a kora, és van, hogy még az alapvető igazságokért is meg kell küzdeniük. Semmelweis Ignác az utóbbi csoportba tartozott. Talán nehéz természetű ember volt, de gyorsan ismerte föl az összefüggéseket, és annak ellenére ültette át villámgyorsan a gyakorlatba őket, hogy elemi ellenállásba ütközött. Megelőzte a korát, igazi jelentőségét pedig csak néhány kortársa fedezte fel. Tanulságos, hogyan lett a maga korában ellentmondásosan kezelt orvosból a nyugati medicina egyik legnagyobb alakja.
A magyar Forbes ötödik éve készít összeállítást a Forbes-listákon szereplő, illetve köztudomásúan szívesen jótékonykodó filantrópokról. Mert hisszük, hogy a példamutatás az adakozás esetében is fontos. A pandémiában pedig különösen felértékelődött a civil segítség szerepe: a nonprofit szervezetek, a hátrányos helyzetben élők és a bajbajutottak még jobban rászorultak a különféle adományokra. Szándékosan nemcsak jótékonykodó milliárdosokat mutatunk be, de olyanokat is, akikkel jó pár olvasónk is egy szinten érezheti magát. Mert nem az összeg számít: az adományozás a legtöbbször nem vagyon, hanem elhatározás kérdése – és nekünk az a célunk, hogy ezt minél többen felismerjék.
Az egykor valóban így nevezett betegségnek nem csak egy fajtája van, kialakulásában pedig sokszor rossz tapasztalatok játszanak főszerepet. A megfelelő kommunikáció viszont sokat segít!
Elég egyetlen sztárfocistát megszerezni, és egy fociügynök máris szakmája legjobban kereső képviselője lehet. Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik ügynöke alig múlt harminc, de már egy közel tízmilliárd forint értékű játékos útját egyengeti. Üzleti felfogása egyedi: gyerekkorukban igyekszik lecsapni a tehetségekre, de sosem köt velük írásban szerződést.