Axanne Jelasity, a Butopêa.hu alapítója szerint a visszafogottság izgalmasabb, mint a hivalkodás: a franciáktól a neutrális színeket, klasszikus fazonokat hozta, Berlinben a trendérzékenység ragadt rá. Ruhatárát és vállalkozását azonos alapgondolatra építi: minőséget akar racionális áron.
Karrier Mindig érdekelte a lakberendezés, de szülői tanácsra más irányba indult, közgazdaságtant tanult neves párizsi egyetemeken, majd marketingvezetőként helyezkedett el Berlinben, a világ egyik legnagyobb online multiplayer platformjánál, a GameDuellnél.
A gondolatai viszont máshol jártak: miközben az ottani albérletét könnyedén berendezhette online vásárolt dolgokkal, rádöbbent, hogy a hazai bútorpiacon ez az opció még nem létezik. 2014-ben indította el bútorwebshopját – akkor még butoraim.hu néven –, négy évvel később a Butopêa.hu már háromszázmilliós árbevételnél járt. A cég azóta is növekszik, a járvány miatt kialakult helyzet pedig még inkább bebizonyította, mekkora piaci rést fedezett fel: az eltelt év mérlege szerint bevételük megközelíti az egymilliárd forintot.
Stílus A legnagyobb hatással a franciák voltak rá, hiszen édesanyja francia, és ő is élt Párizsban. „Amikor odaköltöztem, még kilógtam a sorból a színes ruháimmal, de hat év után már látszott rajtam az ott töltött idő hatása.” Akkor tanulta meg, hogy a kevesebb több: a neutrális színek, a klasszikus, időtálló fazonok és a minőség ruhatára alappillérei lettek.
Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
2019-ben az éves hazai átlagkeresetnél közel 200 ezerszer többet költöttek el a magyarok itthoni webáruházakban. A magyarországi e-kereskedelem évről évre látványos növekedést produkál. A tavalyi 781 milliárd után 2020-ban már az 1000 milliárd forintot súrolja az online vásárlások összege, amibe a koronavírus is jócskán besegített.
De mi van, ha a sikeres webshopunk látogatóinak száma meredek emelkedésbe kezd, és a megrendelések száma kezelhetetlenné válik? A vásárlók kiszolgálása nehéz-ségekbe ütközik, egymás után érkeznek a panaszok mert nem tudjuk tartani a szállítási határidőket, a visszáruk száma megnő, és az eddig jól teljesítő üzletünk eredményessége veszélybe kerül?
„A logisztika hatalmas teher az online kereskedők számára” – mondja Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője. „A raktárkészlet folyamatos frissítését, a rendelések gyors feldolgozását, a kiszállítás szervezését már havi pár ezer csomag felett képtelenség házi módszerekkel menedzselni. Drága, vásárolt vagy saját fejlesztésű nyilvántartási rendszerekkel, „ahol van hely” alapon pakolt raktárakkal ez kínlódás, plusz költséget és elégedetlen vevőket okoz. A másnapi kiszállítás ma már vevői igény. Megfelelő raktárkapacitással, a webáruházzal összekötött online logisztikai rendszerrel és felkészült stábbal ez ma már megoldható” – véli az ügyvezető.
A hazai webáruházak piaca hatalmas. Ehhez képest ma Magyarországon egy logisztikai szolgáltató sincs, aki nagy volumenben, profin ki tudná szolgálni őket” – mondja Szabolcs. Pedig az e-kereskedelemi logisztika, avagy fulfillment önálló logisztikai üzletág. Ebben szeretne itthon piacvezető lenni a hagyományos logisztikában harminc éve megkerülhetetlen Trans-Sped. „Az új fulfillment szolgáltatásunk lényege az e-kereskedők teljes tehermentesítése. Az ügyfeleink elfelejthetik a logisztikával járó valamennyi problémát, kizárólag a termékeik hatékony beszerzésére és eladására koncentrálhatnak. Minden mást elvégzünk helyettük, miközben ők folyamatosan nyomon tudják követni a folyamatokat.”
„A partnereinknek saját raktárra sem lesz szükségük. A termékeik egyenesen a Trans-Sped e-kereskedelmi logisztikai központjába érkeznek, ahol automatizált rendszerek és a webáruházukkal szinkronizált logisztikai platform segítik a raktározást, a külföldről érkező áru honosítását, a dokumentáció kezelését. Ugyanez a rendszer és a mögötte álló profi stáb felel a befutó rendelések feldolgozásáért, a számlakezelésért, a hibamentes csomagolásért és a legmegfelelőbb kiszállítónak történő továbbításért” – összegzi a szolgáltatás működését a cégvezető.
A Trans-Sped a legnagyobb hazai, magántulajdonú logisztikai cégként a világkereskedelem számos szereplőjét szolgálja ki minden nap, az autóipartól a gyógyszergyártásig. „Az elmúlt évtizedek során a hazai e-kereskedelem igényeinél jóval szigorúbb feltételeknek kellett megfelelnünk. Erre a tudásra és tapasztalatra alapozva nem csak a gyorsabb és hatékonyabb logisztikát garantáljuk a webáruházaknak, de azt is, hogy a segítségünkkel szinte bármilyen terméket tudnak értékesíteni a weben, problémamentesen.”
Minden gyerek megérdemel egy családot, származástól, bőrszíntől függetlenül, csak meg kell neki keresni – ez a Gólyahír Alapítvány missziója. Amíg a párok várják a gyermeket, addig az alapítvány felkészíti őket életük legnagyobb örömére. Aztán segít nekik származástörténetüket ismerő és elfogadó, egészséges lelkületű, sikeres felnőtteket nevelni.
A Takarékbank személyi bankárja akár Kenyában is távsegítséget nyújt. Közel egy éve indult a Takarékbank Zrt. formalizált privátbanki szolgáltatása, amelynek keretein belül az ügyfelek nem csupán profi befektetési tanácsokhoz és kiváló termékekhez juthatnak, hanem elkötelezett társat kapnak maguk mellé pénzügyeik menedzseléséhez is.
Erős optimizmussal és szándékkal vágott bele a Dorogi család, hogy újra kultüdítővé tegye a Bambit. A kádári nosztalgia marad, a cukortartalom és a szintetikus anyagok mennek.