A márkahűséget felváltja az alkalmazáshűség

2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a  termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint a lényeg most is ugyanaz: „Az legyen az érzésed, hogy kiszolgálnak, hogy a maximumot kapod.”

Egy kis app történelem

Az applikációk a mobil- és okoseszközök robbanásszerű terjedésével jelentek meg az életünkben, majd a 2010-es években megszületett az „app economy”, azaz az applikáció alapú gazdaság fogalma is. Ami annyit jelent, hogy szinte mindenre elérhető egy mobil alkalmazás, legyen szó vásárlásról, bankolásról, utazásról, tanulásról, sportról, vagy – szomorú aktualitással – a koronavírus kontaktkutatásáról. Ugyanakkor nemcsak a fogyasztók használnak alkalmazásokat, ma már az üzleti élet legtöbb folyamata is applikációkon alapul, amelyek a privát vagy nyilvános felhőből elérhetőek.