Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
2019-ben az éves hazai átlagkeresetnél közel 200 ezerszer többet költöttek el a magyarok itthoni webáruházakban. A magyarországi e-kereskedelem évről évre látványos növekedést produkál. A tavalyi 781 milliárd után 2020-ban már az 1000 milliárd forintot súrolja az online vásárlások összege, amibe a koronavírus is jócskán besegített.
De mi van, ha a sikeres webshopunk látogatóinak száma meredek emelkedésbe kezd, és a megrendelések száma kezelhetetlenné válik? A vásárlók kiszolgálása nehéz-ségekbe ütközik, egymás után érkeznek a panaszok mert nem tudjuk tartani a szállítási határidőket, a visszáruk száma megnő, és az eddig jól teljesítő üzletünk eredményessége veszélybe kerül?
„A logisztika hatalmas teher az online kereskedők számára” – mondja Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője. „A raktárkészlet folyamatos frissítését, a rendelések gyors feldolgozását, a kiszállítás szervezését már havi pár ezer csomag felett képtelenség házi módszerekkel menedzselni. Drága, vásárolt vagy saját fejlesztésű nyilvántartási rendszerekkel, „ahol van hely” alapon pakolt raktárakkal ez kínlódás, plusz költséget és elégedetlen vevőket okoz. A másnapi kiszállítás ma már vevői igény. Megfelelő raktárkapacitással, a webáruházzal összekötött online logisztikai rendszerrel és felkészült stábbal ez ma már megoldható” – véli az ügyvezető.
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint […]
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint a lényeg most is ugyanaz: „Az legyen az érzésed, hogy kiszolgálnak, hogy a maximumot kapod.”
Egy kis app történelem
Az applikációk a mobil- és okoseszközök robbanásszerű terjedésével jelentek meg az életünkben, majd a 2010-es években megszületett az „app economy”, azaz az applikáció alapú gazdaság fogalma is. Ami annyit jelent, hogy szinte mindenre elérhető egy mobil alkalmazás, legyen szó vásárlásról, bankolásról, utazásról, tanulásról, sportról, vagy – szomorú aktualitással – a koronavírus kontaktkutatásáról. Ugyanakkor nemcsak a fogyasztók használnak alkalmazásokat, ma már az üzleti élet legtöbb folyamata is applikációkon alapul, amelyek a privát vagy nyilvános felhőből elérhetőek.
Az alkalmazások tehát a mindennapi életünk részévé váltak, szeretjük az egyszerű, gyors, megbízható appokat. Ezeknek a fejlesztése és működtetése viszont egyre bonyolultabb informatikai rendszereket és egyre több erőforrást követel, miközben az esetleges hibák okozta károk is egyre nagyobbak. A Cisco számításai szerint például minden egytized másodperc kiesés 1 százalékos visszaesést jelent az eladásokban, a felhasználók pedig keményen büntetik, ha egy digitális szolgáltatás nem megfelelően működik. „Ha mondjuk megszakad a repülőjegyfoglalásod, azonnal mész egy konkurens céghez – sőt még a barátaidnak is elmeséled a rossz élményt, őket is lebeszélve a szolgáltatásról. Ma már legalább annyira ragaszkodunk a bevált alkalmazásokhoz, mint korábban a kedvenc márkákhoz,” – mondja el Dalos Ottó.
A tét pedig egyre nő. Az előrejelzések szerint 2023-ra már világszerte évente közel 300 milliárd mobilapplikációt fognak letölteni a 2018-as 194 milliárdhoz képest, a piac értékét pedig felbecsülni is nehéz.
Mire nyújt megoldást az AppDynamics?
A Cisco AppDynamics megoldáscsomagja gyorsabbá és olcsóbbá teszi az új vállalati és fogyasztói (B2B és B2C) alkalmazások fejlesztését és bevezetését, továbbá az esetleges hibák kijavítását, sőt még azok bekövetkeztét is segíthet megelőzni. Röviden: kódszintre képes lebontani az applikációkat, majd pontosan lokalizálja az esetleges problémákat.„Azért döntöttünk az AppDynamics mellett, mert nem nagyon van más hasonló megoldás a piacon. Szoftveres hibakeresés nélkül megtalálni a gond forrását tízszer ennyi ideig tartana” – mondta Simon István az NTT ügyvezetője. Az NTT 25 éve a Cisco partnere, és egyben az AppDynamics megoldás egyik első hazai forgalmazója és felhasználója.
„Az IT szakemberek sokszor a tűt keresik a szénakazalban: megvizsgálják a szervereket, a hálózatot, aztán elkezdik nézegetni a kódot, közben az ügyfelek mérgelődnek, morzsolódnak le. Még ha mindez párhuzamosan is zajlik, akkor is rengeteg időbe telhet, mire megtalálják és kijavítják a hiba okát” – tette hozzá a cégvezető.
A maximumot nagy hatékonysággal
Egy szoftvertermék esetében, a fejlesztőn kívül többnyire senki nem tudja, hogy belül mi történik. Eddig. Az AppDynamics legfőbb erősségei közé tartozik, hogy mátrix-szerűen felrajzolja miként is néz ki az alkalmazás, és képes azonnal lokalizálni a problémát – akár az adott forráskód soráig elvezetve a szakembereket. Eközben pénzügyi összehasonlíthatóságot is ad, ami szintén fontos szempont.
A megoldás iparágtól függetlenül képes belelátni a szoftverekbe. Persze felmerülhet, hogy bepillantást engedni egy alkalmazás mélyébe egyben IT biztonsági kérdéseket is felvet. Mivel azonban az AppDynamics rendszere a Cisco teljes IT biztonsági portfóliójával integráltan működik, külön védelemre nincs szükség.
Kulcs a hatékonyság
Az NTT magyarországi irodája az AppDynamics megoldás vonatkozásában kompetencia központként működik a régióban. Szolgáltatásai nem csupán viszonteladóként, hanem komplex konzultációs megoldásként is igénybe vehetők.
„Egy szakértők által megtervezett, implementált és üzemeltetett AppDynamics megoldáscsomag komoly átláthatóságot biztosít egy agilis cégvezetés kezében, és megmutatja a hibák, problémák üzleti hatásait is. Egy cégvezető láthatja, hogy ha mondjuk nem bővíti az infrastruktúrát, annak pontosan milyen hatásai lesznek az üzletfolytonosságra és ennek alapján dönthet arról, indokolt-e az adott beruházás. Manapság, amikor soha nem látott sebességgel születnek döntések informatikai fejlesztésekről, közben viszont sok helyen kell vágni a költségvetésen, ez különösen fontos.” – teszi hozzá Simon István.
Képzeld el, hogy a tésztától a húson és a sajton át a legutolsó bazsalikomlevélig a tányérodon minden a téged körülvevő birtokról származik. A Graefl Major nem divatból használja a fenntarthatóság és a „farm to table” fogalmakat, a személyes jelenlét és odafigyelés itt tapintható. Szerencsés Györgyi és férje, Szepesi Péter logisztikai cégük, a Wici Intertransport Kft. profitját forgatja vissza értékteremtésbe és -megőrzésbe. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat így most saját erőből újítja fel az ország egyetlen megmaradt szecessziós kastélyát – ez a szemlélet semmikor nem volt még annyira aktuális, mint most.
Egyre kevésbé számít ufófilmbe illő jelenségnek, ha drón hozza ki a megrendelt ételt. Ugyan bőven vannak még technikai és jogi akadályok, a drónszolgáltatók piacában hatalmas a növekedési potenciál. A hazai szabályozás enyhén lemaradt, de legalább már kész az online légtérfoglalásra alkalmas központi applikáció – csak használni nem lehet.
Jövőre kisebb lehet a kilábalás, mint amennyivel idén bezuhan a magyar gazdaság, de ha a járványt nem sikerül gyorsan megfogni, még csúnyább világ is jöhet. A Forbes negyedéves jelentése.