Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
2019-ben az éves hazai átlagkeresetnél közel 200 ezerszer többet költöttek el a magyarok itthoni webáruházakban. A magyarországi e-kereskedelem évről évre látványos növekedést produkál. A tavalyi 781 milliárd után 2020-ban már az 1000 milliárd forintot súrolja az online vásárlások összege, amibe a koronavírus is jócskán besegített.
De mi van, ha a sikeres webshopunk látogatóinak száma meredek emelkedésbe kezd, és a megrendelések száma kezelhetetlenné válik? A vásárlók kiszolgálása nehéz-ségekbe ütközik, egymás után érkeznek a panaszok mert nem tudjuk tartani a szállítási határidőket, a visszáruk száma megnő, és az eddig jól teljesítő üzletünk eredményessége veszélybe kerül?
„A logisztika hatalmas teher az online kereskedők számára” – mondja Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője. „A raktárkészlet folyamatos frissítését, a rendelések gyors feldolgozását, a kiszállítás szervezését már havi pár ezer csomag felett képtelenség házi módszerekkel menedzselni. Drága, vásárolt vagy saját fejlesztésű nyilvántartási rendszerekkel, „ahol van hely” alapon pakolt raktárakkal ez kínlódás, plusz költséget és elégedetlen vevőket okoz. A másnapi kiszállítás ma már vevői igény. Megfelelő raktárkapacitással, a webáruházzal összekötött online logisztikai rendszerrel és felkészült stábbal ez ma már megoldható” – véli az ügyvezető.
„Amikor a kollégáim irodát keresnek, két dolog érdekel: legyen erkély és kilátás” – mondja Kürti Tamás. A jövő technológiáit ismerő és értő felső és középvezetők, valamint az adattudósok képzésével foglalkozó Kürt Akadémia tulajdonosa szenvedélyes hegyi bringás. Budai irodájában három erkély gondoskodik róla, hogy csapata is érezze a zöld közelségét. A saját elmondása alapján is hiperaktív Tamásból csak úgy dől a szó irodája kapcsán, csönd csak akkor van, ha mélyet szippant az elektromos cigarettájából.
Tábla A falon a Kürt Akadémia aktuális végzőseinek búcsúüzenetei láthatóak. Tamás szereti ezeket olvasgatni, gyakran nyer belőlük inspirációt, és az új ügyfeleknek is meg szokta őket mutatni. „Legalább annyira gyűjtjük az építő kritikákat, mint az elismeréseket.”
Számológép „Fater annyi számológépet újított fel, hogy Szegeden nyitott belőlük egy múzeumot.” Édesapja, Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke és tulajdonosa Gattyán Györgynek is eljuttatott egy példányt az egyik általa restaurált számológépből. A Docler cégcsoport tulajdonosa külön kiemelte az eszközt, amikor a Forbes az ő irodájában járt. „Fater egy marketingzseni” – reagál Tamás arra, hogy a harmadik leggazdagabb magyar a családjuktól kapott ajándékról is megemlékezett.
1. Család Tamás négy gyermeket nevel, a legkisebbel, saját lányával, Hannával nagyon szoros kötelék van közöttük. A kislány gyakran bejár az irodába is, ahol gyurmák, kártyák és könyvek várják. Igaz, Tamás nemcsak lányával, hanem kollégáival is gyakran dolgozik ezekkel. „Úgy néz ki, mintha egy gyereksarok lenne, pedig többet használják a felnőttek. Például én is.”
2. Haszontalan doboz A doboz, ami nem jó semmire, mégis órákra le tudja kötni az embert. Ahogy bekapcsolják, kikapcsolja magát, és ez így megy az idők végezetéig. Tamás az öccsétől kapta, de nemcsak a személyes kötődés miatt szereti. „Sok mindent elmond a világról, például azt, hogy ha megcsinálsz valamit, az azonnal el is múlik. Másrészt rámutat arra is, mennyire fontos, hogy keretek biztosítsák a dolgok menetét. Csapatot is csak tiszta keretekkel lehet vezetni.” Kürtiéknél mindenki szeret barkácsolni, de ügyességben egyértelmű családi hierarchia uralkodik. „Ha valami elromlik, az öcsém meg én megpróbáljuk megjavítani. Ha nem megyünk semmire, megyünk a faterhoz, és ha neki sem sikerül, akkor a nagybátyám következik. Ő biztosan megcsinálja.”
3. Zene Szeret zenére dolgozni, irodájában korábban egy hangfal is volt, DJ-pulttal a tetején. Mivel nem akarta kollégáit zavarni, ezt egy mini verzióra cserélte. Kedvence a funky, de ha igazán fókuszálni akar, jazzt vagy komolyzenét hallgat. Gyereknevelésre időnként a trash metalt alkalmazza. „Képes vagyok max hangerővel üvöltetni a kocsiban, ha túl hangos a hátsó sor.”
4. Fittyfirittyek „Anyukám imádta a fittyfirittyeket (más szóval biszbaszokat), amit otthon faterral nehezen viseltünk. Egyszer aztán összeszedte őket, és nyitott belőlük egy boltot.” Önmagát figyelemzavarosnak tartja, éppen ezért leginkább fehér asztalnál dolgozik, a világos szín kevésbé vonja el a figyelmét. A fittyfiritty-üzletből megmenekült családi ereklyék is a munkaállomás mögé kerültek.
5. Elefántos bögre Tamást nem önmagukban a tárgyak érdeklik, hanem az, amihez kötődnek. Dél-afrikai útján ismerkedett meg a helyi ökoszisztéma sajátosságaival, itt tágította ismereteit az elefántok kommunikációjáról is. Lenyűgözi az a tény, hogy az állat batár lába valójában kifinomult kommunikációs eszköz, dobbantásával az elefántok képesek akár ötven kilométeres távolságban is egymással „beszélgetni”.
6. Nagymamák Az írógép az anyai nagymamáé volt, Tamás még gyerekként szedte szét. „Fater egyszer csak megfogta, és most Apple-állapotban van.” Tamás apai nagyanyja is fontos volt a család életében. „Mikor fater kicsi volt, a testvérével megkérdezte a nagymamámat, mik legyenek, ha nagyok lesznek. Azt felelte: »Legyetek mérnökök, mert azok szabadon tudnak alkotni az adott keretek között.« Mind a két fiúnak mérnök diplomája lett, és bejött.”
Két kezünk is kevés, hogy összeszámoljuk, hány műanyag borítású sípályája van Budapestnek. Ráadásul mindegyik azt állítja magáról, hogy ő a leghosszabb. Számít a méret, mi mégsem vettük elő a mérőszalagot, viszont a számológépet igen.
Life Changing Dentistry. Valóban lehetséges lenne, hogy egy fogászati kezelés pozitív irányba tereli az életünket? Dr. Bodrogi Attila szerint nem csak hogy lehetséges, de immár 30 éve, nap mint nap a gyakorlatban is bebizonyítja, mekkora hatással van az életünkre, ha egészséges és rendezett a fogsorunk, ha megszépül a mosolyunk. Kossuth téri, a legmodernebb berendezésekkel felszerelt rendelője nem egy átlagos fogorvosi klinika. A SmileCenter, azon belül is a Bodrogi Bespoke Smile, a személyre szabott, komplex, mosolytervezéssel kibővített konzultációk és ezek alapján kidolgozott úgynevezett multidiszciplináris kezelési tervek és beavatkozások színtere, ahol nem ismerik azt a szót: kompromisszum.
A Shell globális alelnökeként 80 országban, 45 ezer kereskedelmi egységet felügyelni, félmillió kollégát motiválni, 30 millió vásárlót elégedetté tenni nap mint nap, olyan projekteket életre kelteni, mint a Shell V-Power és SMART klub kártya, csakis kiváló vezetői készségekkel lehet. De meg lehet vajon ezeket tanulni? Kapitány István „A győztes csapatról” című MesterAkadémia videókurzusában pontról pontra, személyes történetekkel fűszerezve ad útmutatót, hogyan legyünk jó vezetők