Nem feltétlenül akart orvos lenni, a szocializmus, az urambátyám állami rendszer és a sokszor a hagyományokat a tudomány elé helyező szakma is kivetette magából. Nem csoda, hogy Csermely Gyula a legelsők között találta meg helyét a magánszektorban, és hogy aztán Amerikából, friss szemlélettel hazatért doktorok lettek társai a Rózsakert Medical Centerben.
Hogy épp zöldséget válogatott, vagy a húspult előtt állt sorban, az csak az aktuális szituáció függvénye volt. A doktor a rózsadombiak hétköznapi életét élte: jól menő karrier, topmenedzser feleség, két szép gyerek és alkalomadtán bevásárlás a Rózsakert Bevásárlóközpontban. De a nők újra és újra megrohamozták. Hol egy várandós somfordált oda mellé tanácsot kérni, hol a menopauza közepéről érkezett egy kérdés angolul. Aztán Csermely Gyulának elege lett, pontosabban ötlete és lehetősége: felsétált a minipláza emeletén székelő fogászathoz, és megnézte, van-e ott kiadó rendelő.
Láttuk, hogy a versenytársak erőből mit tudnak elérni. Eljött volna az a pont, amit okosságból már mi sem tudunk megoldani, kellett egy tőkéstárs.
Sokat dolgozni a célért
„Autóversenyeztem tizenöt évig, raliztam Ladától Audi Quattróig mindennel. Autószerelő még lehettem volna, de talán nem voltam elég ügyes hozzá. Ma már, ebben a high-tech világban akár még az is érdekes lehetne” – magyarázza a Rózsakert Medical Center (RMC) 10-es vizsgálójának kanapéján ülve Csermely Gyula. Papírpohárból szürcsöl kávét karakteres szemüvege alatt, sebészmaszkját félrehúzva, az én szemem meg szkeptikusan villog: családjában széltében és hosszában is eleve mindenki orvos volt. „Nagyon érdekelt a nőgyógyászat és a szülészet. Vonzott a stressz, és hogy itt, mint az autóversenyzésben, végig nagyon nyugodtnak kell lenni, aztán hirtelen határozott döntéseket hozni.”
Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési applikáció bevezetésével most a kis- és középvállalkozások is kiváló lehetőséget kapnak, hogy nagyot lépjenek előre ezen a téren, méghozzá egy szinte azonnal elérhető, olcsó, mégis egyedülálló formában. „Nagy fejlesztésünk, hogy a SimplePay rendszerében akár két munkanap alatt is tudjuk élesíteni a kereskedőket, a SimpleBusiness esetében is szeretnénk ezt tartani. Az alkalmazás letöltésével (elérhető a Google Play és az App Store áruházakban) gyakorlatilag már másnap a legmodernebb digitális fizetési megoldásokat kínálhatja bárki az ügyfeleinek, legyen szó boltról, vagy éppen egy online angolóráról, netalán egy mosógépszerelésről” – magyarázza büszkén az ügyvezető-helyettes.
Bővülő ökoszisztéma
Így, ebben a formában ezt senki más nem kínálja még a magyar piacon, de Al-Absi Gáber Seif mégsem elsősorban a konkrét fizetési megoldásokban látja a SimpleBusiness legfőbb előnyét. „A SimpleBusiness bevezetésével a SimplePay egy teljes körű fizetési platformmá vált. Van egy olyan ökoszisztémánk, ahol a kereskedők minden fizetési megoldást egy az egyben elérhetnek, már messze nem csak kártyás online fizetést kínálunk.” A Simple ökoszisztémába tartozó Simple applikáció 1,3 millió felhasználóval, a SimplePay online fizetési platform hozzávetőlegesen 10 ezer web-shoppal büszkélkedhet. Az azonnali fizetéses átutalással pedig újabb 3 millió OTP-s ügyfél lépett be azoknak a körébe, akik ebben az ökoszisztémában gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással tudnak elektronikusan fizetni. A SimpleBusiness használatával ezt az elképesztően széles felhasználói bázist is elérheti egy kereskedő vagy szolgáltató.
Az OTP Mobilnak ambiciózus tervei vannak a következő időszakra: „Várjuk a felhasználói visszajelzéseket a SimpleBusiness applikációval kapcsolatban, fontosnak tartjuk, hogy ezek mentén fejlesszük tovább az alkalmazást” – zárja a beszélgetést Al-Absi Gáber Seif.
De mit is tud a SimpleBusiness?
Az egyszeri belépési díj után forgalmi elvárástól függetlenül mindössze 0,99%-os kereskedői díjjal működő alkalmazás segítségével a kereskedő vagy szolgáltató az okostelefonjával fizikai környezetben (terminál nélkül, egy QR-kód generálásával) és online környezetben is (egy link elküldésével) lehetővé teszi a vásárlónak, hogy akár bankkártyaadatok megadásával, akár mobilbankja segítségével azonnali fizetéses átutalással egyenlítse ki a számláját. Amennyiben a vásárló már Simple-felhasználó, akkor ezt pár kattintással, másodpercek alatt elintézheti, de ugyanez igaz az OTP mobilbanki alkalmazás használóira is, akik az átutalást is hasonló egyszerűséggel indíthatják.
Képzeld el, hogy a tésztától a húson és a sajton át a legutolsó bazsalikomlevélig a tányérodon minden a téged körülvevő birtokról származik. A Graefl Major nem divatból használja a fenntarthatóság és a „farm to table” fogalmakat, a személyes jelenlét és odafigyelés itt tapintható. Szerencsés Györgyi és férje, Szepesi Péter logisztikai cégük, a Wici Intertransport Kft. profitját forgatja vissza értékteremtésbe és -megőrzésbe. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat így most saját erőből újítja fel az ország egyetlen megmaradt szecessziós kastélyát – ez a szemlélet semmikor nem volt még annyira aktuális, mint most.
Egy bolt, ahol senki sem kereskedő, a kínálat mégis megszégyeníti a legnagyobb delikáteszeket. Willmann Fábián személye és üzlete, A másik bolt is ikonikus lett Budapest egyik eldugott szegletében.
A Bank Gutmann sorozatában híres családok vagyonhoz fűződő viszonyáról írunk, számos jó gyakorlatot ismertetve. Mostantól magyar példákkal bővítjük a sorozatot, hogy azt is bemutassuk, hazánkban miként állnak a vagyonhoz és annak átadásához kapcsolódó kérdésekhez.