Egy bolt, ahol senki sem kereskedő, a kínálat mégis megszégyeníti a legnagyobb delikáteszeket. Willmann Fábián személye és üzlete, A másik bolt is ikonikus lett Budapest egyik eldugott szegletében.
A teraszon fogad Willmann Fábián barett sapkában és kötényben, épp szilvát magoz az aznapi ebédhez, számlát ír a beszállítóknak – kell egy kis idő, amíg meggyőz, hogy nem egy Kusturica-filmbe csöppentem. 2008-ban, a történelem egyik üzletnyitásra alkalmatlan évében nyitotta meg a Wekerlei Bortárat a lakótelep ó-kertvárosában. Egy virágbolt felét bérelte ki, tizenkét négyzetmétert töltött meg borokkal. „Valentin-napon nyitottunk, és egy úr még aznap elvitte a legdrágább bort a kínálatból, az akkor 6200 forint volt. Akkor tudtam, hogy ez menni fog.”
Néhány évvel később a portfólió egy wekerlei piaci bádogstanddal bővült, ahol kizárólag krumplit lehetett kapni, de abból tizenötfélét. Fábiánra jellemző az ilyen eklektikus üzletfejlesztés, mert ahogy a krumpli megkívánja magához a hagymát, a kolbászt és a fűszereket, úgy bővült a delikát kínálata, a bortárból egyre többször elszólította gazdáját a piac. Amikor Fábián hollétéről érdeklődtek a bortári vásárlók, felesége, Detti mindig csak annyit mondott, „a másik boltban”.
A kínálatban ma már négyszáz féle magyar bor és nyolcszáz hazai kistermelő portékája is megtalálható, persze nem egyszerre, a hely még úgy is szűkös, hogy kinőve a bádogstandot és a virágüzletet 2013 óta a Wekerle-telep szívében, a Kós Károly téren üzemel negyven négyzetméteren és egy teraszon. A portfólió városszerte híres ebédmenüvel bővült, Fábián szerint egyre inkább a gasztronómiai élményért jönnek a vásárlók, így ő is ezt a vonalat erősítené.
A Shell globális alelnökeként 80 országban, 45 ezer kereskedelmi egységet felügyelni, félmillió kollégát motiválni, 30 millió vásárlót elégedetté tenni nap mint nap, olyan projekteket életre kelteni, mint a Shell V-Power és SMART klub kártya, csakis kiváló vezetői készségekkel lehet. De meg lehet vajon ezeket tanulni? Kapitány István „A győztes csapatról” című MesterAkadémia videókurzusában pontról pontra, személyes történetekkel fűszerezve ad útmutatót, hogyan legyünk jó vezetők
Minden meghatározó lépés az ember karrierjében egy nagy döntéssel kezdődik. Meg merjük-e lépni a következő lépést? El merünk-e rugaszkodni a megszokottól, tudunk-e fejest ugrani az ismeretlenbe? Ha Kapitány Istvánra hallgatunk, akkor veszünk egy nagy levegőt, lépünk és cselekszünk. „A siker érdekében kockázatot kell vállalnunk, úgy is mondhatnánk, a bőrünket kell a vásárra vinni” – mondja István, aki úgy lett 2002-ben a németországi Shell vezetője, hogy körülbelül 3 mondatot tudott németül. De bevállalta, jelen volt, mert kockáztatni, és sikerült neki.
A MesterAkadémia legújabb kurzusa azonban nem csak arra buzdít, hogy legyünk bevállalósak, hiszen ez csupán egy kezdeti lépés, hanem arra is rávilágít, hogy sikeres vállalatvezetőnek lenni nem egy one-man show, az üzleti életben lehetetlen egyedül nyerni. Kell mögénk, illetve mellénk egy csapat, ráadásul egy sokszínű, motivált csapat, ahol mindenki a saját képességeinek megfelelően a maximumon teljesíthet.
„Minden vezető annyit ér, amennyit a csapata nélküle teljesíteni tud” – vallja István. Mindenki bajnok akar lenni, mindenki sikereket szeretne elérni a napi munkájában. Egy jó vezetőnek az a legfontosabb feladata, hogy hozzásegítse ehhez a munkatársait. A világ legjobb csapatához nem 11 Lionel Messi kell, hanem 11 olyan játékos, aki a saját pozíciójában a legtöbbre képes. Így lesz egy olyan színes egyéniségekből álló, győztes csapatunk, amelynek tagjaira maximális bizalommal tudunk feladatokat delegálni.
A világ legsikeresebb magyar menedzsere számtalan izgalmas és személyes történeten keresztül mutat be példákat különböző helyzetekre, amikbe vezetőként kerülhetünk, illetve gyakorlati tanácsokat ad arra, hogyan határozzunk meg közös célokat, hogyan kommunikáljunk a csapatunkkal, de még arra is, hogy hogyan osszuk be hatékonyan a napunkat, hogy mindenben megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt és harmóniát.
A vezetőfejlesztés szakmai hátterét a videók és munkafüzetek elkészítéséhez az X-SIGHT biztosította.
Kapitány István kurzusának epizódjai
Állítsd magad mögé a csapatot!
Minden a közös célokkal kezdődik!
Így kötelezd el a csapatodat!
Találd meg a tagok helyét a csapatban!
Hozd ki mindenkiből a maximumot!
Így tedd hatékonnyá a napodat!
A MesterAkadémia további kurzusai
Alföldi Róbert: Az önmegvalósítás technikáiról
D. Tóth Kriszta: Az álomötleted megvalósításáról
Gere Andrea és Sauska Krisztián: A borok felfedezéséről
Idén ősszel új épületbe költözik a Forbes. A pesti házat egy Karfunkel Salamon nevű kereskedő építtette 127 évvel ezelőtt, akinek még a telefonszámát is tudjuk: 143-39.
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint […]
Fazekas Dóra, az angol Cambridge Econometrics magyar leányvállalatának vezetője minden bizonnyal akarva sem állhatna távolabb a fenntarthatóságért az utolsó csepp biomasszáig küzdő zöld hippi sztereotípiájától. Gazdaságösztönző szakemberként nem azzal fogja zöldebbé tenni a jövőt, hogy nem száll repülőre, hanem kőkemény számokkal győz meg kormányokat és nemzetközi szervezeteket, hogy a nonstop pöfékelés pénzügyileg sem tartható fenn.