Tisza Kata tíz év különbséggel kétszer is berobbant a magyar médiába. Első néhány könyvét sokáig letagadta, de egy évtized hallgatás után újra ír. Van hangja, meri vállalni, és többször már nem hallgat el. Ami változott: a médiaszemélyiségből néhány diploma megszerzése mellett életútkutató és coach lett. Praxisában sokszor az abúzusból menekülőket támogatja vissza a saját erejükbe.
Tisza Kata energiabombaként robban be a forró belvárosi augusztusba. Bár először találkozunk, a kávézó teraszán régi barát módjára, öleléssel üdvözöl, és cserfes vidámsággal meséli a reggelét. Egy perccel később az intenzív boldog vibrálása huszárvágással vált komolyságba, ahogy a szakmájáról kezd beszélni. Minden állítása mellé odatűz egy kutatási eredményt, személyes történeteit is pszichológiai keretrendszerben mondja el.
Közvetlensége és nyitottsága ellenére introvertáltnak vallja magát, aki írás vagy egy-egy emberrel tartott coaching folyamatában érzi magát legjobban. Öndefiníciója szerint segítő és író ember, nem médiaszemélyiség. A közösségi médiában saját platformjain kommunikál, tízből kilenc megkeresésre kapásból nemet mond. Évente egy-két alkalommal nyilatkozik az új könyvei megjelenése körül. Ahol feltűnik, ott hatást vált ki.
„Volt, aki azzal keresett meg és fenyegetett meg, hogy ha elválik tőle a felesége, akkor őt is megöli, meg engem is” – mondja a praxisáról, ahol több ügyfelét kíséri az abúzusból (Az abúzus az egyenlőtlenséggel való visszaélésből fakadó bántalmazás, amely során egyik fél hatalmat gyakorol a másik fölött, rendelkezik fölötte, aszimmetrikus elvárásokat támaszt, manipulálja, bünteti, zsarolja, fenyegeti az áldozatot. Széles skálan mozog, a passzívtól az aktívig, verbális, érzelmi, fizikai, gazdasági, szexuális megnyilvánulási formákat öltve, amik a bántalmazási folyamatban nem mindig tudatosodnak az áldozat számára. (a definíciók Tisza Katától származnak) való szabadulási úton. „Az ilyen erős bosszúállók miatt el is menekülhetnék céges coachnak. Többet is keresnék, nyugodtabb is lenne az életem, de úgy vagyok vele, hogy nem élhetünk félelemben, mert így a végén az utcára se mernénk kimenni.” Sok ügyfele teljesen összeomolva, megfélemlítve, üldözve, fenyegetve érkezik. A legnagyobb siker visszatámogatni őket a saját erejükbe.
A United Consult megalakulásakor még valóságos sci-finek tűnt az önvezető autó vagy éppen az arcfelismerés, és az óriási digitális adathalmazok is csak a Mátrix filmek futurisztikus látványvilágából lehettek ismerősek az átlagember számára. Ezek azonban mára mindennapjaink részévé váltak, az idén húszéves budapesti IT-cég pedig továbbra is a jövő technológiáit keresi és építi a jelenben.
Az immár Super-brands-díjas United Consult Kft. egy baráti társaságból fejlődött sok területen piacvezető középvállalattá az elmúlt két évtizedben. Indulásukkor még betárcsázós neten keresztül kommunikáltak ügyfeleikkel, ma pedig már az 5G van segítségükre, amikor a különböző streaming szolgáltatások révén valós időben keresnek innovatív megoldásokat partnereik üzleti problémáira. A fejlődés elképesztő léptékű az ágazatban, és a ma már közel háromszáz főt foglalkoztató cég nem csupán lépést tart a trendekkel, hanem – saját ügyfeleit jelentős versenyelőnyhöz segítve – sokszor meg is előzi azokat.
Egyik legújabb partnerük Amerika legnagyobb telekommunikációs cége, amely a számlázási rendszer teljes körű ráncfelvarrásával bízta meg a magyar céget: egyedülálló fordítóprogramjuk segítségével a 21. század igényeire szabják az óriásvállalat kapcsolódó szoftvereit. Ennek presztízsértéke hatalmas, mégis kijelenthető, hogy ez a megbízása csupán egy a United Consult számtalan izgalmas szakmai vállalása közül. Húsz éve stabil partnerük például a Pannon GSM-ből időközben Telenorrá lett hazai szolgáltató is.
Mivel a cég vezetői és munkatársai számára egyaránt fontos, hogy üzleti sikereik mellett társadalmi haszonnal is bírjon a munkájuk, kiemelt figyelmet fordítanak az egészségügy területére is. Egyik most futó projektjükben például olyan eszközökhöz fejlesztenek szoftvert, amelyek sok betegség – így a rák, a stroke vagy éppen az Alzheimer-kór – korai diagnosztizálásában is átütő eredményeket hozhatnak akár már a közeli jövőben. Állandó ügyfeleik között ott vannak a hazai telekommunikációs piac legfőbb szereplői, illetve a pénzügyi szektor legnagyobb cégei is.
„Az elmúlt két évtized tapasztalata nagyon fontos számunkra, ám a jelenben nem alapozhatunk kizárólag arra a tudásra, amit húsz éve szereztünk, és persze a jelenlegi ismereteink sem lesznek elegendőek öt-tíz-húsz év múlva. A legnagyobb érték a 21. században a technológiai nyitottság, a folyamatos fejlődés és a megújulás képessége” – szögezi le Gertner Roland, a United Consult CEO-ja. A cég innovatív szellemisége és kollégái kreativitása kapcsán hozzáteszi: „Ha valamiben perspektívát látunk, akkor a cégen belül létrehozunk egy startupként működő kis egységet, saját költségvetéssel. Amikor feltűnik egy új terület, egy új megoldás, még nem lehet tudni, mi lesz belőle. Vállaljuk ezt a kockázatot, hiszen nem csak elemi érdekünk, de szenvedélyünk is az új szektorok, kompetenciák, technológiák kutatása.”
Így kerültek kapcsolatba a CRM-rendszerek új generációját fejlesztő Salesforce céggel is – melynek ma már aranyszintű partnerei –, illetve az elmúlt három évben egy ilyen, néhány innovatív kolléga ötletéből indult „pilot” projektből nőtte ki magát önálló divízióvá a big data üzletáguk is. Ezek létjogosultságát az azóta egyre növekvő piaci igények is bizonyítják. Öt éve például még nem is létezett, mára viszont megkerülhetetlen iparági szereplővé vált a Cloudera legújabb, az adatfeldolgozást még gyorsabbá, hatékonyabbá és pontosabbá tevő rendszere, a CDP (Cloudera Data Platform), melyet a United Consult világszinten is az elsők között kezdett szakértőként bevezetni.
A folyamatos tanulás, kutatás és innováció egyfelől ügyfeleik javát szolgálja, másfelől pedig saját érdekük is, mondhatni: sikereik kulcsa a gyorsan változó IT-szektorban. Gertner Roland konklúziója afféle iparági mottó is lehetne: „Ha ma nem tekintünk előre és nem járunk két lépéssel a piac előtt, akkor egy darabig még tovább visz a lendület, de aztán megállunk és végünk. Kollégáink professzionalitása, hivatástudata és nyitottsága révén továbbra is azon az organikus fejlődési pályán kell maradnunk, amelyen eddig voltunk, és amely egyértelműen a jövőbe vezet.” A húsz év szakmai tapasztalatán túl talán éppen ez az innovatív hozzáállás az, amiért évről évre egyre többen bízzák projektjeiket a United Consult csapatára.
Ne olvasd el ezt az oldalt az előtt, hogy becsuktad a szemed, és néhány percig gondolkodtál azon, mit jelent számodra az egyenlőség. Lapot kérni, széket foglalni. Megváltoztatni a játékszabályokat. Újraosztani a befolyást, újragondolni a hatalmat – ilyeneket dobáltunk be egy januári szerkesztőségi brainstormingon. Fáradtan, délután, az első Forbes Women’s Summitra készülve. Aztán aznap este az ágyban már lepergett előttem […]
Sok hazai grafikus van, akinek egyik kifejezőeszköze a notesz, olyan vállalkozásból azonban, ahol a füzet nemcsak egy felület, hanem a cég szíve-lelke, már jóval kevesebb. Papírból megélni 2020-ban sem lehetetlen, de az egyszeri vásárlók mellé nem ártanak a nagy, céges löketek – esetleg egy saját bolt.