Egy régen időszerű történet egy lányról, aki huszonkilenc évesen kilenc bestsellert jegyzett, de addig kellett küzdenie a külvilág támadásaival, amíg rá nem jött, hogy elég csak maga mögött hagynia őket. Mindig felderítetlen területekre vágyott, és ezért hajlandó volt egy ház árát áldozni tanulásra és kapcsolatépítésre.
A WebSummit a világ talán legnagyobb tech konferenciája, ahol egy helyen van kétezer startupper, háromezer újságíró és ötvenezer résztvevő. Stephen Hawking, Antonio Guterres, Reed Hastings és Margaret Atwood adnak itt elő, ahová Oravecz Nóra, 2016-ban, a Huffington Post bloggereként beszökött. Akkor még nem tudta, hogy mi mindenre lehet használni ezt a pozíciót, csak azt tudta, mit akar elérni: kamerával a kezében feltenni néhány kérdést az elérhetetlen sztárelőadóknak az életükről, a kihívásaikról, a sikereikről.
Gondolta, önkéntesnek jelentkezik, nekik lehet ilyet. Nem lehetett, megkérték, hogy távozzon, de Nórának akkor már megvolt, amiért jött: több tucat miniinterjú a legfontosabb emberekkel. A következő évben már meghívásra készültek az interjúk a Huffington Post számára, két évvel később mint pitchzsűritag tért vissza. …
Oravecz Nóráról mindenkinek van véleménye Magyarországon. Elkophatatlan hívószó lett az akkoriban huszonnégy éves „idézetes lányból” úgy is, hogy lassan öt éve nem szerepel a médiában. Ez most egy másféle történet lesz, amiből a félreértett online filozófus helyett egy öntörvényű egyszemélyes hadsereg képe rajzolódik ki, aki egy-egy munkájába annyi energiát fektet, amennyivel mások egy egész életet élnek le. „Nem értettek félre semmit. Nem álltam ki magamért. Azt gondoltam, hogy örülnöm kéne, hogy itt a lehetőség, és hogy ehhez hozzátartozik, hogy utálnak.” Harmincegy évesen már így viszonyul ahhoz az időszakhoz az életében, ahonnan a legtöbben ismerik. Regényeket írt, önfejlesztő könyvekben osztotta meg történetét, és népes Facebook-oldalát is kezelte, a kétes fogadtatás ellenére Nóra mégsem tartja tévútnak a blogger és író időszakot. Kilenc könyve bestseller lett, és akkor építette fel százötvenezres Facebook-közönségét, amikor a közösségi média itthon még épp csak próbálgatta szárnyait.
Márton Katalin bolondul a harsány, karakteres szettekért, de a legjobban annak örül, ha a messziről észrevehető mosolyával azonosítják.
Karrier Azon kevés nő egyike, akik egy közel hatvanmilliárd forintos árbevételű magyarországi nagyvállalat topmenedzsmentjének tagjai. Két éve a Praktiker HR-vezetője és CSR-igazgatója, idén év elején a vállalat csúcsvezetésében is helyet kapott. Márton Katalin a pályáját is a Praktikernél kezdte HR-vezetőként, de onnan aztán elkanyarodva dolgozott Bécsben, az MCN Telecom nemzetközi HR-menedzsereként, majd részt vett a Posta Biztosító felépítésében és egy építőipari cég (Saint-Gobain Építőanyag Kereskedő Zrt.) átstrukturálásában is. Gyermekei megszületése után örömmel visszaült az iskolapadba, hogy elvégezze a Werk Akadémia enteriőrstylist-képzését. Bár jelenleg nem vállal megbízásokat, a családi otthont folyton csinosítja. Szereti a munkáját, és büszke arra, ahol tart, de a legnagyobb elégedettséggel a karrierje adta szabadság tölti el. „Nem a munka önmagában a cél – mondja –, hanem a feladat, amiben önmagunk lehetünk. Ez megalapozhat egy jó életet.”
Stílus Gyerekkorában is érdekelte a divat, az édesanyjának köszönhetően már tinikorában hódolhatott az öltözködés iránti szenvedélyének. „Anyukámnak a varrás volt a hobbija. Elképesztő darabokat gyártott nekem a Burdákból, amiket apukám hozott haza a németországi útjairól. Így már tizenöt évesen is tűzpiros, nagy aranygombos kosztümben járhattam, ami akkor, a 80-as években Békéscsabán rettentő menőnek számított.” A karakteres külsőhöz azóta is töretlenül vonzódik, markáns, élettel teli, nőies darabokat hord, színes és nagy virágos ruháinak számát megsaccolni sem tudná. Ha mégis feketét visel, azt is megbolondítja valami színessel, például egy hangsúlyos harisnyával. „Egyszer mentem be tetőtől talpig feketében az irodába, az egész napom mentegetőzéssel telt, hogy nincs semmi baj” – mondja nevetve. Színek, nőiesség és megfizethetőség – utóbbi legalább ilyen fontos. Egyedül szemüvegkeretre és cipőre hajlandó többet költeni – ez a két kiegészítő nemcsak esztétikai funkciót tölt be –, de a ruháit fast fashion márkáktól vagy kedvenc békéscsabai turkálójából szerzi be. „A luxusmárkákat nem engedhetem meg magamnak, és nem is vágyom rá, hogy így tűnjek ki. Enélkül is mindig észrevettek” – mondja, és arra a legbüszkébb, amikor azt mondják neki, messziről látszik a mosolya. „Mert a stílus nemcsak a megjelenés, hanem az a kerek egész, amit képviselsz.” A magyar üzleti világban a legstílusosabb nőnek Czakó Borbálát tartja. „Abszolút ikon és példakép fantasztikus életúttal és karrierrel, és a hihetetlenül pozitív személyiségével. Imádom, amikor felveszi a pink ruháját, azt is olyan méltósággal teszi, mint mindent.”
Relax Úszás nélkül nem indulhat el a napja, de alapvetően a passzív pihenés híve, az alvástól és az olvasástól töltődik fel a legjobban. Esténként egy félórára mindig beül az infraszaunába, ahová telefon helyett könyvet visz magával, mostanában Barabási Albert-Lászlóét. Általában két könyvet – egy súlyosat és egy könnyebbet – olvas párhuzamosan, utóbbi lehet egy romantikus vagy bűnügyi regény. Legmeghatározóbb olvasmányélménye a botránykönyvként számon tartott Amerikai psycho. „Abban a bizniszközegben, amiben egykor külföldön mozogtam, sokszor elgondolkodtatott, amit láttam. Európa egyik legexkluzívabb irodaépületébe, a bécsi Millenniumi toronyba jártam dolgozni, állandóan repültem, luxushotelekben szálltam meg, és luxuséttermekben ettem, mégis mindig az foglalkoztatott, hogy mi van a felszín alatt. Át kellett gondolnom, hol legyenek a határok és a hangsúlyok az életemben.”
Populáris, humoros előadásaival, tízezres példányszámban fogyó könyveivel és közösségimédia-szerepléseivel az egyik legismertebb pszichológus lett, zárt Facebook-csoportjában ezrek osztják meg egymással párkapcsolati problémáikat. Almási Kitti ma már ideje nagyobb részében előadó és influenszer, mint amennyiben terápiás pszichológus: egy-egy kliens helyett tömegekhez szól. Pénzről viszont nem beszél.
Rossz magyar makroadatok jöttek augusztusban, mélyebb lesz a válság a vártnál, aggódjunk? Vagy fektessünk a recesszió közepette égbe szálló technológiába? Hai Thanh Le Phuong, a Concorde Értékpapír elemzési vezetője segít.
Persze mindenki tudja, hogy a megvetően bulinegyednek vagy romkocsmanegyednek nevezett városrészben sokkal több van olcsó sörnél, de mi, hazaiak az utóbbi években pénteken vagy szombaton este már félve vagy sehogy sem merészkedtünk be a kerületbe, mert akár csak a Kazinczy utcán végigmenni is idegpróbáló vállalás volt. A járvány megtépázta a helyi vállalkozókat, mi, vendégek viszont most egy kicsit fellélegezhetünk: nem kell két héttel korábban asztalt foglalni, ha a környéken akarunk vacsorázni, és ha kora este jövünk, jó eséllyel még a kedvenc kocsmánkban is lesz asztal. Mivel a Forbes a nyáron ideiglenesen a Király utcába költözött, újra felfedezhettük a 7. kerület szívének, a Klauzál térnek és közvetlen környékének legszerethetőbb helyeit: kocsmákat, piacot, kávézót, pékséget – és persze a kultúra sem maradt ki.