Báró Gelsey Vilmos, vagy ahogy a világban sok helyen ismerték, William de Gelsey az utolsó napokig dolgozott londoni otthonában, az elmúlt hónapokban az emlékiratait rendszerezte. Nem volt olyan ajtó a nemzetközi pénzvilágban, ami ne nyílt volna meg előtte, a huszadik század már rég tankönyvekbe került nagy alakjait pedig csak úgy emlegette, „persze, hogy ismertem, édes pofa volt”. Február 26-án, életének századik évében meghalt – páratlanul gazdag és színes életére néhány rövid epizóddal emlékezünk.
A család a Zala megyei Gelséről származik, a 19. században famegmunkálással foglalkoztak, a horvátországi Beliscsén is voltak gyáraik. Meggazdagodásuk és tekintélyük alapjait a dédapa, Gutmann Henrik tette le 1836-ban, a nagyapa már bárói címet kapott, Budára költözött, és Ferenc József tanácsadója volt.
Ha volt valami, amiről sokszor és sokat mesélt, az 1939. Nem volt még 18, amikor kitört a második világháború, a béke utolsó feszült heteit Berlinben élte át. Majd Angliába utazott, kijárta a cambridge-i Trinity College-ot, és közel negyven évig nem is járt Magyarországon.
Báró Gelsey Vilmos Bécsben született 1921-ben, de a budai várnegyedben, a család grandiózus palotájában nőtt fel. Nagyanyja városszerte híres estélyeket adott, anyját lánykorában Gustav Klimt is megfestette.
Állandóan változó jogi környezetben kell az ügyfelek egyedi szükségleteinek megfelelő, a szerződéskötést egyszerűsítő megoldásokat nyújtania napjaink jogászainak. A CMS előremutató, innovatív válaszokat mutat a terület kihívásaira.
Változatos, akár egymásnak ellentmondó igényekkel szembesülnek a nagy vállalati ügyfelekkel dolgozó nemzetközi ügyvédi irodák: lehetőleg digitalizált, egyszerű folyamatokat és standardizált szerződéseket várnak tőlük, ugyanakkor a személyre szabott, egyedi tanácsadáshoz is ragaszkodnak. „Kicsit az orvosokra hasonlítunk, hiszen komoly bizalmon alapuló munkát végzünk és maximális gondoskodást várnak tőlünk. Nem működhetünk sémák szerint, mert nincs két egyforma ügy” – mutat rá dr. Papp Erika, a CMS nemzetközi ügyvédi iroda vezető partnere, valamint a pénzügyi csoportok vezetője Magyarországon és a CMS regionális irodáiban.
A CMS egyedülálló módon több globális nagyvállalat akár 50 országon átívelő szerződésírási igényét szolgálja ki dedikált teamekben, számos jogterület lefedésével – többek között kínai, amerikai, német jogra szakosodott ügyvédekkel. „Igazodunk az egyedi elvárásokhoz, az adott projekten belül azonban egységes a tanácsadási folyamat, kiszámítható költségekkel. Mivel évi 600–700 szerződésről beszélünk, egy innovatív digitális platformot használunk az ügyfelekkel, így a kommunikáció, a tanácsadás és a pénzügyi elszámolás mind egy helyen történik” – ismerteti az előnyöket az ügyvédi iroda vezetője.
Másban is kitűnik a CMS csapata: azon kevés iroda közé tartoznak, ahol a kezdő jogászok beletanulhatnak a szektorspecifikus ismeretekbe, miután megkapták az alaptréninget. „Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy a jogon túl a számukra releváns iparághoz, technológiához is értsünk. Emiatt nálunk nem csupán társasági vagy éppen munkajogra szakosodott kollégák dolgoznak, hanem speciális területek működését mélyen átlátó jogászok, legyen szó autóiparról vagy fintechről” – magyarázza dr. Papp Erika. Természetesen folyamatosan követik a magyar és uniós jog változásait is, előrejelzéseket adnak, és akár a jogszabályalkotásban is részt vesznek külső konzultánsként.
Amellett, hogy a CMS felkészülten reagál a kihívásokra, arra is odafigyelnek, hogy fenntartható és diverz munkakörnyezetet biztosítsanak. Ennek jegyében követik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait, csatlakoztak a dolgozók jól-létét támogató gyakorlatokat ajánló Mindful Business Charterhez és szorosan együttműködnek a Nyitottak vagyunk kezdeményezéssel. Kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közti egyenlőség kérdéseire és a munkába visszatérő kismamák karrierjének támogatására, például rugalmas munkarenddel segítik az anyukákat. Dr. Papp Erika az iroda vezetőjeként fontosnak tartja, hogy a munkatársakhoz is a szakmára jellemző jó beleérző képességgel közelítsen. „A közös nevező az empátia: egy jó ügyvéd még azelőtt megérti az ügyfél kéréseit, hogy kimondaná, és ugyanezek a készségek segítenek a vállalatvezetésben is” – vallja. (X) Változatos, akár egymásnak ellentmondó igényekkel szembesülnek a nagy vállalati ügyfelekkel dolgozó nemzetközi ügyvédi irodák: lehetőleg digitalizált, egyszerű folyamatokat és standardizált szerződéseket várnak tőlük, ugyanakkor a személyre szabott, egyedi tanácsadáshoz is ragaszkodnak. „Kicsit az orvosokra hasonlítunk, hiszen komoly bizalmon alapuló munkát végzünk és maximális gondoskodást várnak tőlünk. Nem működhetünk sémák szerint, mert nincs két egyforma ügy” – mutat rá dr. Papp Erika, a CMS nemzetközi ügyvédi iroda vezető partnere, valamint a pénzügyi csoportok vezetője Magyarországon és a CMS regionális irodáiban.
A CMS egyedülálló módon több globális nagyvállalat akár 50 országon átívelő szerződésírási igényét szolgálja ki dedikált teamekben, számos jogterület lefedésével – többek között kínai, amerikai, német jogra szakosodott ügyvédekkel. „Igazodunk az egyedi elvárásokhoz, az adott projekten belül azonban egységes a tanácsadási folyamat, kiszámítható költségekkel. Mivel évi 600–700 szerződésről beszélünk, egy innovatív digitális platformot használunk az ügyfelekkel, így a kommunikáció, a tanácsadás és a pénzügyi elszámolás mind egy helyen történik” – ismerteti az előnyöket az ügyvédi iroda vezetője.
Másban is kitűnik a CMS csapata: azon kevés iroda közé tartoznak, ahol a kezdő jogászok beletanulhatnak a szektorspecifikus ismeretekbe, miután megkapták az alaptréninget. „Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy a jogon túl a számukra releváns iparághoz, technológiához is értsünk. Emiatt nálunk nem csupán társasági vagy éppen munkajogra szakosodott kollégák dolgoznak, hanem speciális területek működését mélyen átlátó jogászok, legyen szó autóiparról vagy fintechről” – magyarázza dr. Papp Erika. Természetesen folyamatosan követik a magyar és uniós jog változásait is, előrejelzéseket adnak, és akár a jogszabályalkotásban is részt vesznek külső konzultánsként.
Amellett, hogy a CMS felkészülten reagál a kihívásokra, arra is odafigyelnek, hogy fenntartható és diverz munkakörnyezetet biztosítsanak. Ennek jegyében követik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait, csatlakoztak a dolgozók jól-létét támogató gyakorlatokat ajánló Mindful Business Charterhez és szorosan együttműködnek a Nyitottak vagyunk kezdeményezéssel. Kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közti egyenlőség kérdéseire és a munkába visszatérő kismamák karrierjének támogatására, például rugalmas munkarenddel segítik az anyukákat. Dr. Papp Erika az iroda vezetőjeként fontosnak tartja, hogy a munkatársakhoz is a szakmára jellemző jó beleérző képességgel közelítsen. „A közös nevező az empátia: egy jó ügyvéd még azelőtt megérti az ügyfél kéréseit, hogy kimondaná, és ugyanezek a készségek segítenek a vállalatvezetésben is” – vallja.
Immár harmadszor részesült az egyik legrangosabb hazai HR-szakmai elismerésben a Szerencsejáték Zrt., amely 2013 és 2018 után az idén ismét elnyerte a Kincentric Legjobb Munkahelyek díját. A munkatársak visszajelzése alapján odaítélt díjat a nemzeti lottótársaság a legalább ezer főt foglalkoztató nagyvállalati kategóriában érdemelte ki.
Pataki Zita és férje több sikertelen lombikeljárást csinált végig, amikor a dühön, gyászon és elkeseredésen túljutva úgy döntöttek, hogy orvosokkal és szakemberekkel összefogva segítenek a hozzájuk hasonló helyzetben lévő pároknak. Az RTL Klub időjósa a tizedik és egyben utolsó, 2019-ben zárult lombik után, meg nem született kislányukról elnevezve hozta létre a Réka Alapítványt.