Kövesdi Gábor az FHB Otthontérképének projektvezetője volt korábban, és családja megélhetését továbbra is ingatlanos projektekből biztosítja, közben azonban felépítette a MyFarm Harta közösségét. Harmadik szezonjuknak már franchise-rendszerben, összesen hat vegyszermentes kerttel és nyolcszáz virtuális bérlővel vágnak neki. Terményeikből a rászorulóknak is bőven jut.
„Ott volt az a felismerés, hogy bár nem vagyunk gazdagok, mégis azok vagyunk, mert van, aki semennyi pénzért sem tud hozzájutni olyan dolgokhoz, amik nekem természetesek” – futott át Kövesdi Gábor agyán valamikor a 2010-es évek közepén, amikor akkori kollégái sorra fordultak be a budapesti irodaház tárgyalójába a falujából, Hartáról származó kolbász illatára. Aztán diplomatikusan, mosolyogva körülírja: sokszor semmi sem maradt abból, amivel otthon a szülei felpakolták. Sőt, később előfordult, hogy száz pár házi kolbászt hozott a munkahelyére csak a közvetlen kollégáknak. A MyFarm Harta indulása szempontjából meghatározó volt ez az élmény: a nagyon jó minőség Hartán természetes, a fővárosban pedig van rá a kereslet.
A termelést minden kertben figyelemmel lehet kísérni webkamerával, a tagok beleszólhatnak, hogy mit termeljenek.
A másik fontos momentum, ami további gondolkodásra késztette, az volt, amikor 2018-ban őstermelő édesapja kétszáz meggyfáján nagyon sok termés lett. Kilóját azonban mindössze 100–150 forintért tudták eladni. „Nagyon frusztrált engem is, meg őket is. Láttam, mennyit dolgoznak vele, hogy szép a termés”, de kénytelenek voltak áron alul kínálni, mert egyébként megromlott volna. Gábor másnap a budai Flórián téri piacon átsétálva látta, hogy 900 forintért adják ugyanazt a meggyet.
A JOG ALAPVETŐEN NEM CÉL, HANEM ESZKÖZ. Senki nem ingatlan adásvételi szerződést akar kötni, hanem házat akar venni. Nem kötünk szerződést pusztán a szerződéskötés öröméért. Mindig van egy üzleti cél, amit a jog és a jogi tanácsadó szolgál.
Ötéves lett Magyarországon a KPMG Legal! Egy születésnap pedig mindig jó alkalom a számvetésre. A kezdetben kétfős iroda ma már több mint húsz fővel dolgozik, ügyfélkörünk is dinamikusan bővül. A következő öt év azonban még az előző öt évnél is fontosabb lesz a számunkra. Ekkor fogjuk véglegesíteni a működési modellünket és elérni a véglegeshez közeli csapatméretet is. Ahogy a KPMG, mi is mindig a jövőbe is tekintünk. Ez a szemlélet a szolgáltatásainkat is áthatja, mivel folyamatosan azon gondolkozunk, hogy hogyan alakulnak az ügyfelek jövőbeni igényei, melyek lesznek az előttük álló kihívások.
Amikor azt kérdezik az ügyfeleink, hogy miért minket válasszanak, hiszen csak Budapesten 6500 ügyvéd van, három dolgot szoktunk kiemelni: law, impact és value, azaz jog, hatás és érték.
A jog és a jogi szolgáltatások nagyon összetetté váltak a XXI. században. Gondoljunk csak az életviszonyok egyre szövevényesebb mivoltára, a technológia térhódítására a mindennapokban, vagy a jogalkotás felgyorsult ütemére. Mivel mi nem önállóan dolgozunk, hanem a KPMG csapat szerves részeként, egyedülálló lehetőségünk van ennek a komplexitásnak a sikeres megértésére és kezelésére. Közel 150 országban vagyunk jelen, több mint 200 ezer kollégával. Ennyi ember szakmai tudására és tapasztalatára támaszkodhatunk a KPMG által kínált technológiai megoldások mellett.
Ez számunkra azt jelenti, hogy nekünk megadatik az a luxus, hogy visszatérjünk szakmánk gyökereihez, és elmélyülhessünk a jogi feladatainkban. Ennek köszönhetően ügyfeleinknek nem egyszerűen jogi tanácsot adunk, hanem bonyolult, komplex problémáikra világos üzleti megoldásokat. Nálunk nem a megoldás a komplex, hanem maximum a probléma, de a megoldásunk mindig egyszerű és üzleti.
Míg 15 évvel ezelőtt jó pénzért el lehetett adni egy 400 oldalas, minden lényeges és – mondjuk ki – lényegtelen részletet tartalmazó átvilágítási jelentést, ma már az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit akarnak. Maradjunk a példánál, ma már egy rövid 20 oldalas összefoglalót kérnek inkább, ami kiemeli és értékeli a kockázatokat és megoldási javaslatokat is tartalmaz. Alapvető elvárás már az is, hogy az ügyfeleink fejével kell gondolkoznunk, akkor is, ha ez nehezebb, hiszen meg kell tanulni a kockázatokat súlyozni, szektorspecifikus témákban elválasztani a fontosat a nem fontostól.
Érték a felismert és kezelt kockázat is, amelyet a problémák proaktív megoldásával elkerülnek ügyfeleink. Érték az idő is, amit mindezzel megtakarítunk ügyfeleink számára, az így felszabadult időt ők az alaptevékenységükre fordíthatják.
Abban hiszünk, hogy a változékony üzleti környezetben akkor tudjuk jól szolgálni az ügyfeleket, ha értjük, tudjuk, hogy mi számukra a fontos, melyek a valódi problémáik, és hogyan kell az azokra adott válaszainkat, megoldási javaslatainkat az ügyfeleknek érthetően, egyszerűen átadni.
Pataki Zita és férje több sikertelen lombikeljárást csinált végig, amikor a dühön, gyászon és elkeseredésen túljutva úgy döntöttek, hogy orvosokkal és szakemberekkel összefogva segítenek a hozzájuk hasonló helyzetben lévő pároknak. Az RTL Klub időjósa a tizedik és egyben utolsó, 2019-ben zárult lombik után, meg nem született kislányukról elnevezve hozta létre a Réka Alapítványt.
Rába, Dutra, csettegő. Nem is olyan rég még nehéz lett volna elképzelni nélkülük a hazai agráriumot. Mára ezek a traktorok és járművek eltűnőben vannak, egyre kevesebb működik belőlük országszerte, de megmentésükön jó néhányan dolgoznak.
A Brick Visual fiatal csapatának egy évtized sem kellett, hogy felépítsék a világ egyik legkeresettebb építészeti látványtervező cégét. Klasszikus startupsztori: egy budapesti bérház előszobájából indultak, árbevételük ma már milliárdos, filmeket készítenek, szoftvert fejlesztenek, és olyan világsztárokkal dolgoznak, mint a Zaha Hadid Architects vagy a japán Kengo Kuma. Ha kell, egy jó képért akár pincérnek is beöltöznek.