A gender egyenlőség témája egyre kiemelkedőbb szerepet kap a hétköznapokban és a munkaerőpiacon is. Ma már szinte nem is tudunk úgy elmenni egy HR-es konferenciára, hogy ne legyen az egyik fő téma a nők helyzete a munkaerőpiacon. Sokan sokféleképpen próbálják megvalósítani az ideális munkahelyet mind nők, mind férfiak számára, legyen szó kvótákról, apa-szabadságról, cégen belüli óvodáról. A Praktiker Kft. ügyvezető igazgatójával és HR igazgatójával beszélgettünk arról, hogyan lehet kitüntetett családbarát munkahelyet teremteni kvóták nélkül, érdemi alapon és emberségesen.
„MI NEM KVÓTÁKBAN GONDOLKOZUNK”
Amíg a barkács kereskedelmi szektor zömében férfiak dolgoznak, addig a Praktikernél 50-60 százalékban női munkatársakkal találkozhatunk. „Az utóbbi években nagyon sokszor hallok célszámokat, hány nőnek kell dolgoznia különböző pozíciókban. Én nem hiszek ezekben a kvótákban. 23 éve vezetem a magyarországi Praktikereket, a kezdetektől fogva fontosnak tartom, hogy a nők reprezentálva legyenek a vállalatnál. Nem azért, mert divatos, hanem mert a nők jó munkaerők és vezetők. A magyar női vezetőkre különösen igaz, hogy szívvel-lélekkel dolgoznak és nem pusztán a pozícióhajhászás a céljuk” – kezdte Karl-Heinz Keth, a Praktiker Áruházak német származású ügyvezető igazgatója.
Az új elektromos Kia EV6 októberben érkezik. Magyarországon rekordidőnek nevezhető 24 óra alatt betelt az első 50 darab gyártáshely-regisztráció!*
A Kia tervei szerint hét új, tisztán elektromos hajtású modellel bővítik a kínálatukat 2027-ig.
KIA-TÁMOGATÁS
2020-ban a Kia 25. születésnapja alkalmából 25 beteg gyermek kívánságát teljesíthettük a Csodalámpa Alapítvány segítségével. Büszkék vagyunk rá, hogy megvalósíthattuk egy álmukat!
A MOZDULAT MEGIHLET
A Kia 2021 elején márkaidentitást váltott. A Kia új arculata és szlogenje a márka átalakulásának első jele. A márka új piacok felé nyit, célja, hogy egyszerűbbé és kényelmesebbé tegye ügyfelei mindennapjait innovatív mobilitási termékek és szolgáltatások bevezetése révén. A Kia új szlogenje, a ‘Movement that inspires’ (magyarul: „A mozdulat megihlet”) is a márka új céljait tükrözi.
TUDTAD?
Az e-Niro lett 2020-ban hazánkban a piacvezető tisztán elektromos modell.1
A legnépszerűbb Ceed és Sportage modellek európai gyárakban készülnek.
A Kia 7 év gyártói garanciát vállal minden forgalmazott modelljére.2
A márkakereskedésekben már 9-féle környezetbarát Kia modell elérhető.
*Figyelem! A bemutatott modell előgyártott, a tényleges gyártási modell eltérhet az itt látottaktól.
1A Datahouse Kft. új forghely Szgk 100%E országos riport HU alapján.
Klasszikus reszelgetős makettműhelynek indultak, majd a 2008-as válságot túlélve jó nagyot váltottak. A Limes Model ma már a hazai makettpiac legnagyobb szereplője, ám tulajdonosai nem érik be az építőiparral és az ingatlanpiaccal. Most épp az állatgyógyászat forradalmasításán dolgoznak.
Az Egyenlítő Alapítvány nemrég javaslatcsomagot állított össze, hogy a fejvadászcégek és a vállalatok kiválasztási eljárásaikban el tudják engedni rossz gyakorlataikat, és színesebb menedzsmentet alakíthassanak ki. Heal Edina alapítványi vezetővel és a szervezet néhány tagjával sorra vettük a még ma is a nők és karrierjük között álló akadályokat és a lehetőségeket a megugrásukra.
Nagyon ritka, hogy egy üzlet bő száz éve szinte ugyanazon a helyen működjön. A Központi Antikváriummal pont ez a helyzet, 1891 óta a Múzeum körúton működik – a tulajdonosi kör többször változott, a hangulata viszont semmit: áthatja a történelem és a régiségek szeretete. A mai tulajnak nincs rá annyi ideje, mint szeretné, de az üzlet szakmai vezetése igazi fanatikusok kezében van.