Felértek  a dobogóra

„Már egész jól belejöttünk az interjúkba” – mondja Lévai Bálint, miközben belép vadonatúj irodája ajtaján, nyomában velem és testvérével, Balázzsal. Ő és családja alapvetően sosem keresték a nyilvánosságot, de jellemzően nem is zárkóztak el előle, az 1800 fős nemzetközi vállalatnál a legtöbb kérdést persze már a marketingosztály válaszolja meg helyettük.

„2016 februárjában írtunk rólatok címlapsztorit, azóta nagyot mentetek, most az elmúlt öt évetekről szeretnék beszélgetni” – mondom, hiszen ez alatt az idő alatt előbb magukba olvasztották célközönségük első számú webshopját és online magazinját, a Shop Buildert, majd három évre rá még nagyobb üzleti dobással felvásárolták legádázabb konkurensüket, a Scitecet is. Egymás mellett ülnek két fotelben, hátuk mögött egy üvegfalon át belátni a nemrég átadott, négyszintes óbudai irodaházuk javát: makulátlan tisztaság, modern dizájn, sok fény, fehér és zöld színek, és lépten-nyomon felbukkanó Biotech-logók. „Nálunk minden egyes év tíznek számít, annyi minden történik. De az idei talán húsznak” – válaszolja mosolyogva Bálint, aztán meg sem várja az első kérdést, belevág a közepébe.


A rendszerváltáskor nagy lehetőségek nyíltak a külkereskedelemben jártas, nyelveket beszélő, leleményes emberek előtt; Lévai Ferenc és felesége, Katalin ilyenek voltak. Egy erre járkáló orosz üzletember ajánlatai nyomán Ukrajnából kezdtek fitneszgépeket importálni, néhány év alatt be is terítették velük az ország konditermeit. De aki nem érte be a 90-es évek aerobikkazettáinak hangulatával, az már akkoriban is táplálékkiegészítők után kutatott, Lévaiékhoz pedig eljutott az igény: az évtized közepén már az ország kétszáz pontjára szállították az amerikai Williamson család fehérjetermékeit, előbb az MLO, majd a BiotechUSA márkát.