A 2000-es évek közepe óta élesedik az étrendkiegészítő-gyártók versenye. Európa országaiban egyre több piac fragmentálódik, a nagyok szeletéből mind több kis márka próbál morzsákat szakítani magának. Egyáltalán nem is sikertelenül.
A fehérjeporok, táplálékkiegészítők és úgy összességében a reform, például mentes vagy kalóriacsökkentett élelmiszerek piaca egyre növekszik, köszönhetően a fejlett államok túlsúlyos lakosainak, a különböző érzékenységeknek és intoleranciáknak és azoknak a trendeknek, amelyekre az Y generáció különösen fogékony.
Európa a második legjobb terep a világon ilyen termékek értékesítésére, a Fortune Business Insights 14,95 milliárd dollárosra (4500 milliárd forint) becsüli jelenleg a piac nagyságát, és várakozásuk szerint ez 2027-re több mint duplájára nőhet, elérheti a 32 (optimistábbak szerint a 34) milliárd dollárt. Ezen belül is Franciaország növekszik a leggyorsabban – tapossa egymást a Nutrition & Santé (Isostar), a Diete Sport France (Overstims), The Hut Group (Myprotein) és a gyógyszeripar felől érkező szereplők, mint az EA Pharma (Eafit) és a LND SA (Apurna). Jön fel Kelet-Európa, azon túl pedig Ázsiában és a csendes-óceáni térségben nyer most egyre inkább teret a fitnesz életmód.
A növekedést az elmúlt évben még a Covid is csak segítette, miután mindenki fejvesztve kezdte erősíteni testét és immunrendszerét az első hullám pánikjában.
Varga Sára, a Socially alapító-tulajdonosa rajong a gasztronómiáért és a divatért. Előbbi nem látszik rajta, utóbbi viszont nagyon is.
Karrier
Varga Sára 24 évesen, három év ügynökségi tapasztalat, egy kisebb kiégés és egy egyéves San Sebastian-i kitérő után indította el cégét, a Sociallyt, ami mára Magyarország egyik legjobban futó, gasztromarketingre specializált ügynökségévé nőtte ki magát. Többek között a hazai gasztro- és turisztikai szektor meghatározó szereplőinek nyújtanak teljes körű kommunikációs és marketingszolgáltatásokat, már egészen az alapoktól, hiszen az arculat mellett éttermeket is terveznek.
Referenciáik a Zing Burger, a Bortársaság, a Vapiano, a Wolt, a Marriott és a Felix Kitchen & Bar. „A partnereink egytől egyig nagyon inspirálók, a munkanapok minden percét élvezem” – válaszolja arra a kérdésre, nem tart-e egy újabb kiégéstől. Azért nevetve hozzáteszi: ha a következő öt év is olyan lenne a vendéglátásban, mint 2020 volt, nem biztos, hogy ezt válaszolná.
Stílus
Ha három szóban kéne jellemeznie a stílusát, Sára azt mondaná: fekete, fekete, fekete. „A ruhatáram kilencven százaléka fekete, ami nagyon izgalmas, amikor reggelente szeretnék valamit megtalálni a szekrényemben” – ironizál. Komolyra fordítva a szót elárulja, hogy a sportosan elegáns vonalat képviseli letisztult darabokkal, amikben van valami csavar.
Fotósaink kedvéért irodájában pózolt, de apró, ám hangulatos lakásáról is küldött nekünk egy képet
Szereti a magyar tervezőket: Szegedi Kata, a Nanushka és a Nubu a nagy kedvencek, rendszeresen vásárol is tőlük, de a megvett holmikat általában pár szezonos csúszással avatja csak fel. „Nem tudom, erre mi a magyarázat, talán rá kell hangolódnom a ruháimra, és ezt szerencsére ezekkel a holmikkal meg is engedheti magának az ember. Ha egy Zara nadrágot állni hagysz a szekrényben, az három hónap alatt kimegy a divatból, a tervezői darabok viszont időtállók” – magyarázza. A cipőválasztásnál a kényelem az elsődleges szempontja: „Egész nap rohanok fotózásokra, megbeszélésekre, ezt az életformát nem lehet magas sarkúban folytatni.” Hozzáteszi: 180 centis magassága miatt amúgy sem lenne rá igénye.
Sűrű beosztása ellenére karórát egyáltalán nem hord, ékszerek közül csak gyűrűket és bokaláncot visel. Előbbieket a Luiza Jewelstől, utóbbiakat a The Sentimentalisttól szerezte be, és az angol márkanév ellenére mindkét vásárlásával magyar alkotót támogatott. Smink és illatok terén a minimalizmus híve, csak BB krémet és szempillaspirált használ, amit néha feldob valamilyen könnyebb textúrájú, szájfény állagú rúzzsal. Parfümből tizenöt éve kizárólag az Emporio Armani She illatát tudja elviselni magán, pontosabban a ruháin, a bőrére sosem fújja.
Relax
Az utazás és a színház nagy rajongója, de mint mindenkinek, 2020-ban neki is másban kellett megtalálnia a kikapcsolódást. Gyerekkorában élsportoló volt, később mégis sokáig kereste, melyik mozgásformát érezné a magáénak. Tavasszal rátalált a teniszre, ezt most annyira élvezi, hogy már az amatőr bajnokságra is készül. Emellett a fürdőszobában szokott feltöltődni: ha felteheti a kedvenc kozmetikai arcmaszkját, kívül-belül feltöltődik.
Varga Sára KEDVENCEI 1. Teniszütő: Wilson Clash. Az első ütő, amivel teniszezni kezdett. Ha valamiért, ezért a sportért hálás 2020-nak. 2. BB krém: Herbsgarden. Ugyanazt tudja, mint egy alapozó, de natúrkozmetikum lévén kizárólag növényi alapanyagokból készül, ráadásul magyar. 3. Névjegykártya: Ha stílusról van szó, a részletekre is odafigyel. 4. Arcmaszk: Omorovicza. Ha otthoni kikapcsolódásra vágyik, ezt az iszappakolást használja. 5. Rúzs: Lancôme Matt Shaker. Könnyed, szájfényállagú. 6. Arcolaj: Levendárium. Az esti relaxáló rutin része. 7. Gyűrűk: Luiza Jewels. Kevés kiegészítőt hord, de ezeket akár mindennap. 8. Fotók: Polaroid. A család és a barátok mindennél fontosabbak. Szereti megörökíteni a közös pillanatokat. 9. Pezsgő: Mindig van valami alkalom a koccintásra.
Még a második generációs családi cég is ritka itthon, az meg pláne, hogy már a harmadik nemzedék is ott üljön a vezetésben. A Schiller csoportnál a generációk váltása leképezte a cég fejlődését: az apa megalapította, a fiú középvállalattá fejlesztette, az unoka épp nagyvállalattá formálja a családi vállalkozást. Üzleti portré egy bő negyvenéves, prosperáló vállalatról az alkatrészszagú gumijavítótól a 24 milliárdos árbevételig.
Becsei András lett az év bankára a Mastercard szavazásán. Miért bíznak benne ennyire a kollégái? Milyen előnyöket érezhetnek az ügyfelek a nagy banki digitalizációs menetelésből? Revolut vagy Google: kiktől tartanak a bankok jobban, a nagy fintech cégektől vagy a bigtechektől? Mennyire hitelez válságban a legnagyobb magyar bank? Interjú az OTP budapesti régiójának, illetve a csoport jelzálogbankjának és lakástakarékjának vezetőjével, aki a Bankszövetség alelnöke is.
A hintaágy ötven év múlva is hintaágy legyen – ez ma is alapelv a Szervál Duó sportszer- és játékgyártó cég munkájában. A csepeli családi vállalkozás csaknem három évtized alatt stabil helyet vívott ki magának a szánkók, pingpongasztalok és más sporteszközök, illetve játékok piacán, és ezt a pozíciót úgy is sikerült megőriznie, hogy közben megérkeztek Magyarországra az olcsó kínai termékek.