Arra, hogy csak mosolygunk, nem lehet üzleti modellt építeni

2016-ban a Ricsárdgír nevű együttes zenésze, Márton Dániel hazafele tartott, mikor meglátta a kezében lévő bevásárlószatyron Ördög Nóra képét. Zenekarával régóta szerettek volna szerelmes számot írni egy szép és vastag szájú nőről, és a tündérruhában akciókat hirdető műsorvezető maga volt a tökéletes múzsa. Akkoriban eltérő érdeklődésű és státuszú emberek ezrei hordták haza az Ördög Nóra-zacskót. Erősebb anyaga miatt jól meg lehetett pakolni a szatyrot konzervvel és sörrel, amitől Nóra műanyag arca kicsit eltorzult, de a zacskó egyébként hozta a műfajtól elvárt több hónapos strapabírást.

A Magyarországon akkor huszonöt éves Spar komplett hadjáratba kezdett, és a csapból is Ördög Nóra folyt. Szerepelt nyomtatott és online felületeken, óriásplakátokon, citylight és indoor platformokon, de még a metróállomás sem volt Ördög-mentes övezet: Nórával volt tele a balusztrád és a padló is. A brutális dömpingnek hála még azok is naponta találkozhattak az arcával, akik eltökélten kerülték a kereskedelmi tévéket vagy a bulvármédiát.

Amíg világ a világ, reklámok mindig lesznek, de a média szakadatlanul alakítja a hirdetői piacot. A közösségi média erodálja a korábbi gigantikus tévés médiabüdzséket, a reklámarcok fizetett tartalomgyártókká léptek elő. Ördög Nóra még mindig a legkeresettebb műsorvezetők és reklámarcok közé tartozik, de a hatalmas dílekkel járó hirdetői keretszerződések nála is egyre ritkábbak. Ő is alkalmazkodik az új feltételekhez, az elaprózódóbb megkeresésekhez, és legtöbbször már férjével, Nánási Pállal maguk gyártják a fizetett tartalmakat közös márkáik égisze alatt. A hangsúly most a márkaépítésen van, amihez már ők diktálják a tempót és a feltételeket.


„Vastag Csabaaa!” – ordította 2010-ben a leghangosabb műsorvezetőnek tartott Ördög az X-Faktor aktuális továbbjutójának (későbbi nyertesének) nevét az RTL Klub műsorában. A decibelérték maradt, Nóra ugyanekkora hangerővel kiáltott 2021-ben, tizenegy évvel később is, mikor bejelentette a várakozó tömegnek, hogy második boltjuk is megnyílt. Az egykori Náray Tamás-kollekciók arca nagyestélyi helyett saját márkás bolti köpenyt viselt, kezében nem mikrofont lóbált, hanem a felszolgált kávét. Fotós férje természetesen dokumentálta az eseményeket, a tartalom az összes Nánásiék-csatornán felbukkant.