Az új elektromos Kia EV6 októberben érkezik. Magyarországon rekordidőnek nevezhető 24 óra alatt betelt az első 50 darab gyártáshely-regisztráció!*
A Kia tervei szerint hét új, tisztán elektromos hajtású modellel bővítik a kínálatukat 2027-ig.
KIA-TÁMOGATÁS
2020-ban a Kia 25. születésnapja alkalmából 25 beteg gyermek kívánságát teljesíthettük a Csodalámpa Alapítvány segítségével. Büszkék vagyunk rá, hogy megvalósíthattuk egy álmukat!
Serpenyő alumíniumdobozból, többször használható csomagolás és az értékesítési lánc lerövidülése a helyi termelői együttműködésekkel – csak pár megoldás az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájából, ami évek óta fókuszban van a vállalatnál. Alapvetés, hogy a mindennapi bevásárlásaink és fogyasztási cikkeink hatással vannak a bolygó jövőjére és a környezetünkre, mégis, sokszor hiába szeretnénk tudatosan vásárolni, erre vagy épp nincs lehetőségünk, vagy túl sok energiába kerülne. A kényelmes és széles közönség számára elérhető nagy áruházláncoknak épp ezért kiemelt szerepe van abban, hogy környezetbarát alternatívákkal segítsék hozzá a vásárlókat a fenntartható fogyasztáshoz.
„A most júliustól életbe lépő törvényi szabályozás előírásait már tavaly megléptük, több mint egy éve kivontuk az Auchan kínálatából az egyszer használatos műanyag árucikkek jelentős részét. A hosszútávú fenntarthatósági stratégiánkra egyébként is jellemző az előregondolkodás, ez lehetőséget ad arra is, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk azokat a termékeinket, amelyekre egyelőre nem vonatkozik a jelenlegi jogszabály. Termékválasztékunk kialakításánál és az áruházaink működtetésében is a fenntartható, alternatív megoldásokat keressük”– mondja Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
Egy kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka gondolja úgy, hogy az áruházláncoknak segíteniük kell őket, hogy fenntarthatóbban vásárolhassanak, majdnem 80 százalékuk pedig azt mondta, hogy a környezetbarát szempontok szerepet játszanak a döntéseikben. Az Auchan számára fontos, hogy a törvényi előírásokon túlmutatva megismertesse a vásárlóit az újabb és újabb környezettudatos megoldásokkal és népszerűsítse ezeket.
„Kitűzött célunk a fogyasztói szemléletformálás és a tudatos vásárlásra ösztönzés. Ehhez pedig folyamatosan bővülő fenntartható termékkínálatot nyújtunk. Továbbá 2025-re szeretnénk elérni, hogy az Auchan sajátmárkás portfólió azon termékei, ahol ez kivitelezhető, újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással kerüljenek forgalomba” – folytatja Ducoux.
GAZDÁTÓL AZ ASZTALIG
„Az Auchan stratégiájának egy másik központi eleme a helyi termékek és termelők támogatása. Éppen ezért létrehoztuk a saját közvetlen termeltetési programunkat, amelynek zászlóshajója a »Gazdától az asztalig« programunk. Ennek legfőbb célja, hogy kiváló és ellenőrzött minőségű, hazai termékeket kapjanak vásárlóink, amelyeknek az eredete visszakövethető – teszi hozzá a vezérigazgató. – A helyi termelőkkel való szoros együttműködés nem csupán az ő támogatásukat szolgálja, de fenntarthatósági szempontból is lényeges, ugyanis jelentősen lerövidül például a szállítási útvonal, amivel csökken a járművek által kibocsátott szén-dioxid mennyisége.”
Az Auchan fenntarthatósági stratégiájának harmadik pillére a fenntartható működés. Az áruházlánc a karbonlábnyom csökkentése érdekében ledesítette a parkolókat és elindította az áruházak hűtőrendszerének lecserélését is, a közeljövőben pedig napelemrendszert épít ki valamennyi áruház tetejére. „A fenntarthatósági programunknál kimondottan büszke vagyok arra, hogy sokszor meghozunk olyan fontos üzleti döntéseket, amelyek nem kecsegtetnek azonnali megtérüléssel, hanem hosszú távú befektetések a jövőnkbe” – mondta Ducoux.
Ahogy az ember nem akarja az apja zenéjét vagy a híradóját hallgatni, úgy azt a sört sem szívesen issza, amit a szülei szeretnek – vallják a Bukovinszky testvérek, akik 2013-ban vették meg a legrégebbi magyar kisüzemi főzdét, a Szent Andrást. Azóta százmilliókat költöttek fejlesztésre, és amellett, hogy megtartották a főzde régi klasszikus söreit, ma egészen extrém kísérleteket is folytatnak. A covid alatt az earl grey tea ízesítésű portertől a sárgabarackos-bazsalikomos és a kókuszaromájú komlóval megbolondított IPA-ig bátorkodtak.
Miután a koronavírus térdre kényszerítette a vendéglátást, és bezáratta a szállodákat, mára új műfajt teremtett a turisztikában: számos hotel kedvezményes csomagot kínál a kötelező karantén idejére, öt–nyolc napra vagy akár két hétre, egyetlen szállodai szobában. Így jár az, aki manapság üzleti útra vagy épp családlátogatóba utazna Indonéziába, Szingapúrba vagy Ausztráliába – és ez csak három azon országok közül, ahol szigorú hotelkarantén vár az érkezőkre.
A flottakezelésben piacvezető LeasePlan az általa biztosított operatív lízing konstrukció rugalmas átalakításával segítette ügyfeleit a pandémia okozta kihívásokkal teli időszakban. Emellett a fenntarthatósági célokat kitűző vállalatok életében is valódi partnerként van jelen, hiszen a cég az elektromos autók kezelésében is kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik mind hazai, mind nemzetközi szinten.