Negyed évszázada élvezi az ügyfelek töretlen bizalmát a Friedrich Wilhelm Raiffeisen. A Raiffeisen Bank privátbanki üzletága a mai napig meghatározó szerepet játszik a piac fejlődésében, alapvető sztenderdeket fektettek le, komplex termékpalettát építettek, mindenki előtt jártak. 1996 ótarengeteg tapasztalat gyűlt össze, erről Bálint Attila üzletágvezetővel beszélgettünk.
„Úgy szoktunk fogalmazni, hogy mi nem paiacra léptünk, hanem piacot teremtettünk. Mindez pár évvel a rendszerváltás után merész vállalkozásnak számított, hiszen ekkor még kevés vagyonos ügyfél volt a piacon. Első ügyfeleink a legbátrabb első vállalkozók közül kerültek ki, akik a rendszerváltás hajnalán megvalósították az ötleteiket, miután a privatizáció lehetőségét és az egyre szabadabb hitelfelvételt kihasználva a saját lábukra álltak” – mesél a kezdetekről Bálint Attila üzletágvezető. Az évtizedek során a privátbanki üzletág szellemi bölcsőjeként a Raiffeisennél alapvető sztenderdeket fektettek le, és tapasztalt szakemberekkel, megkülönböztetett figyelemmel, valamint komplex termékpalettával állnak az ügyfelek rendelkezésére.
ÚT A TUDATOS BEFEKTETÉSHEZ
Az elmúlt 25 évben megduplázódott a szakma által kezelt számlák száma, a kezelt vagyon pedig több mint tízszeresére nőtt. A magyaroknál
Klasszikusan öltözködő, konzervatív férfinak vallja magát, de ez nem biztonsági játék Málnay B. Levente részéről: szerinte bátorság kell ahhoz, hogy az ember letegye a garast valami markáns mellett.
Karrier „Igyekszem nem elszállni magamtól” – mondja Málnay B. Levente, és aki tudja, hogy magyar tévés szakember még nem jutott olyan magas pozícióba Európában, mint ő, érti, hogy miért nem elszállás már önmagában ez a kijelentés. Az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke, vezérigazgatója a nagy egókról elhíresült tévésszakmában az önkritikáját érzi az egyik legnagyobb erényének. „A kihívásokra tanulási lehetőségként tekintek, a tehetséges embereket pedig nem lenyomni, hanem motiválni szeretném, hogy még jobbak legyenek. Nem esik le a gyűrű az ujjamról, ha el kell ismernem, hogy valaki jobban ért valamihez nálam, inkább felkérem az illetőt adott feladatra.” Szakmai sikernek tartja, hogy jelenlegi munkahelyén a vezetői csapatából több mint tíz év alatt még soha senki sem mondott fel.
Stílus Az öltözködés nem tölt be központi szerepet az életében, mégis fontos. Műgyűjtő lévén (lásd Forbes 2018/6) frappáns hasonlattal szemlélteti, miért: „Ez olyan, mint egy képnél a keret. Nem mindegy, milyen az az öt százalék, ami körülveszi. Nem a legfontosabb, de az első benyomás gyakran azon áll vagy bukik.” Hogy mi az az öt százalék, ha a megjelenéséről van szó? Az ápoltság, a jó kiállás, az alkalomhoz illő öltözék és a kimagasló minőség. Ezeket elengedhetetlennek tartja.
„Nagyon boldog ember vagyok, aki jó ideje rendben van önmagával. Mindent a magam szórakoztatására és örömére teszek, ezalól az öltözködés sem kivétel.” Nem érdeklik például az ismert, akár státuszszimbólumnak is értelmezhető márkanevek, ahogy mondja, a legmagasabb minőséget keresi: Zegna, Larusmiani, Brioni ruhák és a Vass Cipő lábbelijei sorakoznak a gardróbban. „Tévésként egész életemben márkákat építettem. A márkákat fontosnak tartom, hiszen segítenek orientálódni, de ha öltözködésről van szó, ennél többet nem jelentenek. Nekem az a fontos, hogy mit garantál az adott név.”
Bohém burzsoá földszint
Málnay B. Levente életében minden területen jelen van egyfajta kettősség. Tizenkét évig zenetévéket vezetett, közben szenvedélyes operarajongó, konzervatív létére boldog házasságban él az övétől eltérő világnézetű feleségével (aki a korábbi televíziós újságíró, most az Unicef-et vezető Mészáros Antónia), az öltöny és a zakó mellett pedig a covid óta sokszor tárgyalásokra is piképólót és farmernadrágot húz. A kettősség az otthonában is megjelenik: az emelet az art deco jegyében lett berendezve, a földszintet a bohém burzsoá világ ihlette. „Ebben a két irányzatban így együtt van meg mindaz, ami vagyok. Az art deco elegáns, mégis modern irányzat, a bohém burzsoá pedig maga a szín, az életöröm és a játékosság” – magyarázza. A minimállal nem tudna azonosulni, „vizuális kockázatkerülésnek” érzi. „Bátorság, ha az ember úgy dönt, leteszi a garast valami markáns, például az art deco mellett.”
Relax Sport és kultúra nélkül nem tudná elképzelni az életét, és a kettősség itt is tetten érhető. Bevallása szerint borzasztóan teniszezik (de imádja), nem focizik (de meccsekre rendszeresen jár), és akkor a legboldogabb, ha múzeumba mehet (de kerüli a kiállításmegnyitókat). Amiben viszont nincs ellentmondás: szenvedélyes műgyűjtő, aki a képzőművészet mellett az operaművészetben is órákra el tud veszni, főleg, ha a 70-es évek előadóit hallgathatja.
Málnay B. Levente kedvncei1. Eb-jegy: Élete egyik legnagyobb közösségi élménye volt, amikor a magyar csapat 2-0-ra megverte az osztrákokat. 2. Borotva és borotvaecset: A villanyborotváját a karantén alatt cserélte klasszikusra. Már nem térne vissza a régihez. 3. Kitüntetés: Egy régi fotó tanúsága szerint az egyik felmenője hat kitüntetést is kapott európai uralkodóktól. Elhatározta, hogy összegyűjti őket ajándékul az édesapjának. Ez az egyik, amit már megszerzett. 4. Szivartartó: Hetente egyetlen szálat szív, ahhoz viszont szertartásosan ragaszkodik: nem indulhat el nélküle hétvége. 5. Rádió: Nagymamája hozta gyerekkorában egy ausztráliai látogatásról. Ma is működik. 6. Darth Vader-figura: A Csillagok háborúja bemutatójának évében, 1977-ben kapta ajándékba az édesapjától. A végtelenül boldog gyerekkor és a film iránti rajongás meghatározó az életében. 7. Fejhallgató:Bang & Olufsen. Az esetek 99 százalékában operát hallgat vele.
Serpenyő alumíniumdobozból, többször használható csomagolás és az értékesítési lánc lerövidülése a helyi termelői együttműködésekkel – csak pár megoldás az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájából, ami évek óta fókuszban van a vállalatnál. Alapvetés, hogy a mindennapi bevásárlásaink és fogyasztási cikkeink hatással vannak a bolygó jövőjére és a környezetünkre, mégis, sokszor hiába szeretnénk tudatosan vásárolni, erre vagy épp nincs lehetőségünk, vagy túl sok energiába kerülne. A kényelmes és széles közönség számára elérhető nagy áruházláncoknak épp ezért kiemelt szerepe van abban, hogy környezetbarát alternatívákkal segítsék hozzá a vásárlókat a fenntartható fogyasztáshoz.
Mire ez a lapszámunk megjelenik, a Föld tartalékai kimerültek volna, ha az egész világ úgy élne, mint mi. Magyarországon ugyanis idén június 8-ára esett a túlfogyasztás napja. A WWF Léptem appjával a szerkesztőségben kiszámoltuk az ökolábnyomunkat, és kiderült, hogy még mindig sok húst eszünk, sokat autózunk, sok cipőt veszünk. Ács Gábor kollégánk pedig el sem merte árulni az eredményt, annyit repül. (Három fölött lett neki.)
25.000 irodai és ipari dolgozót teljeskörűen kiszolgálni Magyarországon nap mint nap nagy felelősség, akárcsak évi 60.000 m2 irodaterületet átalakítani az új, testre szabott igények alapján. A technológia azonban itt is segít. Az okosépületek és az adatvezérelt üzemeltetés kora eljött.
Szabó Ágnest férje asztalosműhelyében csókolta homlokon a múzsa, és tizenöt év pályázatírói karrier után lézervágóra cserélte a szövegszerkesztőt. A bőr és fa összeboronálásából készülő alkalmi táskákat a vásárlók főleg ajándékba veszik, a vállalkozásba pedig egy vérbeli cápa is beszállt.