A saját szemünkkel is láthatjuk, hogy évről évre nő a napelemes rendszerek népszerűsége
Egyre több családi ház tetején pillanthatók meg a klasszikus, fekete panelek; egyre több vállalkozás csökkenti költségeit a segítségükkel. A technológia iránti kereslet meredeken emelkedik, az idén pedig az elérhető támogatások és hitelek miatt minden továbbinál nagyobb lehet a növekedés – mondta a Forbesnak Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport megoldásértékesítési igazgatója, akit a napelemes piacon várható trendekről kérdeztünk.
Idén év eleje óta lehet pályázni az otthonfelújítási támogatásra, amit akár napelemes rendszer telepítésére is fel lehet használni. Mekkora a fellendülés ennek köszönhetően? Mi a tapasztalatuk?
Számítottunk rá, hogy népszerű lesz a támogatás, de a kereslet valóban döbbenetes: az elmúlt időszakban minden második megrendelésünk az otthonfelújítási támogatás kapcsán érkezett, ráadásul földrajzilag is átalakult némileg a piac. Az elmúlt években ugyanis Közép-Magyarországon mérsékeltebb volt a felfutás, mint az ország többi részén, mivel ebben a régióban nem volt elérhető az ügyfelek számára kedvezményes hitel vagy támogatás a fejlesztésekhez. Az otthonfelújítási támogatásnál azonban ilyen megkötés nincs, így most pont az előző években kissé lemaradó közép-magyarországi térségben a legnagyobb az érdeklődés.
Tizenöt év után megújul a magas presztízsű Mastercard – Év Bankja díj. A független elismeréssel nemcsak a kereskedelmi bankok innovatív munkáját honorálják, hanem társadalmilag értékes tevékenységeiket is megismertetik az ügyfelekkel, miközben transzparens platformot biztosítanak a szakmai együttgondolkodásra.
„A bankolás alapjai nem változtak, az új technológiák azonban nagyban alakítják, hogy az alapvető szolgáltatások miként jelennek meg a mindennapokban. Minden innováció mögött hosszú, komoly munka áll, ezt szeretnénk elismerni, egyben megismertetni az ügyfelekkel, hogy lássák, a bankok hogyan dolgoznak a folyamatos fejlődésen” – ismerteti a missziójukat Eölyüs Endre. A Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója úgy véli, ma a nívós szakmai tevékenység mellett a pénzügyi szolgáltatóknak is részt kell venniük napjaink szociális és ökológiai kihívásainak megválaszolásában, ezért a tradicionális banki megoldásokon túl a szektor előremutató zöld és CSR kezdeményezéseit is értékelik.
Idén a Mastercard az innováció élenjárójaként több ponton is megújította az Év Bankja díjat, ennek eredményeként a 2021-es pályázatoknak a korábbiaknál magasabb szakmai elvárásoknak kell eleget tenniük.
A kategóriák szintén átalakulnak. „Továbbra is fontos téma a mobilbanki szolgáltatások, illetve az ügyfélélmény – ez utóbbi idén kiemelt figyelmet is kapott, de több új kategória is színesíti a programot. Így most először talál gazdára Az év kártyadesignja díj is, ami azért is izgalmas, mert a kártya olyan, a bankok identitását kifejező eszköz, amely a hozzá kötődő értékajánlattal együtt tudja erősíteni az ügyfelek lojalitását” – mondja a megújuló kategóriák kapcsán az igazgató. Ebben az évben versenyezhetnek először vállalati termékkel és szolgáltatással, valamint marketingkommunikációs kampánnyal a pályázók. A fődíjat továbbra is az Év bankja cím jelenti, ezt ezúttal is a többi kategóriában elért eredmények alapján kapja meg a győztes bank a jövő év elejére tervezett ceremónián.
A megújulás komoly csapatmunka eredménye. A folyamatban a Mastercard teljes budapesti csapata részt vesz, és minden egyes díj esetében külön projektcsapat dolgozik az értékelési szempontokon és a 3–5 fős zsűri összetételén. A pályázatokról ugyanis független bírálók döntenek több körben: olyan közismert, megbecsült szakértők, akik rendkívül magas szakmaiságot képviselnek területükön.
A bankok felkészülését a Mastercard workshopokkal és beszélgetésekkel segíti, ám fontosnak tartják, hogy az egyes témák mentén közös eszmecsere bontakozzon ki, amelyből mindenki tanulhat. „Még az eddigieknél is magasabb színvonalú pályázatokra és izgalmas szakmai vitákra számítunk, amelyek a megújult Év Bankja díjat is új szintre emelik. Azt szeretnénk, hogy valódi büszkeség legyen elismerésben részesülni bármely kategóriában, és olyan platformot teremtsünk az együtt gondolkodásra, ahol kölcsönösen inspirálni tudjuk egymást” – összegzi Eölyüs Endre.
A karanténoffice-nak voltak olyan előnyei, amiket érdemes lesz megőrizni. És kell egy stratégia a visszatérésre is. Utóbbival már jól halad Csucska Péter, a Lexmark Magyarország ügyvezető igazgatója, ezért is volt rendhagyó a beszélgetése Juhos Andreával, az LHH Magyarország vezető fejlesztőjével.
Egyre több autóvásárló mérlegel, hogy váltson-e elektromos autóra. A döntést megkönnyíti a javuló hatótáv, a fejlődő töltőhálózat és az egyre gazdagabb modellválaszték.