A Skyscanner alapítója egymillió dollárnyi fantáziát látott abban a magyar jegyzetkészítő appban, amibe nemrég a Creandum is befektetett egy komolyabb összeget. Gareth Williams azt mondta a Forbesnak, üdítő, hogy Orosz Bálint és a Craft nem az adatok eladásából akar pénzt csinálni.
„Csak nemrég jöttem rá, hogy laptopot vagy asztali gépet közel egy éve nem használtam. Mindent az Ipadembe vagy az Iphone-omba jegyzek fel” – meséli Gareth Williams a Forbesnak. Mondhatjuk, hogy a felfedezés vicces, de Gareth mint technológiai befektető, pontosan érti, hogy ez egy korszakváltásról is szól. És ebben annyira hisz, hogy egymillió dollárt tett fel rá. Skócia legsikeresebb startuppere – miután cégét, a repülőjegyfoglaló Skyscannert 2016-ban felvásárolta a globális óriás, a Ctrip – impozáns házi könyvtárát rendezgeti, gondolkodik, és ígéretes tech cégekbe fektet. „Ez egészen elképesztő – mondja hamarjában tett felfedezéséről –, az egyik dolog, ami mindezt lehetővé tette, a Craft.”
Orosz Bálint, a Craft alapítója
A Craft Gareth egyik legújabb befektetése – Orosz Bálint 2019-ben alapított cégének kifejezetten érintőképernyős eszközökre optimalizált jegyzetkészítő, gondolatrendező alkalmazása. Abból a megfontolásból, hogy hamarosan tömegével kerülnek a munkaerőpiacra azok, akiknek már nem a Word, hanem az okostelefon volt a digitális szocializációjuk színtere.
Tizenöt év után megújul a magas presztízsű Mastercard – Év Bankja díj. A független elismeréssel nemcsak a kereskedelmi bankok innovatív munkáját honorálják, hanem társadalmilag értékes tevékenységeiket is megismertetik az ügyfelekkel, miközben transzparens platformot biztosítanak a szakmai együttgondolkodásra.
„A bankolás alapjai nem változtak, az új technológiák azonban nagyban alakítják, hogy az alapvető szolgáltatások miként jelennek meg a mindennapokban. Minden innováció mögött hosszú, komoly munka áll, ezt szeretnénk elismerni, egyben megismertetni az ügyfelekkel, hogy lássák, a bankok hogyan dolgoznak a folyamatos fejlődésen” – ismerteti a missziójukat Eölyüs Endre. A Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója úgy véli, ma a nívós szakmai tevékenység mellett a pénzügyi szolgáltatóknak is részt kell venniük napjaink szociális és ökológiai kihívásainak megválaszolásában, ezért a tradicionális banki megoldásokon túl a szektor előremutató zöld és CSR kezdeményezéseit is értékelik.
Idén a Mastercard az innováció élenjárójaként több ponton is megújította az Év Bankja díjat, ennek eredményeként a 2021-es pályázatoknak a korábbiaknál magasabb szakmai elvárásoknak kell eleget tenniük.
A kategóriák szintén átalakulnak. „Továbbra is fontos téma a mobilbanki szolgáltatások, illetve az ügyfélélmény – ez utóbbi idén kiemelt figyelmet is kapott, de több új kategória is színesíti a programot. Így most először talál gazdára Az év kártyadesignja díj is, ami azért is izgalmas, mert a kártya olyan, a bankok identitását kifejező eszköz, amely a hozzá kötődő értékajánlattal együtt tudja erősíteni az ügyfelek lojalitását” – mondja a megújuló kategóriák kapcsán az igazgató. Ebben az évben versenyezhetnek először vállalati termékkel és szolgáltatással, valamint marketingkommunikációs kampánnyal a pályázók. A fődíjat továbbra is az Év bankja cím jelenti, ezt ezúttal is a többi kategóriában elért eredmények alapján kapja meg a győztes bank a jövő év elejére tervezett ceremónián.
A megújulás komoly csapatmunka eredménye. A folyamatban a Mastercard teljes budapesti csapata részt vesz, és minden egyes díj esetében külön projektcsapat dolgozik az értékelési szempontokon és a 3–5 fős zsűri összetételén. A pályázatokról ugyanis független bírálók döntenek több körben: olyan közismert, megbecsült szakértők, akik rendkívül magas szakmaiságot képviselnek területükön.
A bankok felkészülését a Mastercard workshopokkal és beszélgetésekkel segíti, ám fontosnak tartják, hogy az egyes témák mentén közös eszmecsere bontakozzon ki, amelyből mindenki tanulhat. „Még az eddigieknél is magasabb színvonalú pályázatokra és izgalmas szakmai vitákra számítunk, amelyek a megújult Év Bankja díjat is új szintre emelik. Azt szeretnénk, hogy valódi büszkeség legyen elismerésben részesülni bármely kategóriában, és olyan platformot teremtsünk az együtt gondolkodásra, ahol kölcsönösen inspirálni tudjuk egymást” – összegzi Eölyüs Endre.
Sikernek érzik, ha egy sokáig magába forduló kamasz elkezd például a testvérével kommunikálni, újra bejár az iskolába, és a szülő ismét tud rá úgy nézni, mint a gyermekére, nem pedig mint egy szörnyetegre. A Pro Juventa Alapítvány szakemberei gyermekpszichiátriai problémával élő családoknak segítenek visszaállni a normális kerékvágásba – nemcsak hagyományos terápiát adnak nekik, hanem művészettel, zenével kombinált, összetett, élményszerű segítséget.
A Hiventures tőkefinanszírozást kínáló termékei az elmúlt években hatalmas segítséget nyújtottak a magyar startupoknak, ma pedig már a legkisebbtől a legnagyobb, legkülönbözőbb életszakaszokban tartó vállalatokig kínálnak megoldást. Idén újra rekordösszegű befektetést terveznek, miközben tovább gyorsítják és egyszerűsitik a befektetési lehetőségeikhez való hozzáférést.
Kalandos gyerekkor és egy még kalandosabb huszonéves korszak után pontosan 29,5 évnyi Siemens-érát hagy maga mögött. Kétszer is nehéz időszakban kapott magyarországi feladatot: a 90-es évek elején a posztkommunista tradíciókkal, bő tíz évvel ezelőtt egy óriási nemzetközi vesztegetési botrány utórezgéseivel kellett leszámolnia. Határozott vélemények, diplomatikus tónus és közvetlen gesztusok jellemzik az osztrák–magyar származására büszke Dale Martint, aki kézcsókkal köszön a nőknek, magát és férfitársait mukinak hívja, és bár most leköszönt a magyarországi Siemens éléről, még egyáltalán nem készül nyugdíjba.