A Munch applikációja kidobandó ételeket ment meg, a This is Redy menstruációs bugyija egészségügyi hulladékot állít meg, a SEON fintech megoldása pénzügyi csalásokat akadályoz meg. Alapítóik huszonévesek, sikeresek, hajtanak, de már megtanulták, hogy ne hajtsák túl magukat. Nem azzal foglalkoznak, hogy mit lehet és mit nem, csak látják a problémákat, van egy megoldásuk, és csinálják. Molnár Dórával, Wettstein Alberttel és Jendruszák Bencével a nem létező országhatárokról, egy fenntarthatóbb kapitalizmusról, az egyetem értelméről, ügyekről és pénzről beszélgettünk. De esett szó steakről és vegán kolbászról is.
Kérdezett: Gólya Ági, Belekérdezett: Fekete Emese
Molnár Dóra: a menstruációs bugyikat tervező és értékesítő, így a felesleges hulladéktermelés ellen küzdő This is Redy társalapítója. Szócikk a 32. oldalon.Wettstein Albert: az ételmentő applikációt fejlesztő, így az ételpazarlást csökkentő Munch.hu társalapítója. Szócikk a 28. oldalon.Jendruszák Bence: a netes csalásokat megelőző szoftvert fejlesztő Seon társalapítója. Szócikk a 31. oldalon.
Egy olyan listán szerepeltek, amiben mi azt állítjuk rólatok, hogy sikeresek vagytok. Ti sikeresnek gondoljátok magatokat? Molnár Dóra: Én összességében igen, de attól függ, mit értesz siker alatt. Te mit értesz alatta?
Tizenöt év után megújul a magas presztízsű Mastercard – Év Bankja díj. A független elismeréssel nemcsak a kereskedelmi bankok innovatív munkáját honorálják, hanem társadalmilag értékes tevékenységeiket is megismertetik az ügyfelekkel, miközben transzparens platformot biztosítanak a szakmai együttgondolkodásra.
„A bankolás alapjai nem változtak, az új technológiák azonban nagyban alakítják, hogy az alapvető szolgáltatások miként jelennek meg a mindennapokban. Minden innováció mögött hosszú, komoly munka áll, ezt szeretnénk elismerni, egyben megismertetni az ügyfelekkel, hogy lássák, a bankok hogyan dolgoznak a folyamatos fejlődésen” – ismerteti a missziójukat Eölyüs Endre. A Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója úgy véli, ma a nívós szakmai tevékenység mellett a pénzügyi szolgáltatóknak is részt kell venniük napjaink szociális és ökológiai kihívásainak megválaszolásában, ezért a tradicionális banki megoldásokon túl a szektor előremutató zöld és CSR kezdeményezéseit is értékelik.
Idén a Mastercard az innováció élenjárójaként több ponton is megújította az Év Bankja díjat, ennek eredményeként a 2021-es pályázatoknak a korábbiaknál magasabb szakmai elvárásoknak kell eleget tenniük.
A kategóriák szintén átalakulnak. „Továbbra is fontos téma a mobilbanki szolgáltatások, illetve az ügyfélélmény – ez utóbbi idén kiemelt figyelmet is kapott, de több új kategória is színesíti a programot. Így most először talál gazdára Az év kártyadesignja díj is, ami azért is izgalmas, mert a kártya olyan, a bankok identitását kifejező eszköz, amely a hozzá kötődő értékajánlattal együtt tudja erősíteni az ügyfelek lojalitását” – mondja a megújuló kategóriák kapcsán az igazgató. Ebben az évben versenyezhetnek először vállalati termékkel és szolgáltatással, valamint marketingkommunikációs kampánnyal a pályázók. A fődíjat továbbra is az Év bankja cím jelenti, ezt ezúttal is a többi kategóriában elért eredmények alapján kapja meg a győztes bank a jövő év elejére tervezett ceremónián.
A megújulás komoly csapatmunka eredménye. A folyamatban a Mastercard teljes budapesti csapata részt vesz, és minden egyes díj esetében külön projektcsapat dolgozik az értékelési szempontokon és a 3–5 fős zsűri összetételén. A pályázatokról ugyanis független bírálók döntenek több körben: olyan közismert, megbecsült szakértők, akik rendkívül magas szakmaiságot képviselnek területükön.
A bankok felkészülését a Mastercard workshopokkal és beszélgetésekkel segíti, ám fontosnak tartják, hogy az egyes témák mentén közös eszmecsere bontakozzon ki, amelyből mindenki tanulhat. „Még az eddigieknél is magasabb színvonalú pályázatokra és izgalmas szakmai vitákra számítunk, amelyek a megújult Év Bankja díjat is új szintre emelik. Azt szeretnénk, hogy valódi büszkeség legyen elismerésben részesülni bármely kategóriában, és olyan platformot teremtsünk az együtt gondolkodásra, ahol kölcsönösen inspirálni tudjuk egymást” – összegzi Eölyüs Endre.
Január óta hárommillió forinttal támogatja az állam a gyerekeseket abban, hogy felújítsák, korszerűsítsék azt a lakásukat, amiben élnek. Ez nagyon vonzó lehetőség, különösen azért, mert szokatlanul széles kört érint. Nem a befizetett adóból jár vissza valamennyi, nem kell hozzá házasságban élni, és nem kell hozzá új gyereket vállalni se, elég, ha már van egy. Noha a konstrukció utófinanszírozású, tehát előbb kell felújítani, és utána lehet kérni a támogatást, április 20-ig már háromezer család elvégeztette a melót, összegyűjtötte a számlákat, és beadta az igényét. Ezernek pedig már ki is fizette a kincstár a kért összeget. Áprilisban volt néhány szabályváltozás is, ezekkel együtt összefoglaljuk az otthonfelújítási támogatással és a hozzá kapcsolódó hitellel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, dilemmákat és buktatókat.
Két konzervgyár, két szakmai befektető, egy jövőkép, egy tőkebefektető partner: ez a jó recept egy tradicionális iparág attraktív jövőképéhez? Erről beszélgettünk Medveczky Péterrel, Mihályi Botonddal és Katona Bencével.