Az éves adatokon jól látszik a járvány hatása: nagy zuhanás a második negyedévben, majd lassú felkapaszkodás a harmadikban. A turizmus lenullázódott, az építőipart az állami beruházások mentették, a bolti forgalom viszont nem tűnt el, a tavaszi sokk után visszamentünk vásárolni.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP Europe Kft. története, ám a cég azóta a hazai IT piac stabil szereplőjévé nőtte ki magát. Ma már 150 gyártó termékeit kínálják, széles termékportfóliót tudnak felmutatni, a hardver- és szoftverdisztribúción túl pedig az oktatás és a tanácsadás területein is aktívak.
A HRP közel három évtizedes múltja igazolja, hogy nem feltétlenül a legnagyobbak élnek túl a piacon. „Képesek vagyunk felvenni a versenyt a multikkal, mert gyorsabban hozunk döntéseket és rugalmasabban tudunk reagálni a piaci igényekre. A magas szakmai színvonalat a gyártói portfólió folyamatos monitorozása, igényekhez igazítása, valamint kollégáink tudásának bővítése biztosítja” – sorolja erősségeiket Pál Imre ügyvezető igazgató. A cég számos területen számít innovatívnak, ők kezdtek például először Dell és Epson termékeket forgalmazni Magyarországon, elsőként lettek hivatalos Microsoft-disztribútor, és élen jártak a felhőmegoldások népszerűsítésében is. Az innovációs szemlélet jegyében az elmúlt öt évben még nagyobb súlyt kapott az új technológiák felvétele a kínálatba. Korán felismerték például a dróntechnológiában rejlő lehetőségeket, és beemelték portfólióba a világ legnagyobb dróngyártója, a DJI termékeit.
Bár a piacon évek óta csökken az IT vállalkozások száma, a HRP ügyfélbázisáról ennek ellenkezője mondható el. Több mint 3 ezer ügyféllel állnak partnerségben, számos kényelmi szolgáltatást és hozzáadott értéket kínálva számukra a termékek mellé. „Érezhető a migráció, a magas szintű terméktámogatás iránti igény erősödése az ügyfelek részéről, és növekvő népszerűségnek örvendenek az olyan elektronikus eszköztárak is, mint az elektronikus szoftver disztribúciós rendszer” – mutat rá Pál Imre. A kereskedelmi munkát magasan képzett mérnökökkel támogatják, folyamatosan fejlesztik a logisztikát, és a kezdetek óta saját tulajdonú szervizzel rendelkeznek.
Az évek során a HRP nemcsak disztribútori szerepén nőtt túl, munkáltatóként is többet nyújtanak egy átlagos vállalatnál 200 munkatársuknak. Többek között támogató, család- és állatbarát környezetet, egyéni képességek és érdeklődés szerint kialakított munkaköröket vagy folyamatos karriertervezést utánkövetéssel – nem csoda, hogy harmadszor is elnyerték a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
Az ügyvezető igazgató szerint a jövőben megkerülhetetlenné válik, hogy a disztribútorok komplex megoldásszállítókká váljanak. Ennek jegyében piaci igényeket követő termékportfóliójukat továbbra is a szolgáltatások egyre szélesedő körével egészítik ki, és a HRP-re jellemző nyitottsággal az informatika számos területén kínálnak megoldásokat, legyen szó saját építésű szerverekről, IT-biztonsági technológiákról vagy megújuló energiához kapcsolódó fejlesztésekről. „Minden lehetőségért lehajolunk, megvizsgáljuk, és ha van benne potenciál, a maximumot hozzuk ki belőle” – foglalja össze.
Nevet vált a tizedik születésnapját ünneplő Transferwise, simán Wise lesz belőle. Barna Balázst, a cég európai és észak-amerikai expanziójáért felelős vezetőt kérdeztük a terveikről.
Dübörög tovább a Forbes Élő a Facebookon, Galambos Márton főszerkesztő minden csütörtök délután egy-egy Forbes-arccal, menedzserrel, üzletemberrel beszélget. Az elmúlt hetekben itt volt velünk a járványt kőművesmunkával végigrobotoló Cserpes István, Balogh Péter angyalbefektető, akiről kiderült, hogy mindig felmegy a pulzusa, ha végignézi a Forbes gazdaglistáját, és Wettstein Albert – a letűnt korok arisztokratáit idéző név egy igazán újító húszéves startuppert takar.
A legbefolyásosabb magyar nők listáján idén debütáló Somogyi Hajnalka huszonévesen lett a Trafó Galéria vezetője, majd első és azóta is egyetlen magyarként elvégezte a világ egyik legelismertebb kurátori képzését New Yorkban. 2015-ben mindenféle állami támogatás nélkül megalapította kollégáival a tudatosan különutas, független kortárs művészeti fesztivált, a budapesti Off-Biennálét, amelynek idén már a harmadik kiadását tartják.
Mára egyértelmű, hogy azok a vállalkozások, melyek képesek a működésüket innovatív módon összehangolni a fenntarthatósági célokkal, napjaink véleményvezéreivé válnak. Segítenek megtanítani azt az újfajta társadalmi felelősségvállalást, ami megoldást nyújt az éghajlatváltozás problémájának kezelésében az üzleti életben. A VELUX tetőtéri ablakok gyártásában piacvezető márka CEE régiójának alelnöke, Mészáros Krisztián személyesen is motiváltnak érzi magát, hogy egy olyan mintavállalatnál dolgozhat, amely jövőbemutató, fenntartható példát mutat a régió vállalkozásainak. Tavaly szeptemberben jelentették be fenntartható fejlődés stratégiájukat, amelyben elkötelezték magukat arra, hogy 2041-ig a cégcsoport eléri a teljes élettartamára vonatkozó karbonsemlegességet – ami azt jelenti, hogy a cég nemcsak jövőbeli, hanem múltbeli szén-dioxid-kibocsátásáért is felelősséget vállal. 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges működést vállaltak és azt, hogy 50%-kal csökkentik teljes ellátási és értékláncuk és termékeik szén-dioxid-kibocsátását. Mészáros Krisztiánt kérdeztük.