Ülünk a tárgyalóban, és nevetünk. 2021 februárja van, a szétválasztott csapatok, a home office, a maszkban dolgozás, az online események időszaka. Ha ez még nem lenne elég, beépítik a szerkesztőség épületének padlását, óriási bontókalapáccsal – Samuval – verik szét a 128 éves ház cselédlépcsőházát. Egyenként veszik ki a munkások a méretes kőtömböket, amiket Karfunkel Salamon megrendelésére és a cselédek elkülönítésére beépítettek. Most lift lesz a lépcső helyén, ahol egykor sok nő cipekedhetett, de amíg elkészül, a lépcsőházzal közvetlenül szomszédos tárgyalónkban csak kiabálva halljuk egymást. És jobb híján nevetünk, meg tesszük a dolgunk.
Még minimum húsz–huszonöt év, hogy a világ legjobbjai között legyünk.
A Kreinbacher pezsgőket sokan ismerik. Kevesebben tudják, hogy egy sikeres csarnoképítő vállalkozás és egy erős gyerekkori emlék van mögöttük. Ezért van a Forbes magazin, hogy az ilyen történetek méltó helyet kapjanak. Kreinbacher József ráadásul nem mindennapi karakter. Nem csak azért, mert kevés mérnökember költ szívesen ennyi pénzt pezsgőre. Azért sem, mert sokszor inkább tűnik szerteágazó érdeklődésű művészembernek, mint mérnöknek. Valahol itt lehet a titok, ebben a sokoldalúságban és mellé József energiaszintjében és perfekcionizmusában.
A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, a vásárlói attitűd is átalakult, felülírva az éves várakozásokat. A tetőfelújítási tervek szintén módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágított. Ám a vállalat mégis az egyik legsikeresebb évet zárta 2020-ban. Milyen lépések vezettek idáig, és hol tart most a cég? Tóth Szabolccsal, a Terrán regionális marketing igazgatójával beszélgettünk.
A Terrán tavaly ünnepelte 100 éves évfordulóját, mégsem abból a szempontból volt rendkívüli az év, mint ahogyan készültek rá. Hogyan értékeli az elmúlt időszakot?
A váratlan és hirtelen gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is megmutatkozott. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett, hogy tervezzék kiadásaikat.
Nekünk is át kellett gondolni a beütemezett lépéseket, de a szempontjaink között elsőként szerepelt az egészségvédelem, a kollégák munkavégzésének támogatása, valamint a még intenzívebb kommunikáció a vásárlók felé, hogy a lehető legnagyobb mértékben segítsük őket, bármilyen döntést is hoztak otthonuk felújításával kapcsolatban.
Ezek megvalósítása több területen fejlesztési feladatokat vont maga után, ugyanakkor a gyártás tekintetében is újabb mérföldkövekhez érkeztünk. Bár klasszikus értelemben nem ünnepeltük meg a centenáriumot, az évfordulóhoz méltó eredményeket tudtunk felmutatni. Ráadásul 2020 ismét gazdag volt elismerésekben is, például a floridai gondozásban megjelenő Energy CIO Insights magazin napelemes tetőcserepünkkel Európa legjobb 10 napelem technológia szolgáltatója között ismerte el a Terránt. Emellett 2021-et is egy fontos mozzanattal indítottuk: betoncserepeink elnyerték a Hazai Termék védjegyet.
Melyek voltak a legmeghatározóbb mozzanatok, amiknek a sikeres évzárást köszönhetik?
A sikert a 100 év munkája, döntései alapozták meg, de a gyors reakció és az alkalmazkodás képessége az egyik legfontosabb tényező, valamint az innovációra való folyamatos törekvés.
A digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, a home office pedig még inkább rávilágított arra, hogy bármilyen eljárás, amelyet informatikai alapokra építve automatizálni tudunk, nagymértékben hozzájárul a munkavégzés támogatásához. Volt olyan platform, amit márciusban tipikusan a helyzetre reagálva hoztunk létre kollégáink számára.
Átadtuk Kunszentmiklóson található gyárunk második üzemét, Elegant néven új felületkezelési eljárást vezettünk be, és megújult síktermék-portfóliónk.
Tartalmi, strukturális és design szempontból is teljes mértékben átalakítottuk tetőépítőknek szóló tematikus portálunkat, a Tetőtépítek.hu
oldalt, hogy a lehető legmagasabb szinten támogassuk és megkönnyítsük a meglévő és leendő vásárlók számára az információszerzést. Ez a komplex, online tudástér igazán nagy segítséget jelenthet a felhasználóknak a napvilágot látott finanszírozási lehetőségek tükrében is.
Hogyan fejelhetőek meg az eddig elért eredmények?
Úgy, hogy mindig csak előre tekintünk. A Generonnal például elérkeztünk arra a pontra, hogy a gyártásához önálló egységet építünk, ahol az alkalmazott technológia és gyártósor valóban különleges lesz.
Dübörög tovább a Forbes Élő a Facebookon, Galambos Márton főszerkesztő minden csütörtök délután egy-egy Forbes-arccal, menedzserrel, üzletemberrel beszélget. Az elmúlt hetekben itt volt velünk a járványt kőművesmunkával végigrobotoló Cserpes István, Balogh Péter angyalbefektető, akiről kiderült, hogy mindig felmegy a pulzusa, ha végignézi a Forbes gazdaglistáját, és Wettstein Albert – a letűnt korok arisztokratáit idéző név egy igazán újító húszéves startuppert takar.
Teljes vagy majdnem teljes leállás, kimerítő válságkezelés után igen optimistán és felkészülten várják az újranyitást a Zing Burgernél, a Biohairnél és a legnagyobb rendezvényszervező-keresőnél. Történetek leépítésről, kényszerhelyzetekről, próbavágásról, puskaporos hordóról, leereszkedésről.
Könnyen ottragadhat az ember két falu között lemerült aksival, ha nem gondolja át az utat. Az e-autók előnye a városban, autópályákon jön ki, vidéken egyelőre sok matekozást igényel, hogy ne jöjjünk zavarba még a töltőpont előtt. A piaci szereplőket semmi nem sürgeti, kevés a jogszabályi kötelezettség, és az utakon sem gurul annyi villanyautó, hogy megérné fejleszteni a hálózatot.
Külön utakon, tulajdonosként egymástól függetlenül, de továbbra is együttműködve folytatják a Szamos család harmadik generációjának tagjai. Több mélyponton és az állandó válságkezelésen túl, egyre optimistábban.