Az áltudományos információk, az összeesküvés-elméletek és álhírek soha nem tapasztalt hatékonysággal terjednek a szakmai kontrollt nélkülöző közösségi médián keresztül. Az áltudományos vélekedések terjesztőinek leggyakoribb motivációi a félreértelmezett vallási-világnézeti alapokon nyugvó téveszmék, összeesküvés-elméletek, félelmek, fóbiák vagy a nyers anyagi érdek. Máskor a népszerűség keresése, esetleg az egyéni identitás, a csoporthoz való tartozás kifejezésének szükséglete hajtja őket.
A befogadó közösség úszik a szelektálatlan információáradattal, megbabonázva az információ elérhetőségének könnyűsége, gyorsasága által.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP Europe Kft. története, ám a cég azóta a hazai IT piac stabil szereplőjévé nőtte ki magát. Ma már 150 gyártó termékeit kínálják, széles termékportfóliót tudnak felmutatni, a hardver- és szoftverdisztribúción túl pedig az oktatás és a tanácsadás területein is aktívak.
A HRP közel három évtizedes múltja igazolja, hogy nem feltétlenül a legnagyobbak élnek túl a piacon. „Képesek vagyunk felvenni a versenyt a multikkal, mert gyorsabban hozunk döntéseket és rugalmasabban tudunk reagálni a piaci igényekre. A magas szakmai színvonalat a gyártói portfólió folyamatos monitorozása, igényekhez igazítása, valamint kollégáink tudásának bővítése biztosítja” – sorolja erősségeiket Pál Imre ügyvezető igazgató. A cég számos területen számít innovatívnak, ők kezdtek például először Dell és Epson termékeket forgalmazni Magyarországon, elsőként lettek hivatalos Microsoft-disztribútor, és élen jártak a felhőmegoldások népszerűsítésében is. Az innovációs szemlélet jegyében az elmúlt öt évben még nagyobb súlyt kapott az új technológiák felvétele a kínálatba. Korán felismerték például a dróntechnológiában rejlő lehetőségeket, és beemelték portfólióba a világ legnagyobb dróngyártója, a DJI termékeit.
Bár a piacon évek óta csökken az IT vállalkozások száma, a HRP ügyfélbázisáról ennek ellenkezője mondható el. Több mint 3 ezer ügyféllel állnak partnerségben, számos kényelmi szolgáltatást és hozzáadott értéket kínálva számukra a termékek mellé. „Érezhető a migráció, a magas szintű terméktámogatás iránti igény erősödése az ügyfelek részéről, és növekvő népszerűségnek örvendenek az olyan elektronikus eszköztárak is, mint az elektronikus szoftver disztribúciós rendszer” – mutat rá Pál Imre. A kereskedelmi munkát magasan képzett mérnökökkel támogatják, folyamatosan fejlesztik a logisztikát, és a kezdetek óta saját tulajdonú szervizzel rendelkeznek.
Az évek során a HRP nemcsak disztribútori szerepén nőtt túl, munkáltatóként is többet nyújtanak egy átlagos vállalatnál 200 munkatársuknak. Többek között támogató, család- és állatbarát környezetet, egyéni képességek és érdeklődés szerint kialakított munkaköröket vagy folyamatos karriertervezést utánkövetéssel – nem csoda, hogy harmadszor is elnyerték a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
Az ügyvezető igazgató szerint a jövőben megkerülhetetlenné válik, hogy a disztribútorok komplex megoldásszállítókká váljanak. Ennek jegyében piaci igényeket követő termékportfóliójukat továbbra is a szolgáltatások egyre szélesedő körével egészítik ki, és a HRP-re jellemző nyitottsággal az informatika számos területén kínálnak megoldásokat, legyen szó saját építésű szerverekről, IT-biztonsági technológiákról vagy megújuló energiához kapcsolódó fejlesztésekről. „Minden lehetőségért lehajolunk, megvizsgáljuk, és ha van benne potenciál, a maximumot hozzuk ki belőle” – foglalja össze.
A szappanfőzés elvileg egyszerű, ha van kéznél megfelelő recept – Kajtár Zsoltnak a 2000-es évek elején, amikor elkészítette első szappanjait, még nem volt. A Yamuna azóta nemcsak a somogyvámosi ház konyháját nőtte ki, hanem magát Somogyvámost is. Zsolt az előre meghatározott, nagyravágyó számokban nem hisz, a csendes építkezésben és az alázatban annál inkább.
Könnyen ottragadhat az ember két falu között lemerült aksival, ha nem gondolja át az utat. Az e-autók előnye a városban, autópályákon jön ki, vidéken egyelőre sok matekozást igényel, hogy ne jöjjünk zavarba még a töltőpont előtt. A piaci szereplőket semmi nem sürgeti, kevés a jogszabályi kötelezettség, és az utakon sem gurul annyi villanyautó, hogy megérné fejleszteni a hálózatot.
Fokozatosan és alaposan alakul át az itthon élő befolyásos magyar nők listája, ahogy az évek során erősödik egy tendencia Magyarországon: egyre inkább az érvényesül, aki közel van az államhoz. Üdítő és ritka színfolt, aki saját vállalkozással és egyéb szakmai-társadalmi tisztségei által jut kapcsolatokhoz és hatalomhoz. Közben több száz fős shortlistjeinket elemezve továbbra is nehéz kijelenti, ki itthon egy személyben a legeslegbefolyásosabb, ki az, aki igazán megérdemli a második és a harmadik helyet. Annyi biztos: aki itt van, az számít.
Külön utakon, tulajdonosként egymástól függetlenül, de továbbra is együttműködve folytatják a Szamos család harmadik generációjának tagjai. Több mélyponton és az állandó válságkezelésen túl, egyre optimistábban.