A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, a vásárlói attitűd is átalakult, felülírva az éves várakozásokat. A tetőfelújítási tervek szintén módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágított. Ám a vállalat mégis az egyik legsikeresebb évet zárta 2020-ban. Milyen lépések vezettek idáig, és hol tart most a cég? Tóth Szabolccsal, a Terrán regionális marketing igazgatójával beszélgettünk.
A Terrán tavaly ünnepelte 100 éves évfordulóját, mégsem abból a szempontból volt rendkívüli az év, mint ahogyan készültek rá. Hogyan értékeli az elmúlt időszakot?
A váratlan és hirtelen gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is megmutatkozott. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett, hogy tervezzék kiadásaikat.
Nekünk is át kellett gondolni a beütemezett lépéseket, de a szempontjaink között elsőként szerepelt az egészségvédelem, a kollégák munkavégzésének támogatása, valamint a még intenzívebb kommunikáció a vásárlók felé, hogy a lehető legnagyobb mértékben segítsük őket, bármilyen döntést is hoztak otthonuk felújításával kapcsolatban.
Az Erste platformja helyettünk ért a pénzügyekhez. Képzeld el, hogy egy applikáció személyében egy igazi „pénzügyi asszisztenst” kapsz, aki amellett, hogy személyes tanácsokat ad, financiális tudatosságra is nevel. Az Erste csoport új internet- és mobilbankolási rendszere bepillantást nyújt abba, hogyan fog kinézni a jövő bankolása.
Nem egyszerűen egy platform, hanem egy ökoszisztéma, amelyben egy helyen kezelhetők a befektetések, a mindennapi kiadások és új banki szolgáltatások is igénybe vehetők.
George ugyanis igazi multi-talentum!
A lakossági ügyfelek számára már elérhető internetes és mobilos platform teljesen személyre szabható, a több számla és kártya kezelésétől a befektetések menedzselésén át az új termékek igényléséig. A moduláris rendszerezés, a csempedizájn és az elasztikus, szabadszavas keresés teszik lehetővé, hogy a felületet bárki könnyen megtanulja kezelni és a személyes igényeinek megfelelően használni.
SZEMÉLYESEN A TE GEORGE-OD
„George személyesebbé, érthetőbbé és élvezhetőbbé teszi a bankolást minden korosztálynak – mondja Harmati László, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.
Az egyszerűen navigálható felület mentes a felesleges menüpontoktól. Az egyes modulok színe, háttere egyénileg állítható, a partnerekhez fénykép rendelhető, a költések mellé pedig automatikusan logók kerülnek. Ezek a funkciók is a könnyen kezelhetőséget és személyességet erősítik. Egy pillanat alatt meg lehet állapítani, melyik számlát, kártyát vagy szolgáltatáscsomagot kezeljük.
HATÉKONY ÉS HITELES PÉNZÜGYI ASSZISZTENS
„George pénzügyi tudatosságra nevel, személyes tanácsokat ad, például a lejáró betétre, túlköltésre már előre figyelmeztet, igazi pénzügyi mentor” – folytatja Harmati. Az alkalmazás a költéseket kategóriákba rendezi, melyeket a felhasználók még tovább módosíthatnak, hashtagelhetnek és rendezhetnek. Az ügyfelek pénzügyi terveket állíthatnak fel, kategóriánként limitálhatják a tervezett költéseiket, és túllépés esetén figyelmeztetés kapnak. George az adatokat havi és éves bontásban elemzi, pontos képet mutat arról, mennyi pénz áll a rendelkezésünkre, pénzügyi mentorként segítve a személyes pénzügyi fejlődést.
Az Erste ügyfelei ezen kívül akár a mobiljukról is nyithatnak értékpapírszámlát, kezelhetik befektetéseiket, vásárolhatnak állampapírokat, választhatnak befektetési alapok közül.
Az applikáció gyorsaságán és biztonságán nemcsak a 250 fős George Labs feljesztői csapata dolgozik nap mint nap. A magyar piacon egyedülálló módon az Amazon felhőjében futó banki alkalmazás garantálja a fintech piacon elvárt sebességet és a felhasználók védelmét.
Az ügyfélközpontú dizájn és funkciók a világpiacon és a fintech cégek között is versenyképessé teszik az új platformot. A bankcsoport célja George bevezetésével a digitális ügyfelek felhasználói élményének, a digitálisan aktív felhasználók arányának növelése és új ügyfelek szerzése. Az organikus növekedést az új George okos árazású számla is segíti, amely elérhető mind az új, mind a bank régi ügyfelei számára.
Az Erste Bank George bevezetésével a digitális transzformáció egy új szakaszába lép át.
George egy egyszerű, személyes és intelligens alkalmazás, amivel szabadabban és tudatosabban kezelhetjük pénzügyeinket, anélkül, hogy igazából értenünk kellene hozzá.
Frank Slootman nem szokott vállalkozásokat alapítani, de az üzleti világ történetében még senki sem tudta annyiszor jackpottá alakítani mások ötleteit, mint ő. Több mint 80 milliárd dollár értékű cégével, a Snowflake-kel és minden idők legnagyobb értékű szoftver-IPO-jával újraírta a játékszabályokat.
A szappanfőzés elvileg egyszerű, ha van kéznél megfelelő recept – Kajtár Zsoltnak a 2000-es évek elején, amikor elkészítette első szappanjait, még nem volt. A Yamuna azóta nemcsak a somogyvámosi ház konyháját nőtte ki, hanem magát Somogyvámost is. Zsolt az előre meghatározott, nagyravágyó számokban nem hisz, a csendes építkezésben és az alázatban annál inkább.
Harmincöt év mesekutatás, ezer tanítvány és ötvennégy kiadott könyv van mögötte. Kutatónak indult, majd egy tragikus fordulat miatt kezdett terepmunkába, aztán végül az írásba. Az általa megalkotott meseterápiás módszert börtönökben és állami gondozott gyerekek segítésére is használják. A visszavonulás szó fel sem merül benne, amikor lehet, újra világgá megy, hogy mesék után kutasson, és írna még legalább nyolc könyvet. Lehet, hogy egy marokkói vagy üzbegisztáni karavánszerájban futunk vele össze legközelebb. Boldizsár Ildikó meseterapeuta portréja.