Miklós Melindának munkaszinten is feladata, hogy a nyitottságot és az elfogadást hirdesse, ezért a neki címzett, öltözködésével kapcsolatos kéretlen tanácsokat figyelmen kívül hagyja. A Nyitottak vagyunk ügyvezetőjének szettjei eklektikusak, de mindegyik mögött van egy gondolat.
Karrier Miklós Melinda mindig olyan munkákat vállal, amikkel pozitívan tud hatni. „Fontos, hogy azt érezzem, jól és jóra használom a tudásomat és a skilljeimet” – kezdi, majd hozzáteszi, az is számít, hogy mindezt egy inspiráló közösség tagjaként tegye. A Nyitottak vagyunk ügyvezetője már nyolc éve azért dolgozik, hogy a nyitottság minél több ember számára legyen érték. A kezdeményezés 2013-ban indult a Prezi, az Espell és a Google összefogásával, mostanra már több mint 1100 cég és szervezet csatlakozott hozzájuk.
Stílus Stílusa eklektikus, otthonát és öltözködését is egyfajta harmonikus változatosság jellemzi. A minimáltól a glamúrig, a sportostól az elegánsig sok minden van a ruhatárában, de nehezen tudná szavakba önteni, pontosan milyen alapon választ. „Az biztos, hogy nem a trendeket követem. Inkább azt keresem, hogy gondolataimat mi érinti meg. Kell, hogy legyen az adott darabban valami, legyen az egy jó történet, valamilyen forma vagy a színvilág.” A fotózáson viselt ruhája például a színeivel hívta fel magára a figyelmet, amikor egy marrákesi utazáson meglátta egy helyi tervező butikjában.
Az Erste platformja helyettünk ért a pénzügyekhez. Képzeld el, hogy egy applikáció személyében egy igazi „pénzügyi asszisztenst” kapsz, aki amellett, hogy személyes tanácsokat ad, financiális tudatosságra is nevel. Az Erste csoport új internet- és mobilbankolási rendszere bepillantást nyújt abba, hogyan fog kinézni a jövő bankolása.
Nem egyszerűen egy platform, hanem egy ökoszisztéma, amelyben egy helyen kezelhetők a befektetések, a mindennapi kiadások és új banki szolgáltatások is igénybe vehetők.
George ugyanis igazi multi-talentum!
A lakossági ügyfelek számára már elérhető internetes és mobilos platform teljesen személyre szabható, a több számla és kártya kezelésétől a befektetések menedzselésén át az új termékek igényléséig. A moduláris rendszerezés, a csempedizájn és az elasztikus, szabadszavas keresés teszik lehetővé, hogy a felületet bárki könnyen megtanulja kezelni és a személyes igényeinek megfelelően használni.
SZEMÉLYESEN A TE GEORGE-OD
„George személyesebbé, érthetőbbé és élvezhetőbbé teszi a bankolást minden korosztálynak – mondja Harmati László, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.
Az egyszerűen navigálható felület mentes a felesleges menüpontoktól. Az egyes modulok színe, háttere egyénileg állítható, a partnerekhez fénykép rendelhető, a költések mellé pedig automatikusan logók kerülnek. Ezek a funkciók is a könnyen kezelhetőséget és személyességet erősítik. Egy pillanat alatt meg lehet állapítani, melyik számlát, kártyát vagy szolgáltatáscsomagot kezeljük.
HATÉKONY ÉS HITELES PÉNZÜGYI ASSZISZTENS
„George pénzügyi tudatosságra nevel, személyes tanácsokat ad, például a lejáró betétre, túlköltésre már előre figyelmeztet, igazi pénzügyi mentor” – folytatja Harmati. Az alkalmazás a költéseket kategóriákba rendezi, melyeket a felhasználók még tovább módosíthatnak, hashtagelhetnek és rendezhetnek. Az ügyfelek pénzügyi terveket állíthatnak fel, kategóriánként limitálhatják a tervezett költéseiket, és túllépés esetén figyelmeztetés kapnak. George az adatokat havi és éves bontásban elemzi, pontos képet mutat arról, mennyi pénz áll a rendelkezésünkre, pénzügyi mentorként segítve a személyes pénzügyi fejlődést.
Az Erste ügyfelei ezen kívül akár a mobiljukról is nyithatnak értékpapírszámlát, kezelhetik befektetéseiket, vásárolhatnak állampapírokat, választhatnak befektetési alapok közül.
Az applikáció gyorsaságán és biztonságán nemcsak a 250 fős George Labs feljesztői csapata dolgozik nap mint nap. A magyar piacon egyedülálló módon az Amazon felhőjében futó banki alkalmazás garantálja a fintech piacon elvárt sebességet és a felhasználók védelmét.
Az ügyfélközpontú dizájn és funkciók a világpiacon és a fintech cégek között is versenyképessé teszik az új platformot. A bankcsoport célja George bevezetésével a digitális ügyfelek felhasználói élményének, a digitálisan aktív felhasználók arányának növelése és új ügyfelek szerzése. Az organikus növekedést az új George okos árazású számla is segíti, amely elérhető mind az új, mind a bank régi ügyfelei számára.
Az Erste Bank George bevezetésével a digitális transzformáció egy új szakaszába lép át.
George egy egyszerű, személyes és intelligens alkalmazás, amivel szabadabban és tudatosabban kezelhetjük pénzügyeinket, anélkül, hogy igazából értenünk kellene hozzá.
Egyszerre népies és kortárs – a Berber Budapest kézzel csomózott szőnyegei az Atlasz hegység eldugott falvaiból jönnek Magyarországra. A berber szövőközösségek munkái magyar dizájnerkörökben is egyre népszerűbbek.
Az éves adatokon jól látszik a járvány hatása: nagy zuhanás a második negyedévben, majd lassú felkapaszkodás a harmadikban. A turizmus lenullázódott, az építőipart az állami beruházások mentették, a bolti forgalom viszont nem tűnt el, a tavaszi sokk után visszamentünk vásárolni.
Könnyen ottragadhat az ember két falu között lemerült aksival, ha nem gondolja át az utat. Az e-autók előnye a városban, autópályákon jön ki, vidéken egyelőre sok matekozást igényel, hogy ne jöjjünk zavarba még a töltőpont előtt. A piaci szereplőket semmi nem sürgeti, kevés a jogszabályi kötelezettség, és az utakon sem gurul annyi villanyautó, hogy megérné fejleszteni a hálózatot.
Mára egyértelmű, hogy azok a vállalkozások, melyek képesek a működésüket innovatív módon összehangolni a fenntarthatósági célokkal, napjaink véleményvezéreivé válnak. Segítenek megtanítani azt az újfajta társadalmi felelősségvállalást, ami megoldást nyújt az éghajlatváltozás problémájának kezelésében az üzleti életben. A VELUX tetőtéri ablakok gyártásában piacvezető márka CEE régiójának alelnöke, Mészáros Krisztián személyesen is motiváltnak érzi magát, hogy egy olyan mintavállalatnál dolgozhat, amely jövőbemutató, fenntartható példát mutat a régió vállalkozásainak. Tavaly szeptemberben jelentették be fenntartható fejlődés stratégiájukat, amelyben elkötelezték magukat arra, hogy 2041-ig a cégcsoport eléri a teljes élettartamára vonatkozó karbonsemlegességet – ami azt jelenti, hogy a cég nemcsak jövőbeli, hanem múltbeli szén-dioxid-kibocsátásáért is felelősséget vállal. 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges működést vállaltak és azt, hogy 50%-kal csökkentik teljes ellátási és értékláncuk és termékeik szén-dioxid-kibocsátását. Mészáros Krisztiánt kérdeztük.