Egyik első céljuk az volt, hogy többet keressenek, mint a takarítónőjük – ma már Fortune 500-as nagyvállalatok szoftver- és műszaki fejlesztéseit pörgetik. Az IBM számítógép fűtötte pinceszobából úgy menetelt előre az Intland Software, hogy közben meg tudta őrizni azt, amitől igazán egyedi a piacán: ízig-vérig családi vállalkozás.
A kardióedzésnek is tökéletes, tizenöt perces hegymenet után még kicsit kapkodva veszem a levegőt, amikor egy XII. kerületi kapunál megnyomom a bal felső, Koppány feliratú csengőt. A családnévhez tartozó egyik jelölt, Szabolcs nyit kaput, sarkában megtermett, csokoládébarna kutya vizslat. „Schokónak már megvolt a reggeli torna” – mondja a bemutatkozás után mosolyogva, én pedig halkan nyöszörögve követem őt és az ebet. A villába lépve egyfajta jutalom gyanánt elém tárul Budapest irigylésre méltó panorámája. Itt bent köszönt Szabolcs édesapja, Koppány János, az Intland Software társalapító-vezérigazgatója, valamint Moksony Réka, a családi vállalat ügyvezetője is. A harmadik Koppány, Zsolt még egy nagy gyártóipari céggel tárgyal egy szobával arrébb.
Amikor Londonban jártam akkoriban, még azt kérdezték, tényleg sok ló van Magyarországon? A németeknél már az volt a kérdés, hogy mennyibe kerül a termékünk.
Amíg rá várunk, beszélgetünk a házról és a kilátásról, amit Jánosék csak ritkán élveznek, idejük többségét ugyanis a vállalat stuttgarti irodájában töltik. Szabolcs, a pénzügyi igazgató ekkor előre is elnézést kér, ha nem jutna eszébe egy-egy magyar szó, már gyerekkora óta kint él. Éppen elgondolkodom, németül beszél-e a kutya is (ha már német vizsla), amikor Zsolt, a műszaki vezérigazgató is csatlakozik a beszélgetéshez. Így ülünk le öt plusz egyen a kanapé szecessziós színkavalkádjába, és már veszem a levegőt az első kérdéseim egyikéhez, amikor Schoko közbeugat: megjött a gázóra-leolvasó. Nevetve várjuk, míg lenyugszik, hogy János elkezdhesse mesélni családi vállalkozásának történeté.
Kiemelt figyelmet fordított kisvállalati ügyfeleire az utóbbi években a CIB Bank, és ez meg is látszik az eredményeken. A Kisvállalati Divíziónál a legtöbb igényt kielégítő, egyszerű, gyors termékek mellett már a különlegesebb, nagyvállalatoknál megszokott megoldások is elérhetők. A folyamatos fejlesztések pedig még inkább abba az irányba hatnak, hogy az ügyfeleknek csak azzal kelljen foglalkozniuk, amiben a legjobbak, a pénzügyi háttér tekintetében pedig bátran hagyatkozhatnak a CIB-re.
A kisvállalati ügyfelek sokáig úgymond két szék közt voltak pénzügyi szempontból, és ezért kereste a bank az őket megillető kiszolgálás optimális módját. „Kérdés volt, hogy a lakossági üzletág vagy a kkv-s ügyfélmenedzser foglalkozzon-e a kisvállalatokkal – mondja el Fetter István, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetője. – Ezért van akkora jelentősége, hogy bevezettünk egy újfajta szegmentációs modellt, amelynek értelmében a 300 milliótól egymilliárd forintig terjedő árbevétellel rendelkező cégek is a mi divíziónkhoz tartozhatnak. Így mi is, de a kkv divízió is célzottabb, gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálást tud az ügyfeleknek biztosítani.”
NÖVEKVŐ RÉSZESEDÉS
Ez pedig az eredményekben is megmutatkozik. A CIB Bank Kisvállalati Divíziója az elmúlt öt év során megduplázta árbevételét, piaci részesedését pedig 11 százalékra tudta növelni, csak az idei évben több mint kétszáz 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételű céget akvirált. Ráadásul most már a CIB-nél is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program GO! bizonyos termékei, és e szegmensben is rögtön az indulás után 8 százalék feletti piaci részesedést tudott elérni a pénzintézet.
„A bankon belül egyértelműen az egyik legjelentősebb szegmenssé vált a kisvállalati. Nem véletlenül, hiszen több mint 500 ezer potenciális ügyfél tartozik ide, és ezek a cégek foglalkoztatják a legtöbb munkavállalót is” – fejti ki Fetter István. Nem csoda tehát, hogy kiemelt figyelmet is kapnak a kisvállalati ügyfelek, ami az elérhető termékekben és a kiszolgálás minőségében is tetten érhető. „A kisvállalatok nálunk a legjobbat kaphatják mindkét világból: elérhetőek számukra a nagyvállalatoknál használatos digitális csatornák, a treasury szolgáltatások, a biztosítások, valamint a személyre szabott, bonyolult termékek, de a kisvállalatokra méretezett csomagajánlatok, dobozos termékek, vagy éppen az egyszerűsített hitelbírálat is” – sorolja Fetter István.
CSAK KÉRNI KELL
A kiszolgálásban a gyorsaság és az egyszerűség mellett az ügyfelek igényeinek megfelelő folyamatos fejlesztést helyezik a középpontba. A CIB-mérce néven futó, azonnali visszacsatolást nyújtó rendszerben az ügyfelek rögtön értékelni tudják a kapott szolgáltatás minden elemét, a banknál pedig késedelem nélkül le is vonják a tanulságokat. „Gyakran ismétlődő igény volt például a számlatörténet rendelkezésre állására – mond egy konkrét példát a divízióvezető. – Korábban csak személyesen lehetett lekérni, az ügyfelek igényére válaszolva most már hat, jövőre pedig tizennyolc hónapra visszamenően online is elérhető, ráadásul a formátumot is úgy alakítottuk át, hogy a könyvelők könnyen tudjanak vele dolgozni.”
VALÓDI SEGÍTSÉG
Az ügyfelek kényelme az elsődleges a most zajló fejlesztések esetében is. Az Apple Pay mellett már a Google Pay is használható a CIB-es Visa kártyákkal, és az is a rövidtávú célok közé tartozik, hogy a kisvállalati ügyfelek a hitelbírálathoz hasonlóan online kaphassanak számlavezetési ajánlatot is.
Azonban Fetter István nem a konkrét termékeket vagy megoldásokat látja a kiemelkedő eredmények mögötti legfontosabb tényezőnek. „Rengeteg nagyon népszerű, a piacon kiemelkedő feltételeket kínáló termékünk van, például a számlavezetési csomagjaink vagy a befektetési ajánlataink. De igazán az a fontos, hogy mi komolyan vesszük a szerethető bankolás fogalmát. Mind kollégáinkkal, mind ügyfeleinkkel hosszú távra tervezünk. Nem az a célunk, hogy gyorsan eladjunk egy terméket, hanem hogy megismerjük az ügyfeleink céljait és igényeit, és az így létrejött bizalmi viszony keretében valós, érdemi segítséget tudjunk számukra nyújtani.”
A tájékoztatás nem teljes körű. A cikkben szereplő termékek részletes feltételeit a mindenkor hatályos, vonatkozó ügyféltájékoztatók, kondíciós listák és üzletszabályzatok tartalmazzák, melyek megtalálhatóak bankfiókjainkban, valamint a www.cib.hu honlapon.
Stratégiai jelentőségű lépés történt a gyógyszeriparban idén ősszel, ráadásul magyar vonatkozása is van: a Chinoin újpesti gyára az Euroapi legfontosabb gyártóegysége lesz. A létrejövő Euroapi vállalatban hatalmas szellemi tőke összpontosul, innovatív gyártástechnológiai megoldásokkal és folyamatos fejlesztésekkel készülnek a jövő kihívásaira. És nem utolsósorban: a partnerek bizalmának erősítésére.
Kis magyar sufnituningnak tűnhet, mégis egymilliárd forintnyi befektetésnél jár két biofizikus, Osváth Szabolcs és Szigeti Krisztián szabadalma, ami forradalmasítja a radiológiát. A hagyományos startupoktól való különbséget nem csak az orvostechnikai piac tulajdonságai okozzák: a Kinepict nem hibázhat, mert emberéletek múlnak rajta.