Stratégiai jelentőségű lépés történt a gyógyszeriparban idén ősszel, ráadásul magyar vonatkozása is van: a Chinoin újpesti gyára az Euroapi legfontosabb gyártóegysége lesz. A létrejövő Euroapi vállalatban hatalmas szellemi tőke összpontosul, innovatív gyártástechnológiai megoldásokkal és folyamatos fejlesztésekkel készülnek a jövő kihívásaira. És nem utolsósorban: a partnerek bizalmának erősítésére.
November elsejével új fejezet kezdődött az egykori Chinoin gyár 111 éves történetében. Az utóbbi időszakban a Sanofihoz tartozó egység egy újonnan létrejött, de nagy hagyományokkal rendelkező és nagy jövő előtt álló vállalat legfontosabb gyártóegységeként működik tovább. Az új vállalathoz, az Euroapihoz a Sanofi hat telephelye – a budapestin kívül a frankfurti, a vertolayei, a St Aubin les Elbeuf-i, a brindisi és a haverhilli – tartozik, a létrejövő vállalat pedig ezzel a világ második legnagyobb gyógyszerhatóanyag-gyártó vállalatává válik, a kismolekulás hatóanyagok területén pedig piacvezetővé. A jövőre a párizsi tőzsdére is kilépő cégben a Sanofi 30 százalékos tulajdonrészt tart meg, és az Euroapi természetesen továbbra is a gyógyszeripari óriás fontos hatóanyagbeszállítója marad. A két cég partneri viszonya tovább él, erről egy ötéves, megújítható megállapodás is gondoskodik.
„Ez a fúzió stratégiai jelentőségű fejlemény a gyógyszeripar egésze szempontjából. Az Euroapi összes telephelye európai, ahol európai munkavállalók dolgoznak és az európai minőségi, környezetvédelmi követelményeknek kell megfelelnie mind a gyártási folyamatoknak, mind az előállított termékeknek” – szögezi le Dr. Diószegi Zsuzsanna, az Euroapi Hungary Kft. ügyvezetője. A cég rendkívül széles termékpalettával rendelkezik, gyártanak hatóanyagokat, amelyek magas vérnyomást, Parkinson-kórt, reumát, maláriát kezelő gyógyszerek hatóanyagai, de köhögés elleni vagy görcsoldó szerekhez is, és még sorolhatnánk. „A magyarországi egység igazi unikuma a prosztaglandin termékcsalád, amely nagyon sok különböző hatóanyag előállítását teszi lehetővé, aszerint, hogy az alapmolekula milyen oldalláncot kap a szintézis során. Prosztaglandint tartalmazó szerek lehetnek például keringésre ható, szülésmegindító gyógyszerek, de szemcseppek vagy éppen állatgyógyászati készítmények is” – magyarázza el Dr. Diószegi Zsuzsanna.
ÚJ MOLEKULÁK, ÚJ FEJLESZTÉSEK, ÚJ PARTNEREK A LÁTHATÁRON
Kiemelt figyelmet fordított kisvállalati ügyfeleire az utóbbi években a CIB Bank, és ez meg is látszik az eredményeken. A Kisvállalati Divíziónál a legtöbb igényt kielégítő, egyszerű, gyors termékek mellett már a különlegesebb, nagyvállalatoknál megszokott megoldások is elérhetők. A folyamatos fejlesztések pedig még inkább abba az irányba hatnak, hogy az ügyfeleknek csak azzal kelljen foglalkozniuk, amiben a legjobbak, a pénzügyi háttér tekintetében pedig bátran hagyatkozhatnak a CIB-re.
A kisvállalati ügyfelek sokáig úgymond két szék közt voltak pénzügyi szempontból, és ezért kereste a bank az őket megillető kiszolgálás optimális módját. „Kérdés volt, hogy a lakossági üzletág vagy a kkv-s ügyfélmenedzser foglalkozzon-e a kisvállalatokkal – mondja el Fetter István, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetője. – Ezért van akkora jelentősége, hogy bevezettünk egy újfajta szegmentációs modellt, amelynek értelmében a 300 milliótól egymilliárd forintig terjedő árbevétellel rendelkező cégek is a mi divíziónkhoz tartozhatnak. Így mi is, de a kkv divízió is célzottabb, gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálást tud az ügyfeleknek biztosítani.”
NÖVEKVŐ RÉSZESEDÉS
Ez pedig az eredményekben is megmutatkozik. A CIB Bank Kisvállalati Divíziója az elmúlt öt év során megduplázta árbevételét, piaci részesedését pedig 11 százalékra tudta növelni, csak az idei évben több mint kétszáz 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételű céget akvirált. Ráadásul most már a CIB-nél is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program GO! bizonyos termékei, és e szegmensben is rögtön az indulás után 8 százalék feletti piaci részesedést tudott elérni a pénzintézet.
„A bankon belül egyértelműen az egyik legjelentősebb szegmenssé vált a kisvállalati. Nem véletlenül, hiszen több mint 500 ezer potenciális ügyfél tartozik ide, és ezek a cégek foglalkoztatják a legtöbb munkavállalót is” – fejti ki Fetter István. Nem csoda tehát, hogy kiemelt figyelmet is kapnak a kisvállalati ügyfelek, ami az elérhető termékekben és a kiszolgálás minőségében is tetten érhető. „A kisvállalatok nálunk a legjobbat kaphatják mindkét világból: elérhetőek számukra a nagyvállalatoknál használatos digitális csatornák, a treasury szolgáltatások, a biztosítások, valamint a személyre szabott, bonyolult termékek, de a kisvállalatokra méretezett csomagajánlatok, dobozos termékek, vagy éppen az egyszerűsített hitelbírálat is” – sorolja Fetter István.
CSAK KÉRNI KELL
A kiszolgálásban a gyorsaság és az egyszerűség mellett az ügyfelek igényeinek megfelelő folyamatos fejlesztést helyezik a középpontba. A CIB-mérce néven futó, azonnali visszacsatolást nyújtó rendszerben az ügyfelek rögtön értékelni tudják a kapott szolgáltatás minden elemét, a banknál pedig késedelem nélkül le is vonják a tanulságokat. „Gyakran ismétlődő igény volt például a számlatörténet rendelkezésre állására – mond egy konkrét példát a divízióvezető. – Korábban csak személyesen lehetett lekérni, az ügyfelek igényére válaszolva most már hat, jövőre pedig tizennyolc hónapra visszamenően online is elérhető, ráadásul a formátumot is úgy alakítottuk át, hogy a könyvelők könnyen tudjanak vele dolgozni.”
VALÓDI SEGÍTSÉG
Az ügyfelek kényelme az elsődleges a most zajló fejlesztések esetében is. Az Apple Pay mellett már a Google Pay is használható a CIB-es Visa kártyákkal, és az is a rövidtávú célok közé tartozik, hogy a kisvállalati ügyfelek a hitelbírálathoz hasonlóan online kaphassanak számlavezetési ajánlatot is.
Azonban Fetter István nem a konkrét termékeket vagy megoldásokat látja a kiemelkedő eredmények mögötti legfontosabb tényezőnek. „Rengeteg nagyon népszerű, a piacon kiemelkedő feltételeket kínáló termékünk van, például a számlavezetési csomagjaink vagy a befektetési ajánlataink. De igazán az a fontos, hogy mi komolyan vesszük a szerethető bankolás fogalmát. Mind kollégáinkkal, mind ügyfeleinkkel hosszú távra tervezünk. Nem az a célunk, hogy gyorsan eladjunk egy terméket, hanem hogy megismerjük az ügyfeleink céljait és igényeit, és az így létrejött bizalmi viszony keretében valós, érdemi segítséget tudjunk számukra nyújtani.”
A tájékoztatás nem teljes körű. A cikkben szereplő termékek részletes feltételeit a mindenkor hatályos, vonatkozó ügyféltájékoztatók, kondíciós listák és üzletszabályzatok tartalmazzák, melyek megtalálhatóak bankfiókjainkban, valamint a www.cib.hu honlapon.
Palmtop, organizer, PDA – az okostelefon megjelenéséig érdekes hardverekkel van tele az út. Ráadásul az igazi érdekességet nem is a hardverek rejtik, hanem a használati mód apró trükkjei, amiket fel kellett találni a gépekhez.
Varázsgömbjük nincs, valós piaci ismeretük annál inkább: ez utóbbi, valamint két évtizedes rutin az OC Investment Solutions legnagyobb erősségei, amelyek okán szinte napi kapcsolatban vannak az összes jelentősebb ingatlanfejlesztővel. Honnan hová tart az újlakás-piac, és mi a titka egy sikeres projektnek? – többek között ezekről a témákról beszélgettünk Vincze Edittel, a cég ügyvezetőjével és Nagy Tibor üzletfejlesztési vezetővel.
Az Európai Beruházási Bank friss digitalizációs indexén három helyet javítva, nagyon jól szerepelt Magyarország. Sok még a feladat természetesen, de már látszik, hogy kezd változni a szemlélet, a cégvezetők egyre kevésbé félnek tőle és inkább a lehetőséget látják a digitális átalakulásban.
A változó trendről és a digitalizáció széles körű terjesztéséért létrehozott Modern Vállalkozások Programjáról Kott Ferencet, az MKIK Digitalizációs Kollégiumának elnökét kérdeztük.