Isten azért teremtette a forward gombot, hogy használjam

A Telekom székházban A-ból B-be eljutni nem egyszerű feladat, de ha az ember éppen Rajki Annamáriával járja a nyolc emeletet (aki mindezt bokasérüléssel teszi), megfigyel egy s mást. A Telekom-menedzser magentában érkezett, kedélyes, egyenes, profi. A folyosókon egy-egy szót vált az arra járókkal, köszön, odaint. Nincs benne sallang vagy főnökös erőlködés, természetesen közvetlen. Még aznap délután csapatépítőre mennek, sietnünk kell. Az nem lehet, hogy onnan elkéssen.

Rajki Annamária – a kollégáinak és a szakmában csak Ramka – a Telekom TV- és entertainmentigazgatója, megkerülhetetlen szereplő a magyar távközlési piacon. Több mint húsz éve vezető, ott volt a magyar kábelpiaci digitalizáció és tartalombeszerzés mérföldkövei mögött, aki ma csatornacsomagot vásárol a Telekomnál, annak kiosztása jórészt rajta múlt, ahogy az is, hogy a nem-lineáris tévézés a régió többi országához képest nálunk korán erőre kapott. A Magyar ­Kábelkommunikációs Szövetség volt alelnökeként és a Deutsche Telekom szakértőjeként nemzetközi porondon szerzett itthon addig ismeretlen tárgyalási tapasztalatot és új tudást. 

A húszas éveit nem tudatos karrierépítésre, hanem arra fordította, hogy megtalálja, mi az, amit évtizedekkel később is élvezni fog. 1989-et írtunk, amikor éppen izgalmasabbnak tűnt a világ az egész napos iskolapadnál. Annamária alá akart merülni a pezsegni tanuló piacba, ezért a közgazdász és marketing szakot inkább estin végezte el.

„Az a rész, hogy megérkezel a szobába, és jelenléted van, és hogy egy tárgyaláson irányítod a folyamatokat, az nem befolyás, hanem munka.”

A piacgazdaság izgalmait először egy használtautó-kereskedés pénzügyi pozíciójában tapasztalta meg, ahol a keletnémet határ megnyitása után Magyarországon maradt Trabantokat és Wartburgokat adták el. Majd egy kis kft.-ben lett üzletkötő, gumiabroncsokat, tömlőket és más szerelési anyagokat árult. A telekommunikációs bizniszbe a Matáv Csoport leányvállalatával, az Első Pesti Telefontársasággal került, és bár a PR-es feladatokat akkor az egyetemi reklám szakirány miatt testhezállónak gondolta, hamar komplexebb munkakörökben találta magát.