Alfred Hitchcock ikonikus filmjeleneteit idéző videók megosztása kedvenc közösségi média felületünkön, vagy akár egy grönlandi helikoptertúra közben is kevesebb mint húsz perc alatt feltöltődő telefon – nem az új James Bond-film jeleneteiből idézünk. Az élmény viszont – akárcsak a mozivászon keltette katarzis – most már bárki által hazavihető.
Kivételes tulajdonságokkal bíró készülékkel rukkolt elő a Xiaomi, a közép-kelet-európai régió 2020 óta piacvezető okostelefon brandje. A 11T Pro szélsebes HyperCharge technológiájával mindössze 17 perc alatt tölthető fel 100 százalékra, amelyhez a szükséges 120 wattos töltőfej a dobozban érkezik. Az elképesztő sebességű töltéshez egy bivalyerős 5000 mAh-s akkumulátor is társul, amely grafén alapú többszörös védelemmel ellátva akár 800 töltési cikluson keresztül is 80 százalékos kapacitást biztosít.
A telefon képes 108 megapixeles fotók és 8K-s videók rögzítésére is, utóbbiak pedig a profi operatőrök trükkjeit megszégyenítő igényességű AI mozimódokkal, egyedülálló speciális effektekkel tehetők izgalmassá.
A Xiaomi 11T Pro paraméterei a vájtfülűeket és a laikusokat is biztosan meggyőzik. A készülék tölthető akár -10 Celsius fokban is, és 10 perc töltés után 7 óra videólejátszást, 11 óra telefonálást és akár 2 órányi 1080 p-s videófelvételt bír.
Az utolsó meleg őszi reggelek egyikén ülünk Tomán Szabinával Budán, a Toman Lifestyle főhadiszállásának teraszán. „Mit kérsz? Nekem minden jöhet, ami kávé” – mondja mosolyogva, közben belekortyol egy pohár americanóba. Délelőtt van, de Szabina már túl van egy üzleti megbeszélésen és egy rádióinterjún, miközben beszélgetünk, folyamatosan jönnek az ügyfelek, zajlik az élet. Ehhez a tempóhoz bizony kell kávé, na meg egy jó kávégép, állapítjuk meg.
„Kávéfüggő vagyok, minden napot ezzel indítok, anyukámnál is ezt láttam. Egyszerű presszókávét vagy hosszú kávét iszom. Frissen őrölt és főzött kávét fogyasztok, napi 3-nál nem többet. Egy ideje odafigyelek, hogy a kávé fair trade minősítésű legyen. Tehát tisztességes és igazságos körülmények között termesztették, a fejlődő országokban hozzájárul a kávétermelő családok élet- és munkakörülményeinek javulásához, a környezetvédelemhez. A biotanúsítvány is jó visszajelzés arról, hogy a kávé feldolgozása, szállítása és kereskedelme is megfelel a fenntarthatósági szabályoknak. Számomra személyesen a fenntarthatóság ma már ott kezdődik, hogy megiszom a kávémat, nem hagyom ott a felét, és rohanok tovább, majd kérek újat” – meséli Szabina, aki a Miele nagykövete. A Miele számára a tisztességesség és az igazságosság magától értetődő, ezért a Miele Black Edition N°1 is fair trade elismeréssel rendelkezik. Nem csak a Miele beszállítója, a Vollmer Kaffee rendelkezik a biotanúsítvánnyal, hanem a Miele Kft. is igazoltan raktározhat és kereskedhet biokávéval.
20 ÉVRE TESZTELVE
Szabina cége, a Toman Lifestyle a táplálkozási tudatosságra tanít. Közel 40 okleveles konzulenssel, orvosokkal, szakemberekkel, dietetikusokkal dolgoznak, több mint 15 ezer felett van már a vendégeik száma. „A kávé is lehet az egészséges életmód része. Rengeteg antioxidánst tartalmaz, amelyek támogatják a szervezetünket a szabadgyökök megkötésével. Ugyanakkor fontos az elkészítési mód, a legtöbb hasznos vegyület a frissen őrölt kávéban és a magas nyomáson készült eszpresszóban van.” Ilyen kávét készít Szabina Miele CM 7750 CoffeeSelect kávéfőzője is. Az otthonunkban használt gépek hosszú élettartama a valódi fenntarthatóság alappillére, a Miele több mint 120 éve folyamatosan fejleszt és modernizál. Ennek köszönhető a hosszú élettartam, a megbízhatóság és a minőség, ami megelőzi a korát. A „20 évre tesztelve” egy olyan minőségi ígéret, amelyet nagyon komolyan vesznek, és ami Szabina háztartásában is alap. „A mindennapjaim apró részleteiben is fontos a fenntarthatóság. Ha tehetem, csomagolásmentesen vásárolok, helyi termelőktől, szelektíven gyűjtjük a szemetet, energiatakarékos gépeket használunk, és a gyerekeket is a környezet védelmére neveljük.”
FENNTARTHATÓ ÉLET
Maga a Toman Lifestyle rendszer is fontosnak tartja fenntarthatóságot, hiszen az életünk akkor lesz fenntartható, ha mentálisan és fizikailag is rendben vagyunk – vélik Szabináék.
Szabináéknál abszolút a konyha a lakás és a család központja „Igaz, nem főzök órákat, a tradicionális magyar konyhát felváltotta a reformétkezés, kevesebb az idő mindenre, de szeretem a praktikus, fenntartható konyhai eszközöket. Ezek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a családi életünk is kiegyensúlyozott és fenntartható legyen” – mondja.
Szeptember végétől foodpandaként működik tovább a NetPincér, a szolgáltatást már a foodpanda.hu oldalon és a foodpanda mobilalkalmazáson keresztül érhetjük el. A gyorskereskedelem hazai éllovasaként szinte mindent házhoz szállít a cég akár 30 percen belül, amire a felhasználóiknak szüksége lehet. Ennek keretében indították el tavaly decemberben Magyarországon elsőként a 30 perces élelmiszer-kiszállítást a panda market üzletekből, valamint az elmúlt hónapokban a Penny és Tesco üzlethálózatokból, de olyan partnerektől is házhoz rendelhetünk foodpanda kiszállítással, mint az Alma Gyógyszertárak hálózata, illetve a BioTechUSA és Borháló üzletláncok.
Hogy látja a magyar ingatlanpiac visszásságait és lehetséges megoldásait egy társadalomkutató és egy vezető ingatlanszakértő? Röviden: kicsit máshogy. Tíz erős mondat a Forbes.hu-n olvasható 18 perces páros interjúból.
Alig húszévesen céget vezetni nem lehet könnyű, a csődtől megmenteni és nemzetközileg is sikeressé tenni egy vállalkozást pláne nem az. Érdi Zoltánnak a Liss élén mégis sikerült, így ma már több patront adnak el Amerikában, mint Európában, és nélkülük még a New York-iak kapucsínója is más lenne.