Régen voltak már azok az idők, amikor az iroda csupán a „szükséges rossz”, a munka helyszíne volt. A ma munkavállalója szeretné jól érezni magát abban a minimum 8, de inkább több órában, amit az irodában tölt, és ehhez minden joga megvan. „A fiatal generációknak fontos a megjelenés, a környezet- és az egészségtudatosság is, nem elég csak kényelmes és praktikus tereket adni számukra. A jó munkakörnyezet ráadásul fontos megtartó erő” – mondja a szakember, és az is alapvetés, hogy kényelmes munkakörnyezetben effektívebb a munkavégzés. Egy jó irodaszolgáltató számára nincs lehetetlen, az IMMOFINANZ pedig élen jár a szolgáltatásokban. A myhive kialakítású irodákban nem elrugaszkodott kérés a hűtők rendszeres feltöltése, a nyomtatópatronok cseréje, az IT backup, de már a kialakításkor segítenek a tapéta és a legapróbb dekorációs elem kiválasztásától a legutolsó kábelcsatlakozó elhelyezéséig. „Egyedülálló, hogy mi mindezt a magyarországi piacon elsőként tulajdonosi pozícióból vállaljuk, tehát nincsen egymásra mutogatás, nincsenek zavaros illetékességi körök, egyetlen embert kell csak felhívni, ha bármivel gond van. A bérlő pedig annak szentelheti az idejét és az energiáját, amiben ő a legjobb” – emeli ki Nagy Viktor, az IMMOFINANZ magyarországi operatív vezetője.
BELAKOTT TEREK
Az, hogy a myhive több, mint egy átlagos iroda, már az épületbe lépéskor azonnal érezhető, mert a koncepció részeként a közösségi terek egyrészt egyedi, jól felismerhető – és országtól függetlenül minden myhive irodaházban egységes –, a szállodai minőséget sugárzó dizájnt kaptak, másrészt funkciójuk is bővült. „A bérlőink fizetnek ezekért a területekért, az a természetes, hogy használni is tudják őket” – hangsúlyozza Nagy Viktor. Egy myhive-épületben a lobbik vagy a recepciók nem arra sarkallják az oda belépőket, hogy gyorsan haladjanak tovább a céljuk felé, hanem olyan terek, ahol le lehet ülni, alkalmasak vendégek fogadására, egy megbeszélésre vagy éppen egy kis kikapcsolódásra. Ugyanebben a szellemben lettek kialakítva a kertek és a tetőteraszok is. „Korábban az volt a ki nem mondott alapvetés, hogy a kert arra való, hogy elnézegethessük az irodában ülve, a megújult myhive koncepcióban viszont ezek a területek is az irodaépület teljes értékű részeiként alkalmasak munkára, kikapcsolódásra, közösségi programok szervezésére.”
KÖZÖSSÉGI ÉRZÉS
A jó közérzethez viszont jó társaság is szükséges. „Az embert alapvetően arra teremtették, hogy kommunikáljon, közösségben létezzen” – szögezi le Nagy Viktor. A myhive-terek ösztönzik a szakmai és kötetlen kommunikációt is, de az IMMOFINANZ aktívan tesz is azért, hogy az irodaépületekben valódi, az egyes cégeken is átívelő közösségek alakuljanak ki. „Nem szeretnénk, hogy amikor reggel beszállnak az emberek a liftbe, egy elmormogott köszönés után mindenki mereven bámuljon maga elé, legyen valami kapcsolat, közös pont, amiről tudnak pár szót váltani” – emel ki egy mindenki számára ismerős helyzetet a cégvezető. Az ilyen közös pontok létrehozásában segítenek a myhive Community Managerei, akik egyfajta animátorként figyelve a bérlői igényeket teremtenek kapcsolódási pontokat, legyen az egy futóklub, egy közös meccsnézés vagy Valentin-nap.
Ugyanez az odafigyelés mutatkozik meg a myhive irodaházakban elérhető szolgáltatások összetételében is. „A legtöbb irodaépületben az alap paletta található meg, van étterem, kávézó, illetve olyan szolgáltatók, amelyek a lokáció miatt bejönnek maguktól is – magyarázza Nagy Viktor. – Mi viszont proaktívan reagálunk a felmerült igényekre és azokhoz keressük meg és hozzuk be a szolgáltatásokat.” Példának hozza a myhive Átrium Parkot, ahol a sok családos hölgy dolgozó miatt mybeauty szépségszalont és myplayground néven gyerekmegőrzőt alakítottak ki – utóbbi projekt 2019-ben elnyerte az Év Családbarát Közösségi Tere címet az Év Irodája Díjátadón. Másik példa az egészen más dolgozói igényeket felmutató myhive Haller Gardens, ahol a fiatalabb közösségnek a fitneszterem volt az egyik legfontosabb hozzáadott érték.
RUGALMAS KERETEK
A myhive koncepció már megszületésekor is magában foglalta a folyamatos fejlődést, a változó bérlői igényekhez való alkalmazkodást is. Azt, hogy a piacon egyedülállóak átfogó és rugalmas megoldásaikkal, az elégedett bérlők mellett az is jól mutatja, hogy az elmúlt másfél évben két új termékkel is a piacra tudtak lépni (myoffice és mycowork), melyekkel rögtön el is nyerték a 2020-as Év irodája verseny Office Branding különdíját. „Ugyan már korábban is efelé tartott a piac, mára egyértelmű, hogy a korábbi, legalább öt éves, merev szerződések ilyen körülmények között nem igazán működőképesek.” Szeptemberben a myhive Haller Gardensben nyílik meg Magyarországon az első mycowork teljesen rugalmasan bérelhető irodaterület, 2022 év elején pedig a myhive Atrium Parkban is átadnak egy ugyanilyen rugalmas irodakoncepciót.
A myoffice és mycowork termékeknél a szolgáltatásokhoz szállodákat idéző kényelem is társul. A recepciókon a taxihívástól a ruhatisztításig elérhetők a hotelekben megszokott szolgáltatások, de a berendezésben sem kötnek kompromisszumot. „Egy nálunk használt állítható asztal például igen magas minőségű. Itt ez az alapfelszereltség része, de ha saját maga rendezi be valaki az irodáját, neki kell döntést hoznia, megveszi-e, és hát ezen el tud csúszni a dolog. Ugyanez a helyzet a többi drága, de a minőségérzetet, a kényelmet és az egészséges környezetet meghatározó részlettel is.”
A myhive-terek szellősek, a munkaállomások tágasak, mindenkinek van egy kis saját, személyes tere. Rengeteg növény, zöldfal, a természetes bioritmushoz igazodó világítás, beépített vízszűrők, ergonomikus székek biztosítják a kényelmes mellett az egészséges környezetet is.
Tovább fogja egyszerűsíteni az IMMOFINANZ épületeiben dolgozók életét a jelenleg is fejlesztés alatt álló új myhive applikáció is. „Az irodai élet minden területét le fogja fedni az alkalmazás, a tárgyalóbérléstől a beléptetésen át a különböző szolgáltatások igénybe vételéig minden ezen fog történni” – árulja el a cégvezető.
Ahogy Nagy Viktor is elmondja, önmagában a rugalmas irodabérlés, a közösségi irodák persze már nem újdonságok. „Sok befektető hoz magának olyan bérlőt, aki ilyesmivel foglalkozik, de az, hogy mi befektetőként hiszünk ebben a koncepcióban, személyes kapcsolatot tartunk fenn a bérlőkkel, és teljes körű szolgáltatást nyújtunk, egyedülálló a magyar piacon. Törődünk a bérlőinkkel, és úgy gondoljuk, hogy a személyes kapcsolattartás és a teljes körű szolgáltatás a tulajdonostól jelentősen javítja az ügyfélélményt.” Itt bárki bérelhet akár egy hónapra is már magának akár egyetlen munkaállomást is, azonban az IMMOFINANZ ezzel az új termékkel is elsősorban a meglévő bérlők változó igényeit tartotta szem előtt. „Ha csak néhány órára van szükség egy tárgyalóra, az is megoldható, ha pedig hirtelen egy nagyobb projekt vagy bármi miatt le kell ültetni még 30 embert, az sem okoz problémát, nem kell ezeket a helyeket folyamatosan fenntartani” – fejti ki Nagy Viktor. A meglévő bérlők ráadásul elsőbbséget élveznek a helyek bérbe vételénél, és kedvezményes áron tudják megvásárolni a különböző csomagokat közvetlenül a tulajdonostól.
A cég másik új terméke, a ’myhive kialakítású’ iroda egyfajta átmenet a hagyományos és a közösségi iroda között. A bérlők ebben az esetben egy saját recepcióval rendelkező, különálló irodát kapnak, és ezt alakíthatják ki a saját igényeik szerint hatalmas berendezési palettából válogatva – a bútoroktól a képeken át a szobanövényekig, melyben segítséget nyújtanak a tulajdonos részéről biztosított tervezők és belsőépítész kollégák. Így nem kell a bérlőnek saját belsőépítészt igénybe venni, amivel jelentős költségektől szabadulhat meg.
„Az elképzelések alapján a mi tervezőink egy kész koncepciót, látványterveket tesznek le az ügyfél elé, beköltözéskor pedig egy azonnal használatba vehető irodát kap – fejti ki Nagy Viktor. – Ilyen sincs igazán máshol, legfeljebb egy ültetési tervet szoktak készíteni. Nálunk tanácsokat, majd kész terveket is kap az ügyfél.”
Aki arra lenne kíváncsi, hova fejlődött a myhive koncepció az elmúlt években, annak hamarosan elég lesz látogatást tennie a myhive Haller Gardensben. Az épületben ugyanis az elmúlt hónapokban teljes felújítás zajlott, amelynek keretében mind a külső, mind a belső dizájn, illetve a terek kialakítása is már a megújult myhive koncepcióhoz lett igazítva. Nagy Viktor biztos benne, hogy lenyűgöző lesz körülsétálni a megújult épületben, és arra is felhívja a figyelmet, hogy ez a minden részletre odafigyelő tervezés nem pusztán esztétikai élményt nyújt, hanem jelentős hozzáadott értékkel is bír az ilyen tereket birtokba vevő vállalatok számára.