A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1.
1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN?
Főleg bankkártyás fizetéssel: az online bankkártyahasználat 60 százalékról 71 százalékra nőtt 2020 óta2. Ez alapján kijelenthetjük: az e-commerce köszöni, jól van, és az a vállalkozó, aki nem ismeri az online kereskedelem aktuális trendjeit, lehet, hogy hamarosan a pálya széléről integethet az őt megelőző versenytársaknak.
A covid és a háború sújtotta világban mindenképpen jó, ha a munkahelyet is megpróbáljuk színessé varázsolni, mondja Boros Judit, a Dessin Design kreatív dekorációs ügynökség alapító tulajdonosa. Szerinte a szép és otthonos irodának ráadásul egyre nagyobb szerepe lesz a munkaerő megtartásában is. Néhány tipp tőle irodadizájnhoz.
A hibrid munkavégzés miatt az irodákban olyan funkciókra is gondolni kell, amikhez otthon hozzászoktunk. • Legyen az irodában valamilyen elvonulós hely, például kanapés sarok, ahol nem széken ülve, lábat lógatva kell dolgozni. Otthon is átülünk a kanapéra, ha már unjuk az asztalnál ülést.
• Azokban a közösségi terekben, ahol a munkatársak együtt töltik az idejüket (konyha, terasz, étkező), érdemes inspiratív dizájnt használni. Itt ne feltétlenül a brand köszönjön vissza, hanem olyan legyen a dekoráció, ami kellemes érzéseket kelt, csökkenti a napi stresszt.
• Amíg mindenki az irodában élte a mindennapjait, addig sok helyen a babzsák-csocsóasztal-pingpongasztal háromszög volt a legelterjedtebb rekreációs közös tér, de mostanra ez egyre inkább háttérbe szorul. Ha hetente csak egyszer vagy kétszer megy be valaki, akkor meeting meetinget ér, és azokat a dolgokat végzik el, amiket otthon nem lehet. Emiatt jogos igény, hogy az irodában lehessen teamekben dolgozni. Ehhez praktikusak a könnyen mozgatható, több funkciós irodabútorok, például a tárolásra is alkalmas gurulós ülőkék, amik egy csapatmegbeszéléshez is praktikusak, ha épp nincs szabad tárgyaló.
• Mivel egyszerre csak ritkán van az irodában az egész csapat, sok helyen nincsenek állandó íróasztalok. Különféle mobil dizájneszközökkel, tárolókkal személyessé tehetik a kollégák azt az asztalt, ahol éppen ülnek.
Az open office előnye és átka: igen, mindenki hall mindenkit. • A hangszigetelésre és hangelnyelésre több eszköz is van: földre rakott akusztikai paravánok, mobilfal, illetve plafonról belógatott panelek vastagabb, hangelnyelő anyagból. Ezeket arculati dekorációnak is használhatjuk. A panelek ideális kiosztásában érdemes hangmérnök segítségét igénybe venni.
• Használhatunk hangszigetelt telefonfülkéket: ezek közül a teljesen zártak működnek jobban, persze elég nagy a helyigényük. Viszont a legtöbb irodabútor-gyártó kínál magasított háttámlás foteleket is, ezek dekorelemként is látványosak, és praktikusak, ha el kell intéznünk egy-egy fontosabb telefonhívást.
Kis büdzséből is fel lehet dobni. • A tárgyalóban vagy a bejárattól a tárgyalóig vezető folyosókon népszerűek az idővonalak, timeline-ok. Felvillantják a cég életének fontos állomásait. Ezek a terek alkalmasak arra is, hogy a fontosnak gondolt üzenetet, életérzést eljuttassák a vendégeknek. Kedveltek a térképek is, a cég terjeszkedése, országos vagy nemzetközi jelenléte prezentálható rajtuk.
• A tárgyaló ajtaján jól mutat a vállalat színeivel készülő szabad vagy foglalt jelzés. Az egyedi irányjelző- és névtáblák is feldobják a tereket.
• A tárgyalókban egyre gyakoribbak a szekrényre ragasztható, írható, letörölhető fóliák, jól helyettesítik a flipchartot vagy a falra szerelt táblákat.
• Az ablakokra a megszokott matricák mellett kapható homokfújt fólia, öntapadós textil is: nyomtatható, körbevágható és a végtelenségig dekorálható.
Legyen zöld az irodánk! • Mivel a belső terek tervezésénél egyre inkább előtérbe kerül a „ne dobd ki, inkább hasznosítsd újra!” filozófia, a különféle öntapadós anyagokkal itt is csodákat lehet létrehozni. Húsz–huszonöt éves ajtókat, bútorokat tudunk újjávarázsolni velük úgy, hogy senki sem mondaná meg, hogy nem vadiújak.
• Népszerűek a zuzmófalak, a növényfalak, illetve a természetes anyagokat, virágokat, füveket felhasználó látványos dekorációk is.
A raktározási piacot folyamatosan emelkedő bérleti díjak és csökkenő üresedési ráta jellemzik. A Prologis ügyfélelégedettségi kérdőíve is bebizonyította, hogy a bérlők számára a magas színvonalú, de költséghatékony üzemeltetés, a megújuló energia, valamint a folyamatos szakértői figyelem és jelenlét a legfontosabbak. Gyors reakció, rugalmasság és fenntarthatóság: ezek a fejlesztő vállalat legfontosabb értékei, de a fenntarthatóság számukra […]
Írta: Gazsi Zoltán „Ha senki nincs, ki elringasson, ringasd el magad!” Csak az tud motiválni, aki motivált, és az tud inspirálni, aki maga is inspirált. Jó hírem van: motivációnkért mi vagyunk a felelősek, erről énekelt az LGT is, már 1972-ben. Számomra sosem volt kérdés, hogy motivációm, inspirációm különösen fontos az általam vezetett szervezet életében is. Szerencsére […]
Ilyen se volt még. Legyen máskor is! Megtartottuk az első Forbes Tech Summitot, volt itt robotikától mesterséges intelligencián át Twitch-streamekig minden, amiben mi, magyarok is jók vagyunk. Tudósításaink a Forbes.hu-ról.
Fáradhatatlanok, emberközpontúak, szociálisan tudatosak és végtelenül szabadszelleműek.
A Z generáció, vagyis a zoomerek megérkeztek a munkaerőpiacra, és nem akarnak igazodni a régi rendszerhez, inkább újat építenének helyette. Négy, a korosztály legfontosabb értékeit megtestesítő pályakezdő mondja el, mit tudnak hozzáadni a zoomerek a munka világához, hogyan lehet motiválni őket, és miként fog kinézni az a jövő, aminek már ők írják a szabályait.