Az energiaválság viharában vette át az E.ON Hungária vezetését Guntram Würzberg, aki az anyavállalat esseni központjából jött. Interjú geopolitikai helyzetről, a kormányzati döntésekről, a legfontosabb stratégiai kérdésekről és az elmúlt évek állami tranzakcióiról, valamint arról, hogy miben más Németország és Magyarország.
Mit gondol az EU-s szankciókról? Nehéz téma, hiszen politikai döntésekről beszélünk. Tudom, hogy a magyar kormány kritikus a szankciókkal kapcsolatban. A vállalatunkat az általános helyzettől eltekintve nem érintik, a többivel pedig a politikusoknak kell megbirkózniuk. A kérdés, amire talán mindenkinek válaszolnia kell: mi az alternatíva? Őszintén szólva nem látok túl sok választási lehetőséget.
Szóval végül is adekvát válasz a háborúra. Számomra igen.
Mi a különbség a német és a magyar kormány kríziskezelése között? Őszintén szólva nincs nagy különbség. Németországban is hatalmas szubvenciós csomaggal támogatják az ügyfeleket, hogy ki tudják fizetni az energiaszámláikat. A legnagyobb különbség az lesz, hogy a krízis végeztével az árplafon intézménye megmarad-e, vagy sem, de ezt még nem tudjuk.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak.
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy az utóbbi években, részben a pandémia hatására is, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil egy 2022 októberében végzett kutatása szerint például immár a megkérdezettek 62 százaléka preferálja a kártyás fizetést.
Persze az igények és a lehetőségek kéz a kézben járnak. Ha vannak kényelmes, jól használható, megbízható fizetési megoldások, akkor az emberek egyre szívesebben használják ezeket, és egyre inkább meg is szokják, újabb igényt generálva. Az OTP Mobil mindig is élen járt az innovatív fizetési megoldások fejlesztésében, erre jó példa a SimpleBusiness legújabb, SoftPOS funkciója. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.
UTAT MUTATNAK
„Mindig arra törekszünk, hogy a mi megoldásunk ne egy legyen a többi között, hanem olyat mutassunk, ami másnak nincs. Ez az öt fizetési mód pont ilyen, különösen, hogy a szoftver más hasonló megoldásokkal ellentétben a PIN-kód kezelésére is alkalmas, így bármilyen összegű kártyás fizetést tud kezelni – mondja büszkén Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. – Az is célunk volt, hogy a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást fejlesszünk. És ez is sikerült.”
A SimpleBusiness így bármilyen NFC-képes, legalább Android 10-es verziójú operációs rendszert futtató telefonból vagy tabletből – iOS-környezetben egyelőre egyetlen szolgáltató sem tud ilyen megoldást kínálni – egy, a legtöbb elektronikus fizetési helyzetet kezelni tudó eszközt varázsol. És ez néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető, anélkül, hogy bárhova be kellene mennie vagy heteket várnia egy eszközre: egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már le is töltheti a szükséges alkalmazásokat.
„Aki tud a telefonjára telepíteni egy applikációt, az ezt a megoldást is minden gond nélkül tudja majd használni, és innentől kezdve az összes alkalmazásban elérhető fizetési opció hozzáférhető lesz számára. A piaci őstermelő, aki két kiló paradicsomot fizettetne ki kártyával, a jógaoktató, aki online órájáról küldene egy linket azonnali átutaláshoz, a vízszerelő, aki kiugrott ránézni a csöpögő csapra, a fogorvos vagy az ügyvéd, aki eddig nem szerzett be saját POS-terminált. A SoftPOS segítségével mindannyian az ügyfeleik és a saját igényeikre szabott elektronikus fizetési megoldásokat kínálhatnak” – sorolja a kisebb kereskedői példákat Dr. Al-Absi Gáber Seif.
ELENGEDETT HAVIDÍJ, MEGKAPOTT LEHETŐSÉGEK
Mivel sem a hagyományos POS-terminálok beüzemelési díját nem kell fizetni, sem az eszközök után bérleti díjat, és karbantartási költségek sincsenek, a havidíjas rendszerben működő SimpleBusiness SoftPOS megtakarítást jelenthet egy hagyományos kártyaterminálhoz képest, ráadásul a Visa jóvoltából 2023. március 31-ig még havidíjat sem kell fizetni, így kockázatmentesen kipróbálhatják a felhasználók.
A kedvező ár azonban csak az egyik ok, ami miatt megéri SimpleBusiness alkalmazásra váltani. Ott van a rugalmasság is. Képzeljünk el egy nagyobb futárcéget vagy sok, kisebb kereskedelmi egységgel, hálózattal rendelkező nagyvállalatot, ahol több száz terminállal dolgoznak a kollégák – SoftPOS megoldással ezek helyett mind használhatják az egyébként is náluk lévő eszközt, amivel minden mást is intéznek. Vagy ott van az étteremtulajdonos, akinek több étterme van – a pincérek ugyanazon az eszközön intézhetik a fizetést, mint amin felveszik a rendeléseket, az eszközöket pedig szabadon lehet ide-oda mozgatni az éttermek között az igények függvényében, miközben a forgalomra az alkalmazásból bárhonnan rá lehet látni. Ehhez teljes körű online platformot biztosítanak, egy felhőalapú szolgáltatási rendszerrel mindent egy kézben tudhatnak a felhasználók, többek között a visszatérítések, terminálok, számlák kezelését is.
Dr. Al-Absi Gáber Seif nem véletlenül várja új kereskedők, csatlakozók érkezését ezres nagyságrendben a következő időszakban. „Tudom, hogy ez szinte sci-finek hangzik még sokak számára, de az OTP Mobil nem véletlenül nyerte el legutóbb például a Hunfintech 2022 elismerését. Mindig a legjobb és a legszélesebb körű szolgáltatást akarjuk nyújtani a piacon, és ezt a célt úgy gondolom, hogy a SimpleBusiness SoftPOS esetében is elértük.”
Írta: Tilesch György Az üvegszilánk az étkezési szilikon forrása, amely a csontozat és kötőszövetek egészséges működéséhez fontos.” Ez a mondat a Meta (leánykori nevén Facebook) mesterséges intelligencia (MI) modellje, a Galactica válasza arra a kérdésre, hogy mik az üvegszilánk fogyasztásának áldásos hatásai. Hasonló segítőkészséggel taglalta az MI az öngyilkosság előnyeit, adott útmutatást a napalm házi elkészítéséhez, vagy vezetett végig azon, hogyan vehetjük […]
„Hosszú az én életem, sok volt benne a kaland” – mondja
Dés László, és órákon át mesél szürreális katonaidőkről, a szocializmus idején megjárt külföldi fesztiválokról, improvizálásról, dalügyekről, meg persze dzsesszről. Közben néha elejt egy viccet, de leginkább mindenről derűsen, színesen és pont olyan jólesőn beszél, mint amikor a szaxofonján muzsikál. Mert bár komponált számtalan dalt, mintegy ötven filmhez zenét, féltucat musicalt, színpadi művet, a szíve mélyén dzsesszzenész maradt. A covid alatt elkezdte írni az önéletrajzát, csak aztán félbehagyta, mert rájött, hogy még van pár elvégezni való dolga, amit majd szintén bele akar írni a könyvébe.
Hosszú volt ez az év, kegyetlenül hosszú. A még mindig szürreális, de a mindennapokban megszokottá váló háború, a magyar autokrácia megerősödése, az infláció elszabadulása és egy gazdasági válság kezdete sok így együtt. Az általam ismert, megszokott és talán számomra már örökre normálisnak tartott világ 2016-ban kezdett látványosan megváltozni. Jött a brexit, majd Trump megválasztása, aztán 2020-ban a covid, és idén a háború. […]
Groupama Biztosító
2022 December Támogatói tartalom Groupama Biztosító
A legtöbbször tudjuk, mi lenne egy helyzetben a fair lépés, sokszor mégsem tesszük meg. A Groupamánál sem volt könnyű mindig ezeket a lépéseket megtenni, de hamar kiderült, hogy mind az ügyfelek, mind a cég alkalmazottjai így járnak a legjobban. Nem újdonság, hogy jelenleg számos, részben egymásból következő, részben független, de kölcsönhatásban álló válsághelyzet uralja a világot. […]
Orvos, filmes, rapper, háborús szakértő. Róluk is szólt 2022. Valakinek fordulópont, másnak lehetőség, hogy másokat segítsen át rajta. Vállaltan szubjektív és vállaltan tízes lista tíz magyarral.
Ilyen se volt még. Legyen máskor is! Megtartottuk az első Forbes Tech Summitot, volt itt robotikától mesterséges intelligencián át Twitch-streamekig minden, amiben mi, magyarok is jók vagyunk. Tudósításaink a Forbes.hu-ról.