Az energiaválság viharában vette át az E.ON Hungária vezetését Guntram Würzberg, aki az anyavállalat esseni központjából jött. Interjú geopolitikai helyzetről, a kormányzati döntésekről, a legfontosabb stratégiai kérdésekről és az elmúlt évek állami tranzakcióiról, valamint arról, hogy miben más Németország és Magyarország.
Mit gondol az EU-s szankciókról? Nehéz téma, hiszen politikai döntésekről beszélünk. Tudom, hogy a magyar kormány kritikus a szankciókkal kapcsolatban. A vállalatunkat az általános helyzettől eltekintve nem érintik, a többivel pedig a politikusoknak kell megbirkózniuk. A kérdés, amire talán mindenkinek válaszolnia kell: mi az alternatíva? Őszintén szólva nem látok túl sok választási lehetőséget.
Szóval végül is adekvát válasz a háborúra. Számomra igen.
Mi a különbség a német és a magyar kormány kríziskezelése között? Őszintén szólva nincs nagy különbség. Németországban is hatalmas szubvenciós csomaggal támogatják az ügyfeleket, hogy ki tudják fizetni az energiaszámláikat. A legnagyobb különbség az lesz, hogy a krízis végeztével az árplafon intézménye megmarad-e, vagy sem, de ezt még nem tudjuk.
A raktározási piacot folyamatosan emelkedő bérleti díjak és csökkenő üresedési ráta jellemzik. A Prologis ügyfélelégedettségi kérdőíve is bebizonyította, hogy a bérlők számára a magas színvonalú, de költséghatékony üzemeltetés, a megújuló energia, valamint a folyamatos szakértői figyelem és jelenlét a legfontosabbak. Gyors reakció, rugalmasság és fenntarthatóság: ezek a fejlesztő vállalat legfontosabb értékei, de a fenntarthatóság számukra […]
A raktározási piacot folyamatosan emelkedő bérleti díjak és csökkenő üresedési ráta jellemzik. A Prologis ügyfélelégedettségi kérdőíve is bebizonyította, hogy a bérlők számára a magas színvonalú, de költséghatékony üzemeltetés, a megújuló energia, valamint a folyamatos szakértői figyelem és jelenlét a legfontosabbak.Gyors reakció, rugalmasság és fenntarthatóság: ezek a fejlesztő vállalat legfontosabb értékei, de a fenntarthatóság számukra nem csak a karbonsemleges épületeket jelenti, hanem a költséghatékony és környezettudatos üzemeltetést és az ott dolgozók well-being törekvéseinek támogatását is. Hunyadi Zsuzsannával, Szoboszlay Mátéval és Szabó Zsolttal beszélgettünk.
„A Prologis teljes európai portfóliójában 98 százalék a kihasználtsági szint, és bár folyamatosan fejlesztünk, a kínálat szinte azonnal találkozik a kereslettel” – kezdi Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója. 2022 októberében fejezték be a Prologis Park Budapest – Sziget II DC1 14 ezer m2-es egységét és további 18 ezer m2 van fejlesztés alatt. „Ezek az épületek kiemelkedő műszaki tartalommal, zöld és fenntartható megoldásokkal, valamint energiaoptimalizációs elemekkel kínálnak rugalmas opciókat” – mondja Szoboszlay Máté tőkeallokációs igazgató. A Prologis nagy erőssége a gyors reakcióidő, a fejlesztések 9–10 hónapon belül elkészülnek. „A potenciális ügyfelek számára a kiemelkedő lokáció az egyik legfontosabb szempont, és jellemzően már 12 méter tiszta belmagasságú, 7 tonna/m2 teherbírású padlójú épületet keresnek, 150–250 négyzetméternyi irodai területtel” – mondja Szabó Zsolt fejlesztési és kivitelezési manager, aki azt is elárulta, az új fejlesztéseket már ez alapján tervezik.
Az újrahasznosított építőanyagok választása, az építőanyagok minél rövidebb szállítási útvonala, az építési hulladék minimalizálása, az épület jövőbeli újrahasznosíthatósága elengedhetetlen a Nettó Zéró kibocsátás eléréséhez, de fontos az is, hogy minimalizálják a fejlesztés és az üzemeltetés közben kibocsátott szén-dioxid mennyiségét.
WELL-BEING A PARKOKBAN IS
„A partnerek és a kollégák felénk irányuló bizalma az, ami igazán büszkévé tesz” – mondja Szabó Zsolt, amikor a piac egyik legerősebb trendje, a munkavállalói well-being kerül szóba. „E téren a törekvéseink nem állnak meg a Prologis irodáján belül, a ParkLifeTM kezdeményezésünkkel a bérlőink munkatársai számára is igyekszünk többet nyújtani, például crossfit- vagy futballpályákkal, közösségi grillező helyekkel segítjük, hogy a munkavállalók számára még vonzóbbá váljanak a parkjainkban található munkahelyek” – sorolja a példákat Szoboszlay Máté.
És hogy mi a következő időszak legnagyobb kihívása? „Jelenleg úgy érezzük, a gazdaság minden szereplője kivár. A mi legfontosabb feladatunk, hogy a már zajló és a predikciók szerint majd felerősödő turbulens gazdasági helyzetre megfelelően reagáljunk, a jövőben pedig jó időpillanatban lépjünk előre a további lehetőségek kiaknázása érdekében, ahogy tettük ezt a covid idején a Prologis Park Budapest – Sziget II esetében is” – mondja Hunyadi Zsuzsanna.
A Prologis Essentials platformnak köszönhetően a Prologis a piacinál sokkal kedvezőbb beszerzési árakat tud biztosítani ügyfelei számára. A Prologis partnerei így költséghatékonyabban juthatnak a legfontosabb raktári megoldásokhoz, állványokhoz, targoncákhoz vagy egyéb működéshez szükséges berendezésekhez.
Fáradhatatlanok, emberközpontúak, szociálisan tudatosak és végtelenül szabadszelleműek.
A Z generáció, vagyis a zoomerek megérkeztek a munkaerőpiacra, és nem akarnak igazodni a régi rendszerhez, inkább újat építenének helyette. Négy, a korosztály legfontosabb értékeit megtestesítő pályakezdő mondja el, mit tudnak hozzáadni a zoomerek a munka világához, hogyan lehet motiválni őket, és miként fog kinézni az a jövő, aminek már ők írják a szabályait.
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
Először költöztünk be egy estére a Magyar Zene Házába, de nem először ünnepeljük meg a legértékesebb magyar cégek listáját. Majdnem négymillió forintot gyűjtöttünk a Snétberger Zenei Tehetség Központnak.