Az energiaválság viharában vette át az E.ON Hungária vezetését Guntram Würzberg, aki az anyavállalat esseni központjából jött. Interjú geopolitikai helyzetről, a kormányzati döntésekről, a legfontosabb stratégiai kérdésekről és az elmúlt évek állami tranzakcióiról, valamint arról, hogy miben más Németország és Magyarország.
Mit gondol az EU-s szankciókról? Nehéz téma, hiszen politikai döntésekről beszélünk. Tudom, hogy a magyar kormány kritikus a szankciókkal kapcsolatban. A vállalatunkat az általános helyzettől eltekintve nem érintik, a többivel pedig a politikusoknak kell megbirkózniuk. A kérdés, amire talán mindenkinek válaszolnia kell: mi az alternatíva? Őszintén szólva nem látok túl sok választási lehetőséget.
Szóval végül is adekvát válasz a háborúra. Számomra igen.
Mi a különbség a német és a magyar kormány kríziskezelése között? Őszintén szólva nincs nagy különbség. Németországban is hatalmas szubvenciós csomaggal támogatják az ügyfeleket, hogy ki tudják fizetni az energiaszámláikat. A legnagyobb különbség az lesz, hogy a krízis végeztével az árplafon intézménye megmarad-e, vagy sem, de ezt még nem tudjuk.
A covid és a háború sújtotta világban mindenképpen jó, ha a munkahelyet is megpróbáljuk színessé varázsolni, mondja Boros Judit, a Dessin Design kreatív dekorációs ügynökség alapító tulajdonosa. Szerinte a szép és otthonos irodának ráadásul egyre nagyobb szerepe lesz a munkaerő megtartásában is. Néhány tipp tőle irodadizájnhoz.
A hibrid munkavégzés miatt az irodákban olyan funkciókra is gondolni kell, amikhez otthon hozzászoktunk. • Legyen az irodában valamilyen elvonulós hely, például kanapés sarok, ahol nem széken ülve, lábat lógatva kell dolgozni. Otthon is átülünk a kanapéra, ha már unjuk az asztalnál ülést.
• Azokban a közösségi terekben, ahol a munkatársak együtt töltik az idejüket (konyha, terasz, étkező), érdemes inspiratív dizájnt használni. Itt ne feltétlenül a brand köszönjön vissza, hanem olyan legyen a dekoráció, ami kellemes érzéseket kelt, csökkenti a napi stresszt.
• Amíg mindenki az irodában élte a mindennapjait, addig sok helyen a babzsák-csocsóasztal-pingpongasztal háromszög volt a legelterjedtebb rekreációs közös tér, de mostanra ez egyre inkább háttérbe szorul. Ha hetente csak egyszer vagy kétszer megy be valaki, akkor meeting meetinget ér, és azokat a dolgokat végzik el, amiket otthon nem lehet. Emiatt jogos igény, hogy az irodában lehessen teamekben dolgozni. Ehhez praktikusak a könnyen mozgatható, több funkciós irodabútorok, például a tárolásra is alkalmas gurulós ülőkék, amik egy csapatmegbeszéléshez is praktikusak, ha épp nincs szabad tárgyaló.
• Mivel egyszerre csak ritkán van az irodában az egész csapat, sok helyen nincsenek állandó íróasztalok. Különféle mobil dizájneszközökkel, tárolókkal személyessé tehetik a kollégák azt az asztalt, ahol éppen ülnek.
Az open office előnye és átka: igen, mindenki hall mindenkit. • A hangszigetelésre és hangelnyelésre több eszköz is van: földre rakott akusztikai paravánok, mobilfal, illetve plafonról belógatott panelek vastagabb, hangelnyelő anyagból. Ezeket arculati dekorációnak is használhatjuk. A panelek ideális kiosztásában érdemes hangmérnök segítségét igénybe venni.
• Használhatunk hangszigetelt telefonfülkéket: ezek közül a teljesen zártak működnek jobban, persze elég nagy a helyigényük. Viszont a legtöbb irodabútor-gyártó kínál magasított háttámlás foteleket is, ezek dekorelemként is látványosak, és praktikusak, ha el kell intéznünk egy-egy fontosabb telefonhívást.
Kis büdzséből is fel lehet dobni. • A tárgyalóban vagy a bejárattól a tárgyalóig vezető folyosókon népszerűek az idővonalak, timeline-ok. Felvillantják a cég életének fontos állomásait. Ezek a terek alkalmasak arra is, hogy a fontosnak gondolt üzenetet, életérzést eljuttassák a vendégeknek. Kedveltek a térképek is, a cég terjeszkedése, országos vagy nemzetközi jelenléte prezentálható rajtuk.
• A tárgyaló ajtaján jól mutat a vállalat színeivel készülő szabad vagy foglalt jelzés. Az egyedi irányjelző- és névtáblák is feldobják a tereket.
• A tárgyalókban egyre gyakoribbak a szekrényre ragasztható, írható, letörölhető fóliák, jól helyettesítik a flipchartot vagy a falra szerelt táblákat.
• Az ablakokra a megszokott matricák mellett kapható homokfújt fólia, öntapadós textil is: nyomtatható, körbevágható és a végtelenségig dekorálható.
Legyen zöld az irodánk! • Mivel a belső terek tervezésénél egyre inkább előtérbe kerül a „ne dobd ki, inkább hasznosítsd újra!” filozófia, a különféle öntapadós anyagokkal itt is csodákat lehet létrehozni. Húsz–huszonöt éves ajtókat, bútorokat tudunk újjávarázsolni velük úgy, hogy senki sem mondaná meg, hogy nem vadiújak.
• Népszerűek a zuzmófalak, a növényfalak, illetve a természetes anyagokat, virágokat, füveket felhasználó látványos dekorációk is.
Csoki, zsepi, nyitott ajtó. Egy jó vezetőnek minden helyzetben gondolnia kell a munkatársakra, vagyis ez a három dolog mindig legyen nála, mondja Árvai Eszter, aki a bevételi számok helyett is a kollégák elégedettségét tartotta vezetőként a legfontosabbnak. Az IKEA ranglétráján gyorsan haladva hamar budaörsi áruházigazgató, majd ausztriai HR-vezető lett, vagyis a legmagasabb nemzetközi pozícióig jutott Magyarországról a bútoróriásnál. Csak aztán túltolta a munkát. Azt mondja, tanult belőle, és most mint mentor adja tovább a tapasztalatait.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
2022-ben mindennél fontosabb volt, hogy megértessük a minket körülvevő világ történéseit, és példát mutassunk a már jól ismert Forbes-sztorikkal arra, hogyan tartsunk ki válságos időkben is. Erről is szólt az év a Forbes.hu-n.
A gyerekek, akik sosem láttak kazettát, de már az óvodában is gond nélkül kezeltek egy okostelefont, szép lassan a beosztottaink, a munkatársaink, sőt előbb-utóbb a főnökeink is lesznek, 2030-ra pedig ők alkotják majd a munkavállalók egyharmadát. Ha tudjuk, hogyan kell kommunikálni velük, a munkahelyi közösség legértékesebb tagjai lehetnek, mondja Steigervald Krisztián generációkutató.