Fáradhatatlanok, emberközpontúak, szociálisan tudatosak és végtelenül szabadszelleműek.
A Z generáció, vagyis a zoomerek megérkeztek a munkaerőpiacra, és nem akarnak igazodni a régi rendszerhez, inkább újat építenének helyette. Négy, a korosztály legfontosabb értékeit megtestesítő pályakezdő mondja el, mit tudnak hozzáadni a zoomerek a munka világához, hogyan lehet motiválni őket, és miként fog kinézni az a jövő, aminek már ők írják a szabályait.
Zwecker Bence az örök altruista Bence neve már ismerős lehet az olvasóknak a tavalyi 30/30 Forbes-listáról is, ahová Munch nevű startup vállalkozásának alapítótársaival, Wettstein Alberttel, Perepelica Kirillel és Zsoldos Botonddal került fel. A négy fiatal még 2020-ban indította útjára az élelmiszerpazarlás ellen küzdő alkalmazást, amivel a vásárlók kedvezményes áron juthatnak éttermek és üzletek estére készleten maradó termékeihez.
Az akkor éppen Angliában, a warwicki egyetemen tanuló Bence a járvány alatt teljes gőzzel vetette bele magát a mára több mint kétszázezer adag megmentett ételt számláló projektbe. Kamaszkorában kajakozott, eleinte ugyan szülei unszolására, de hamar megszerette a sportágat, és fontos tényezőnek tartja munkamoráljának kialakulásában. „A kajakozásnál elengedhetetlen volt a hosszú távú tervezés, nemcsak egy konkrét eredményért küzdöttünk, hanem mindig volt valami a távolban, és ugyanezt a célorientáltságot és motivációt ültettem át a vállalkozásomba is.” A fokozatos építkezésre való hajlamát is itt szerezte meg, állítása szerint olyan alkat, aki mindig hátulról számol, igyekszik lépésről lépésre venni az akadályokat. Megfontolt, határozott gondolkodó, generációja sok tagjával ellentétben kifejezetten szereti szétválasztani a munkát a magánélettől, és csapatban, megszabott keretek között funkcionál a legjobban. Ezt a mentalitást a vele dolgozó majdnem harmincfős csapattól is megköveteli (ők is nagyrészt ebből a korosztályból kerülnek ki), a véreskezű főnök figurája mégis nagyon távol áll tőle.
„Nálunk hibrid munkavégzés van, vagyis a héten három napot töltünk az irodában, kettőt home office-ban, ez a rugalmasság kell a csapatnak. Nem akarunk azok az arcok lenni, akik mindenkit beparancsolnak nyolcra, de mivel szeretnénk, ha mint közösség is jól tudnánk működni, kellenek a személyes kapcsolatok, az irodán belül és kívül is.”
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1.
1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN?
Főleg bankkártyás fizetéssel: az online bankkártyahasználat 60 százalékról 71 százalékra nőtt 2020 óta2. Ez alapján kijelenthetjük: az e-commerce köszöni, jól van, és az a vállalkozó, aki nem ismeri az online kereskedelem aktuális trendjeit, lehet, hogy hamarosan a pálya széléről integethet az őt megelőző versenytársaknak.
„A CIB Banknál azon dolgozunk, hogy ügyfeleink a digitalizáció nyertesei legyenek. Ehhez minden segítséget megadunk nekik, a tanácsadástól az új fizetési módok implementációjáig” – tudjuk meg Fetter Istvántól, a CIB Bank kisvállalati divízióvezetőjétől.
A fogyasztók 52 százaléka, amikor döntenie kell, hogy hol vásárol meg egy terméket, az 5 legfontosabb szempont között említi a fizetési lehetőséget3. Ezt támasztja alá, hogy 10-ből 9 hagyott már abba online vásárlást, mert nem kínáltak számára megfelelő fizetési módot2. Létkérdés tehát, hogy a kereskedő ismerje a célcsoportja fizetési szokásait.
Az ügyfelek ezek feltérképezésében is számíthatnak a CIB Bankra. A Mastercard 2022-es Fizetési Élmény Riportja szerint minden 10. megkezdett online fizetési folyamat azért szakad meg, mert a vásárlónak nincs kéznél a bankkártyája vagy nem áll módjában beírni a kártya adatait3. Gondoljunk bele: ki kezdi el bepötyögni a bankkártyaszámát egy tömött buszon? Senki. Inkább otthagyja a kosarát. Egy egyszerűbben elérhető fizetési megoldás, mint az ismétlődő vagy az egygombos ismétlődő fizetés az ilyen helyzetekben megmentheti a tranzakciót.
Utóbbi lényege, hogy a vásárló a tranzakció során elmentheti a kártyaadatokat, így, ha legközelebb is online fizet ugyanazon kereskedőnél, pár kattintással elindíthatja és hitelesítheti a folyamatot, anélkül, hogy újra beírta volna az adatait. Növekvő népszerűségét mutatja, hogy az online vásárlók 52 százaléka már legalább egy helyen elmentette a kártyaadatait4 és 30 százalékuk havonta legalább egyszer fizet mentett kártyával5. Gyorsabb és egyszerűbb vásárlást tesz lehetővé a fogyasztónak, aki ezért többet költ és gyakrabban fejezi be a tranzakciót. „Nem véletlen, hogy ügyfeleink közül egyre többen teszik elérhetővé ezt a fizetési opciót” – árulja el Fetter István.
A kártyaadatokat az ismétlődő fizetésnél is elmentjük, de a fizetés itt nem eseti, hanem rendszeres jellegű. Ez a konstrukció tökéletes havi rendszeres költésekhez, például a streaming-előfizetésekhez.
Mi dönti el, hogy a vásárló elmenti-e a kártyaadatait? „Az online kereskedőbe és a banki szolgáltatóba vetett bizalom” – mondja István. „A CIB Bank mindent megtesz ezért: a bankkártyaadatokat tokenizálva, a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak (PCI DSS) megfelelően tároljuk, így harmadik fél nem férhet hozzájuk. Még a kereskedő sem. Érdemes lehet tehát a vállalkozóknak megfontolni ezen fizetési módokat, mellyel kapcsolatban bankfiókjainkban kérhetnek bővebb tájékoztatást.”
1GKI Digital – Online Kiskereskedelmi Index 2022
2 Fizetési Élmény Riport 2022, 1000 fős, online rendszeres vásárlókra reprezentatív saját kutatás alapján
Raja Ampat mindenhonnan nagyon messze van, ezért sokan úgy gondolták, hogy a Föld egyik utolsó érintetlen természeti csodájára nem leselkednek ugyanazok a környezetpusztító veszélyek, amelyek mára válságba sodorták bolygónk jelentős részét. Ám az eldugott indonéz szigetvilágot ugyanúgy utolérte a műanyagszemét és az emberi mohóság, mígnem környezetvédők egy elszánt csoportja a helyi törvényhozással karöltve tizenöt évvel ezelőtt megálljt parancsolt a pusztításnak. Mára Raja Ampat egy olyan ritka hely, amely azt bizonyítja, hogy a természet képes begyógyítani a sebeit, ha mi, emberek hajlandók vagyunk békén hagyni.
Jelenleg 170–180 ezer olyan online kassza üzemel az országban, ami ugyan megfelel a NAV követelményeinek, de a törvényi kritériumokhoz hamarosan jóval több adatszolgáltatásra, az ügyféligényekhez pedig innovatívabb fizetési opciókra lesz szükség. Várkonyi Gábor, a számlázó, pénztárgépi és elektronikus fizetési megoldásokat forradalmasító CMO24 ügyvezetője bejelentette: mind adminisztrációs, mind pedig ügyfélkényelmi szempontból új, komplex eszközcsomagot alkottak a […]
2000-ben, negyvenévesen álltál fel egy nemzetközi befektetési bank vezetői pozíciójából, hogy az addig „kapó ágon” élt életed helyett az „adó ágat” válaszd – például a Bátor Tábor elnökeként. Nem bántad meg, hogy kicsekkoltál a pénzvilágból?Soha. Az elején még egy évig a Schroder Salomon Smith Barney pénzintézet közép-európai tanácsadója maradtam, és minden hónap első hétfőjét Londonban töltöttem. Ez egyrészt azért […]