Érdekes pénzmozgás nélküli tranzakció keretében talált egymásra a legnagyobb online ingatlanhirdetési portál és a vezető offline hitelközvetítő. A Hitelnet bebiztosította magát a hitelezés komoly visszaesése ellen is.
Május, Balaton, csapatépítő, épp nagyon jól érzi magát mindenki. Biztos nem ilyen helyzetben várják a cégvezetők az igazán fontos hívásokat, de Fitos Szilárd, a Hitelnet tulajdonosa mindig felveszi a telefont. Mészáros Dávid, az Ingatlan.com tulajdonosa volt a vonalban, és azzal indított, hogy „közösen nagyot tudnánk alkotni”. A hely és az idő nem volt alkalmas a részletek kifejtésére, a másnapi másnapos visszahíváskor pedig már az Ingatlan.com csapata kirándult. De Fitos Szilárd azt mondja, pár mondat után is világos volt, hogy a két cég együttműködése kölcsönösen nagyon előnyös lehet. Miután személyesen is találkozott a két tulajdonos, igen hamar meg is egyeztek egy pénzmozgás nélküli tranzakció részleteiben.
Az Ingatlan.comot lényegében mindenki ismeri az országban, aki az elmúlt húsz évben lakást keresett, vagy akart eladni. A messze legnagyobb magyar ingatlanhirdetési portálnak és vezetőjének történetét bő négy éve írtuk meg, Mészáros Dávid szerepelt a 2018. júniusi Forbes címlapján. Elemeztük korábban a feltörekvő online hitelösszehasonlító és közvetítő cégek versenyét is, közülük a Bankrációt az Ingatlan.com vette meg 2015-ben, majd nevezte át Money.hu-ra. A mostani üzlet révén a Hitelnet, a Money.hu és az Ingatlan.com erősségeiből kívánják közösen kihozni a legtöbbet.
A hölgy az utcáról A Hitelnetet a szombathelyi illetőségű Fitos Szilárd egy évfolyamtársával alapította még 2001-ben. Zalaegerszegen végeztek a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán, aztán a pályakezdő Szilárd egy takarékszövetkezethez került. „A munkám nagy része az aktafűzés volt, és arra is figyeltem, hogy a nyomtató ne gyűrje be a papírt” – mondja a pénzügyi szférában eltöltött első eseménydús másfél évéről, de amikor már ügyfelekkel is foglalkozott, feltűnt neki, hogy egy hölgy folyton az utcáról terel be a bankba hitelt felvenni kívánó ügyfeleket. Ebben látta meg az üzleti lehetőséget. A nullás évek elején még nem volt a hitelközvetítésnek kialakult rendszere. A bankok nem fizettek külsősöknek az általuk behozott ügyfelekért, a hitelfelvevők többsége viszont már jó előre idegbajt kapott a sok-sok macerától, amin át kell vergődnie, mire pénzhez juthat. Jól jött a hitelre vágyóknak egy kis segítség, még fizetni is hajlandók voltak érte. Fitos Szilárd a Vas Népében adta fel első hirdetéseit, jó érzékkel nem a pénzügyi, hanem az állás rovatba. Nem kellett semmilyen furmányos marketingduma, hitel gyorsan ennyi és ennyi kamattal, oszt jónapot. Akik pedig jöttek, azoknak megfogták a kezét, segítettek hitelt választani, megfelelően kitölteni a beadandókat, összegyűjteni a szükséges igazolásokat.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak.
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy az utóbbi években, részben a pandémia hatására is, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil egy 2022 októberében végzett kutatása szerint például immár a megkérdezettek 62 százaléka preferálja a kártyás fizetést.
Persze az igények és a lehetőségek kéz a kézben járnak. Ha vannak kényelmes, jól használható, megbízható fizetési megoldások, akkor az emberek egyre szívesebben használják ezeket, és egyre inkább meg is szokják, újabb igényt generálva. Az OTP Mobil mindig is élen járt az innovatív fizetési megoldások fejlesztésében, erre jó példa a SimpleBusiness legújabb, SoftPOS funkciója. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.
UTAT MUTATNAK
„Mindig arra törekszünk, hogy a mi megoldásunk ne egy legyen a többi között, hanem olyat mutassunk, ami másnak nincs. Ez az öt fizetési mód pont ilyen, különösen, hogy a szoftver más hasonló megoldásokkal ellentétben a PIN-kód kezelésére is alkalmas, így bármilyen összegű kártyás fizetést tud kezelni – mondja büszkén Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. – Az is célunk volt, hogy a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást fejlesszünk. És ez is sikerült.”
A SimpleBusiness így bármilyen NFC-képes, legalább Android 10-es verziójú operációs rendszert futtató telefonból vagy tabletből – iOS-környezetben egyelőre egyetlen szolgáltató sem tud ilyen megoldást kínálni – egy, a legtöbb elektronikus fizetési helyzetet kezelni tudó eszközt varázsol. És ez néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető, anélkül, hogy bárhova be kellene mennie vagy heteket várnia egy eszközre: egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már le is töltheti a szükséges alkalmazásokat.
„Aki tud a telefonjára telepíteni egy applikációt, az ezt a megoldást is minden gond nélkül tudja majd használni, és innentől kezdve az összes alkalmazásban elérhető fizetési opció hozzáférhető lesz számára. A piaci őstermelő, aki két kiló paradicsomot fizettetne ki kártyával, a jógaoktató, aki online órájáról küldene egy linket azonnali átutaláshoz, a vízszerelő, aki kiugrott ránézni a csöpögő csapra, a fogorvos vagy az ügyvéd, aki eddig nem szerzett be saját POS-terminált. A SoftPOS segítségével mindannyian az ügyfeleik és a saját igényeikre szabott elektronikus fizetési megoldásokat kínálhatnak” – sorolja a kisebb kereskedői példákat Dr. Al-Absi Gáber Seif.
ELENGEDETT HAVIDÍJ, MEGKAPOTT LEHETŐSÉGEK
Mivel sem a hagyományos POS-terminálok beüzemelési díját nem kell fizetni, sem az eszközök után bérleti díjat, és karbantartási költségek sincsenek, a havidíjas rendszerben működő SimpleBusiness SoftPOS megtakarítást jelenthet egy hagyományos kártyaterminálhoz képest, ráadásul a Visa jóvoltából 2023. március 31-ig még havidíjat sem kell fizetni, így kockázatmentesen kipróbálhatják a felhasználók.
A kedvező ár azonban csak az egyik ok, ami miatt megéri SimpleBusiness alkalmazásra váltani. Ott van a rugalmasság is. Képzeljünk el egy nagyobb futárcéget vagy sok, kisebb kereskedelmi egységgel, hálózattal rendelkező nagyvállalatot, ahol több száz terminállal dolgoznak a kollégák – SoftPOS megoldással ezek helyett mind használhatják az egyébként is náluk lévő eszközt, amivel minden mást is intéznek. Vagy ott van az étteremtulajdonos, akinek több étterme van – a pincérek ugyanazon az eszközön intézhetik a fizetést, mint amin felveszik a rendeléseket, az eszközöket pedig szabadon lehet ide-oda mozgatni az éttermek között az igények függvényében, miközben a forgalomra az alkalmazásból bárhonnan rá lehet látni. Ehhez teljes körű online platformot biztosítanak, egy felhőalapú szolgáltatási rendszerrel mindent egy kézben tudhatnak a felhasználók, többek között a visszatérítések, terminálok, számlák kezelését is.
Dr. Al-Absi Gáber Seif nem véletlenül várja új kereskedők, csatlakozók érkezését ezres nagyságrendben a következő időszakban. „Tudom, hogy ez szinte sci-finek hangzik még sokak számára, de az OTP Mobil nem véletlenül nyerte el legutóbb például a Hunfintech 2022 elismerését. Mindig a legjobb és a legszélesebb körű szolgáltatást akarjuk nyújtani a piacon, és ezt a célt úgy gondolom, hogy a SimpleBusiness SoftPOS esetében is elértük.”
Illés Fanni és Pásztory Dóra paralimpiai bajnok úszók, Boronkay Péter világbajnok paratriatlonista, Barabás Lőrinc világhírű trombitaművész – ők mind A Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány berkeiből kerültek ki. A 34 éve működő civil szervezet abban segíti az érintett gyerekeket és szüleiket, hogy elhiggyék: bármire képesek.
Az óraiparban a legváratlanabb pillanatokban törhet ki addig sosem látott hájp, mindegy, hogy százezer euró vagy százezer forint körüli óráról van-e szó. A Rolex és más, lassan már befektetésként kezelt órák példáját már ismerjük, most az ipar másik feléről, a könnyen elérhető szegmensből kirobbanó különlegességekről lesz szó. Pontosabban egyről.
A magyar Turbine AI újabb, húszmillió eurós befektetési kört zárt. Kutatási eredményeik meggyőzték a Merck & Co. befektetési alapját és egy brit magvető alapot is, de beszállt a magyar Day One Capital is.