Érdekes pénzmozgás nélküli tranzakció keretében talált egymásra a legnagyobb online ingatlanhirdetési portál és a vezető offline hitelközvetítő. A Hitelnet bebiztosította magát a hitelezés komoly visszaesése ellen is.
Május, Balaton, csapatépítő, épp nagyon jól érzi magát mindenki. Biztos nem ilyen helyzetben várják a cégvezetők az igazán fontos hívásokat, de Fitos Szilárd, a Hitelnet tulajdonosa mindig felveszi a telefont. Mészáros Dávid, az Ingatlan.com tulajdonosa volt a vonalban, és azzal indított, hogy „közösen nagyot tudnánk alkotni”. A hely és az idő nem volt alkalmas a részletek kifejtésére, a másnapi másnapos visszahíváskor pedig már az Ingatlan.com csapata kirándult. De Fitos Szilárd azt mondja, pár mondat után is világos volt, hogy a két cég együttműködése kölcsönösen nagyon előnyös lehet. Miután személyesen is találkozott a két tulajdonos, igen hamar meg is egyeztek egy pénzmozgás nélküli tranzakció részleteiben.
Az Ingatlan.comot lényegében mindenki ismeri az országban, aki az elmúlt húsz évben lakást keresett, vagy akart eladni. A messze legnagyobb magyar ingatlanhirdetési portálnak és vezetőjének történetét bő négy éve írtuk meg, Mészáros Dávid szerepelt a 2018. júniusi Forbes címlapján. Elemeztük korábban a feltörekvő online hitelösszehasonlító és közvetítő cégek versenyét is, közülük a Bankrációt az Ingatlan.com vette meg 2015-ben, majd nevezte át Money.hu-ra. A mostani üzlet révén a Hitelnet, a Money.hu és az Ingatlan.com erősségeiből kívánják közösen kihozni a legtöbbet.
A hölgy az utcáról A Hitelnetet a szombathelyi illetőségű Fitos Szilárd egy évfolyamtársával alapította még 2001-ben. Zalaegerszegen végeztek a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán, aztán a pályakezdő Szilárd egy takarékszövetkezethez került. „A munkám nagy része az aktafűzés volt, és arra is figyeltem, hogy a nyomtató ne gyűrje be a papírt” – mondja a pénzügyi szférában eltöltött első eseménydús másfél évéről, de amikor már ügyfelekkel is foglalkozott, feltűnt neki, hogy egy hölgy folyton az utcáról terel be a bankba hitelt felvenni kívánó ügyfeleket. Ebben látta meg az üzleti lehetőséget. A nullás évek elején még nem volt a hitelközvetítésnek kialakult rendszere. A bankok nem fizettek külsősöknek az általuk behozott ügyfelekért, a hitelfelvevők többsége viszont már jó előre idegbajt kapott a sok-sok macerától, amin át kell vergődnie, mire pénzhez juthat. Jól jött a hitelre vágyóknak egy kis segítség, még fizetni is hajlandók voltak érte. Fitos Szilárd a Vas Népében adta fel első hirdetéseit, jó érzékkel nem a pénzügyi, hanem az állás rovatba. Nem kellett semmilyen furmányos marketingduma, hitel gyorsan ennyi és ennyi kamattal, oszt jónapot. Akik pedig jöttek, azoknak megfogták a kezét, segítettek hitelt választani, megfelelően kitölteni a beadandókat, összegyűjteni a szükséges igazolásokat.
Az óraiparban a legváratlanabb pillanatokban törhet ki addig sosem látott hájp, mindegy, hogy százezer euró vagy százezer forint körüli óráról van-e szó. A Rolex és más, lassan már befektetésként kezelt órák példáját már ismerjük, most az ipar másik feléről, a könnyen elérhető szegmensből kirobbanó különlegességekről lesz szó. Pontosabban egyről.
Írta: Schwarz Gábor és Ligetfalvi Viktor
Idén március közepén a Swatch, majd az Omega Instagram csatornáján is megjelent egy-egy sejtelmes kép valamiféle együttműködésről. Ez persze nem volt akkora meglepetés, hiszen a két márka egy cégcsoportba tartozik, a Swatch mint a csoport névadója, a 80-as évek második felében és a 90-es években elért elképesztő sikerével alapozta meg a svájci óraipar egy jelentős szeletének talpra állását az azt megelőző évek kvarcválságából. Ebből lett a Swatch Group, amibe sok más márka mellett az Omega is tartozik.
A beharangozott március 26-i nap előtt nem sokkal kiszivárgott néhány kép az újdonságról. Az egyik angol nyelvű órás blog valószínűleg rosszul időzített, és már 23-án megjelent a hír: egy Omega Speedmaster Moonwatch formájú, tehát a Holdon is járt legendás, stopperes órára hasonlító Swatchról. Több se kellett a fanatikusoknak. Tudták, hogy ez egy úgynevezett „boutique only”, azaz csak kijelölt Swatch boltokban kapható darab lesz, sátrat vertek a legközelebbi kijelölt üzletnél, és várták, hogy elteljen a hátralevő két-három nap.
Videók százai kerültek fel a netre a boltok előtti sátortáborokról és a 26-i butiknyitás előtti órákat jellemző több száz méteres, akár kilométeres sorokról – akkor még nem tudhatták az érdeklődők, hogy csak az első néhány száz vásárlónak lesz lehetősége megszerezni az új MoonSwatchot. Hivatalosan fejenként két darabot lehetett vásárolni, viszont a szokatlan érdeklődésre való tekintettel ezt az utolsó pillanatban egyetlen darabra csökkentették.
Mi okozta ezt az abszolút kiemelkedő, már-már fanatikus érdeklődést? Elvégre ez csak egy Swatch, a funkys, vidám, színes, műanyag svájci óra. No, igen, a csavar az Omegával való együttműködés volt. Az ikonikus Speedmaster Moonwatch kiköpött mása egy biokerámia nevezetű anyagból készülő óra – a gyártó szerint egyharmad részben ricinusolajból előállított műanyag és kétharmad részben kerámia –, svájci ETA kvarc szerkezettel, Omega logóval a számlapon és a szíjon is – 250 svájci frankért. Tizenegyféle kiadás készült belőle naprendszerünk égitesteinek szentelt üzenetek képében, az adott bolygónak megfelelő különböző színkombinációban.
Széles tömegeknek tették elérhetővé töredék áron a ma már hárommillió forintért kapható Omega Moonwatch-érzést, és ehhez nem egy hamisítványt kellett megvásárolni, csak sorban kell állni egy Swatch butiknál. Több mint fél év elteltével biztosan kijelenthetjük, hogy az évtized óraipari húzása a MoonSwatch. A Swatch még ma sem tud eleget gyártani, szállítani, és amikor megjön a friss készlet, napok alatt elkapkodják. Az értékesítés első heteiben tízszeres (!) áron kínálták a másodpiacon, majd a szürkepiaci ár lassan normalizálódott. Mivel Magyarországon nincs MoonSwatch-értékesítésre kijelölt Swatch butik, legalább Bécsig kell elmennünk érte, vagy az itthoni másodpiacon boldogulhatunk, 130–160 ezer forintos áron elég gyakran bukkannak fel MoonSwatchok.
Az órakedvelő közösséget viszont nagyon megosztotta a MoonSwatch. Volt, aki úgy gondolta, hogy az „olcsó, műanyag” változat beárnyékolhatja az Omega, a Speedmaster Moonwatch nimbuszát, kiábrándulhatnak belőle a rajongói. Most már egyértelmű, hogy nem nekik lett igazuk. A MoonSwatch sokakat húzott közelebb az órák világához, olyanokat, akik eddig egyáltalán nem foglalkoztak vele, vagy nem tudták, hogyan induljanak el, egyből a Szent Grálnál kezdjék-e, vagy fokozatosan lépjenek előre. Sikerült annyira összezavarni az embereket az Omega x Swatch felirattal a számlapon, hogy a hazai Omega (!) butikba több száz érdeklődő járt már az első hetekben, és ma is vannak érdeklődők, akik a MoonSwatchot keresik – noha továbbra is csak a kijelölt Swatch üzletekben kapható, és ez a termék honlapján elég látványosan meg is jelenik. A MoonSwatch kiváló belépő darab. Harsányan üzeni a környezetének, hogy ennyi pénzért ezt nyújtja a svájci óraipar – itt különösen nagy hozzáadott érték a Moonwatch űróratörténete –, ha valaki komolyabbat szeretne, kénytelen lesz sokkal mélyebbre nyúlni a tárcájában.
A tokforma, a csavarok megegyeznek az Omegáéval, a plexi közepén ott a jellegzetes Omega Swatch logó, a gyári „velcro” szíjról megint megoszlanak a vélemények. Van, akinek pont kényelmes, van aki szerint borzalmas. Az ETA G10-es kvarcszerkezetet már nagyon sok órában láthattuk (jellegzetessége a segédszámlapok V alakú elrendezése), és ismerjük megbízhatóságát: tizenöt–húsz évig rendben működik, viszont, ha elromlik, nem javítható, cserélni kell.
Több kérdés is felmerülhet a típussal kapcsolatban. Miért nem tud eleget gyártani belőlük a Swatch? Látják-e egyáltalán a konkrét igényt? Vagy szándékosan nem kapnak eleget a boltok, hogy fenntartsák az érdeklődést? És mi marad ezekből az órákból húsz év múlva? Egyelőre megválaszolatlan kérdések, de az biztos, hogy a MoonSwatch bebizonyította, hogy az elérhető árkategóriában is megvan a lehetőség kiemelkedőt alkotni. Még ha ehhez az Omega is kellett.
Igen, a mai helyzetben személyesen is tapasztalom a kedvenc óramárkám, a gyűjtői Rolex befektetési értékállóságát és fantasztikus nyereségtermelő képességét. A Swatch és az Omega, két erősnek és tradicionálisnak mondható brand együttműködése nem újkeletű. Szerintem mindkét márkának előnyt fog jelenteni.
A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük, hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1. 1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN? Főleg bankkártyás […]
A legújabb iX M60 a BMW nagyfeszültségű zászlóshajója. Lehet, hogy két villanymotorja csupán tíz másodpercig adja le a csúcsteljesítménynek számító 619 lóerőt, ám ez is bőven elég személyes tér-idő kontinuumunk alapos megbolygatására.
A raktározási piacot folyamatosan emelkedő bérleti díjak és csökkenő üresedési ráta jellemzik. A Prologis ügyfélelégedettségi kérdőíve is bebizonyította, hogy a bérlők számára a magas színvonalú, de költséghatékony üzemeltetés, a megújuló energia, valamint a folyamatos szakértői figyelem és jelenlét a legfontosabbak. Gyors reakció, rugalmasság és fenntarthatóság: ezek a fejlesztő vállalat legfontosabb értékei, de a fenntarthatóság számukra […]