Az óraiparban a legváratlanabb pillanatokban törhet ki addig sosem látott hájp, mindegy, hogy százezer euró vagy százezer forint körüli óráról van-e szó. A Rolex és más, lassan már befektetésként kezelt órák példáját már ismerjük, most az ipar másik feléről, a könnyen elérhető szegmensből kirobbanó különlegességekről lesz szó. Pontosabban egyről.
Írta: Schwarz Gábor és Ligetfalvi Viktor
Idén március közepén a Swatch, majd az Omega Instagram csatornáján is megjelent egy-egy sejtelmes kép valamiféle együttműködésről. Ez persze nem volt akkora meglepetés, hiszen a két márka egy cégcsoportba tartozik, a Swatch mint a csoport névadója, a 80-as évek második felében és a 90-es években elért elképesztő sikerével alapozta meg a svájci óraipar egy jelentős szeletének talpra állását az azt megelőző évek kvarcválságából. Ebből lett a Swatch Group, amibe sok más márka mellett az Omega is tartozik.
A beharangozott március 26-i nap előtt nem sokkal kiszivárgott néhány kép az újdonságról. Az egyik angol nyelvű órás blog valószínűleg rosszul időzített, és már 23-án megjelent a hír: egy Omega Speedmaster Moonwatch formájú, tehát a Holdon is járt legendás, stopperes órára hasonlító Swatchról. Több se kellett a fanatikusoknak. Tudták, hogy ez egy úgynevezett „boutique only”, azaz csak kijelölt Swatch boltokban kapható darab lesz, sátrat vertek a legközelebbi kijelölt üzletnél, és várták, hogy elteljen a hátralevő két-három nap.
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak. Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy […]
Tényleg nem lehet olyan helyzetet elképzelni, amelyben ne tudna kényelmes fizetési megoldást nyújtani az új érintéses, azaz SoftPOS funkciójával kiegészült SimpleBusiness. És ez csak az egyik ok, amiért most érdemes telepíteniük az alkalmazást a kereskedőknek, szolgáltatóknak.
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy Magyarországon a vásárlók egy jelentős része a legszívesebben készpénzzel fizet. Csakhogy az utóbbi években, részben a pandémia hatására is, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil egy 2022 októberében végzett kutatása szerint például immár a megkérdezettek 62 százaléka preferálja a kártyás fizetést.
Persze az igények és a lehetőségek kéz a kézben járnak. Ha vannak kényelmes, jól használható, megbízható fizetési megoldások, akkor az emberek egyre szívesebben használják ezeket, és egyre inkább meg is szokják, újabb igényt generálva. Az OTP Mobil mindig is élen járt az innovatív fizetési megoldások fejlesztésében, erre jó példa a SimpleBusiness legújabb, SoftPOS funkciója. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.
UTAT MUTATNAK
„Mindig arra törekszünk, hogy a mi megoldásunk ne egy legyen a többi között, hanem olyat mutassunk, ami másnak nincs. Ez az öt fizetési mód pont ilyen, különösen, hogy a szoftver más hasonló megoldásokkal ellentétben a PIN-kód kezelésére is alkalmas, így bármilyen összegű kártyás fizetést tud kezelni – mondja büszkén Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, egyben üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. – Az is célunk volt, hogy a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást fejlesszünk. És ez is sikerült.”
A SimpleBusiness így bármilyen NFC-képes, legalább Android 10-es verziójú operációs rendszert futtató telefonból vagy tabletből – iOS-környezetben egyelőre egyetlen szolgáltató sem tud ilyen megoldást kínálni – egy, a legtöbb elektronikus fizetési helyzetet kezelni tudó eszközt varázsol. És ez néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető, anélkül, hogy bárhova be kellene mennie vagy heteket várnia egy eszközre: egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már le is töltheti a szükséges alkalmazásokat.
„Aki tud a telefonjára telepíteni egy applikációt, az ezt a megoldást is minden gond nélkül tudja majd használni, és innentől kezdve az összes alkalmazásban elérhető fizetési opció hozzáférhető lesz számára. A piaci őstermelő, aki két kiló paradicsomot fizettetne ki kártyával, a jógaoktató, aki online órájáról küldene egy linket azonnali átutaláshoz, a vízszerelő, aki kiugrott ránézni a csöpögő csapra, a fogorvos vagy az ügyvéd, aki eddig nem szerzett be saját POS-terminált. A SoftPOS segítségével mindannyian az ügyfeleik és a saját igényeikre szabott elektronikus fizetési megoldásokat kínálhatnak” – sorolja a kisebb kereskedői példákat Dr. Al-Absi Gáber Seif.
ELENGEDETT HAVIDÍJ, MEGKAPOTT LEHETŐSÉGEK
Mivel sem a hagyományos POS-terminálok beüzemelési díját nem kell fizetni, sem az eszközök után bérleti díjat, és karbantartási költségek sincsenek, a havidíjas rendszerben működő SimpleBusiness SoftPOS megtakarítást jelenthet egy hagyományos kártyaterminálhoz képest, ráadásul a Visa jóvoltából 2023. március 31-ig még havidíjat sem kell fizetni, így kockázatmentesen kipróbálhatják a felhasználók.
A kedvező ár azonban csak az egyik ok, ami miatt megéri SimpleBusiness alkalmazásra váltani. Ott van a rugalmasság is. Képzeljünk el egy nagyobb futárcéget vagy sok, kisebb kereskedelmi egységgel, hálózattal rendelkező nagyvállalatot, ahol több száz terminállal dolgoznak a kollégák – SoftPOS megoldással ezek helyett mind használhatják az egyébként is náluk lévő eszközt, amivel minden mást is intéznek. Vagy ott van az étteremtulajdonos, akinek több étterme van – a pincérek ugyanazon az eszközön intézhetik a fizetést, mint amin felveszik a rendeléseket, az eszközöket pedig szabadon lehet ide-oda mozgatni az éttermek között az igények függvényében, miközben a forgalomra az alkalmazásból bárhonnan rá lehet látni. Ehhez teljes körű online platformot biztosítanak, egy felhőalapú szolgáltatási rendszerrel mindent egy kézben tudhatnak a felhasználók, többek között a visszatérítések, terminálok, számlák kezelését is.
Dr. Al-Absi Gáber Seif nem véletlenül várja új kereskedők, csatlakozók érkezését ezres nagyságrendben a következő időszakban. „Tudom, hogy ez szinte sci-finek hangzik még sokak számára, de az OTP Mobil nem véletlenül nyerte el legutóbb például a Hunfintech 2022 elismerését. Mindig a legjobb és a legszélesebb körű szolgáltatást akarjuk nyújtani a piacon, és ezt a célt úgy gondolom, hogy a SimpleBusiness SoftPOS esetében is elértük.”
Raja Ampat mindenhonnan nagyon messze van, ezért sokan úgy gondolták, hogy a Föld egyik utolsó érintetlen természeti csodájára nem leselkednek ugyanazok a környezetpusztító veszélyek, amelyek mára válságba sodorták bolygónk jelentős részét. Ám az eldugott indonéz szigetvilágot ugyanúgy utolérte a műanyagszemét és az emberi mohóság, mígnem környezetvédők egy elszánt csoportja a helyi törvényhozással karöltve tizenöt évvel ezelőtt megálljt parancsolt a pusztításnak. Mára Raja Ampat egy olyan ritka hely, amely azt bizonyítja, hogy a természet képes begyógyítani a sebeit, ha mi, emberek hajlandók vagyunk békén hagyni.
Négy évtizeddel az ikonikus Los Angeles-i berobbanás után, tavaly megérkezett Budapestre a hollywoodi kedvenc Spago, hogy a belvárosi szállóvendégeknek az Oscar-sztárséf Wolfgang Puck szellemében mutassa meg Közép-Európa alapanyagait. De mit várjunk tőle mi, magyarok?
A budapesti bérpaloták világa sokakat magával ragad, de a díszletszerű homlokzatok mögött már nem sok lakás hordozza a boldog békeidők polgári miliőjét. Többségüket azóta alaposan átépítették, és a súlyos faajtók mögött ma már irodák vagy apartmanok működnek. A kivételek közé tartozik egy ötszobás lakás az Operával szemközt: még megvan az eredeti parketta, a mennyezetről a régi csillár lóg – igaz, a függönyöket már itt sem a lakók, hanem képletesen, a színpadmesterek húzzák el. Itt, a harmadik emelet 5-ös ajtó mögött működik Fischer Iván Lakásszínháza, vagy ahogy a pesti színházba járók egy szűk rétege ismeri, a Filc.