Piacvezető pozícióba nőtt a Webshippy, a kiszervezett logisztika digitális megoldásainak hazai úttörője, miközben a fogyasztók egyre több kényelmi szolgáltatást várnak el. Az alapítók víziója most az országhatárokon túlra szólítja őket: régiós terjeszkedésbe kezdenek, amihez újabb befektetők szállítják a finanszírozást. A robotizált fóti raktárból már az európai hálózat kiépítése sem tűnik elérhetetlennek.
A fóti ipari parkban egy impozáns logisztikai központ elsőre jellegtelennek tűnő épülete terpeszkedik el. Sok másik cég mellett itt van egy, a járvánnyal sújtott elmúlt két év nyertesének is tekinthető startup főhadiszállása is. A központ második emeletén az ipari környezettől teljesen eltérő világ fogad. Tágas belső terek, barátságos padlószőnyegek és galériákra épített irodák adják meg azt a könnyed alaphangulatot, amit a modern tech cégek mellé szokás társítani.
A Webshippy fulfilment cég, azaz az online áruházak logisztikai feladatait átvállalva a webshopok és a futárcégek között teremt kapcsolatot. Raktárkészleten tartja a partnerek termékeit, a webshopokba beérkező rendelések alapján összekészíti és átadja a csomagot a futárszolgálatoknak, majd kiállítja a számlát is. Szolgáltatásaikat hatszáz webáruház használja aktívan, köztük a Butlers, a Helia-D, a Fressnapf, a Retro Jeans, a Lumenet, az Unilever és hamarosan a Richter is. „Olyan innovációkat fejlesztünk, amikkel nő az általunk képviselt webáruházak versenyképessége, és többet adhatnak el, mint a konkurenseik” – mondja Perényi András.
Teszteljük az egész piacot. Kicsit faramuci helyzet, hiszen nem azért nyitod meg a Wolt-appot, mert vázát akarsz venni, hanem azért, mert éhes vagy.
Vorobcsuk Zoltán alapítótársával viszik a céget, Zoltán a pénzügyeket, az értékesítést és az operatív vezetést, András a termékfejlesztést és a marketinget irányítja. A találkozóra is együtt jöttek el, de Zoltánnak hamar el kellett köszönnie, így Andrással ülök le az üvegfalakkal határolt irodájában beszélgetni.
Szűrés, megelőzés, innováció és társadalmi felelősségvállalás – a SYNLAB Hungary Kft. az ország legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójaként folyamatosan fejleszt és tesz a jövőért. Póda Tamás kereskedelmi és marketingigazgatóval beszélgettünk.
A koronavírus kihívásaival teli két esztendő után milyen feladatok várnak az ország legnagyobb magánegészségügyi szolgáltató cégére?
Próbálunk visszaállni a korábbi kerékvágásba: előtérbe helyezzük azokat a szolgáltatásokat, amelyek ugyan működtek eddig is, de értelemszerűen a hangsúly jobban áthelyeződött a coviddal kapcsolatos tesztekre, vizsgálatokra. Nagyon fontosnak tartjuk a szűrővizsgálatokat, a prevenciós csomagokat, hiszen a megelőzés mindig sokkal olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb, mint egy már kialakult betegség kezelése. Olyankor is tudunk segíteni, ha valaki életmódváltáson gondolkodik, vagy amatőr sportolóként szeretné az általa kitűzött célokat elérni: a Magyar Olimpiai Bizottsággal történő szakmai együttműködés révén immár az „átlagember” számára is rendelkezésre állnak azok a célzott vizsgálatok, amelyekkel akár a táplálkozási intolerancia felmérhető, de azt is meg tudjuk állapítani, milyen ásványi anyagok, vitaminok hiányoznak leginkább az adott mozgásformához.
Terveznek egyfajta konzultációs szolgáltatást is, így még személyesebb kapcsolatot tudnak kialakítani az ügyfeleikkel.
Ez nemcsak egy már meglévő, s netán értelmezésre váró laboreredmény megbeszélésére, de arra is lehetőséget biztosít, hogy mielőtt valaki elindul a laborba egy vérvizsgálatra, tudjon kérdezni szakértőinktől. Kora nyártól pedig egy forradalmian új innováció, az úgynevezett Ai/Life okoslelet is bárki számára elérhetővé válik nálunk, ami egy mesterséges intelligencia-alapú leletelemzést jelent.
Mit kell erről a fejlesztésről tudni?
Az okoslelet mesterséges intelligencia segítségével, több tízmillió betáplált betegadatra alapozva tizenegy betegségcsoport meglétének kockázatát képes megbecsülni, miközben általános tájékoztatást is nyújt az adott egyén laborvizsgálatának adatairól, az eltérésekről és azok lehetséges okairól. Ez a fejlesztés nagyszerű kiegészítője lehet akár egy általános orvosi konzultációnak is, hiszen egészen más szempontok alapján mérlegel, és új oldalról világíthat meg egy esetleg régóta fennálló egészségügyi problémát.
A SYNLAB-csoport életében fontos a társadalmi szerepvállalás…
Az idei esztendőtől ez a Sharity-mozgalommal való együttműködéssel lép új utakra. A segítségnyújtás hatékony módja, ha egy cég pénzzel támogat egy jó célt, egy alapítványt – ezen a digitális platformon visszajelzést kapunk arról is, miként hasznosult a támogatásunk. Nemcsak vállalkozásként, de magánemberként is segíthetünk fontos ügyeket, akár közvetlenül, akár úgy, hogy végignézünk egy támogatói tartalmat.
Öt esztendeje tölti be a cégnél a kereskedelmi és marketing igazgatói posztot: ez alkalmat ad egyfajta vissza- és előretekintésre is.
Egészségügyi területről érkeztem ide, korábban a gyógyítást megkönnyítő gépekkel és műszerekkel foglalkoztam. Akkoriban azzal a jóleső tudattal ébredtem reggelente, hogy hozzáteszek valamit az egészségügy színvonalának javításához. Most pedig úgy indulok el minden nap, hogy egy olyan szektorban dolgozom, ahol segítünk az embereknek, vannak szép kihívások, remek karrierlehetőségek: ezt az érzést, tudást mind a saját dolgozóinknak, mind az egészségügyi pályát választó fiatalabb generáció tagjainak szeretném átadni.
Egy futballklub károsanyag-kibocsátása is visszafogható, de sokkal többet lehet elérni azzal, ha szurkolóik lesznek környezettudatosabbak, mondja James Atkins, és Planet Super League nevű kezdeményezésével fenntarthatósági cselekvésekre épít bajnokságot angol szurkolóknak. Hamarosan talán a műanyagszemét miatt aggódó fradistáknak is lesz mit játszaniuk.
Personal Brand Institute
2022 Július Támogatói tartalom Personal Brand Institute
Mit tanulhat egy telekommunikációs cég vezetője egy színházi igazgatótól? Hát egy szoftverfejlesztő egy középkori fejedelemtől? Dr. Tóth Tamás és Gecser Ottó szerint nagyon is sokat. Inspirációs ügynökség vezetőiként vallják, ahhoz, hogy sikeresek legyünk, ablakot kell nyitnunk a világra.
A Sotheby’s a járvány miatt átírta három évszázados, ódon üzleti játékszabályait. A nagymúltú aukciósház az NFT-piac hullámait meglovagolva, Netflix-szerű algoritmusokkal hajt a fiatalabb generációk pénztárcájára. Az amerikai Forbes cikke.