Burján Safirát megviselte a közösségi média, volt férjét, Zsombort pedig az ügyvezetés, ezért úgy döntöttek, közös vállalkozásuk, a Szafi Products nagyobb részétől megválnak. A mindenmentes termékekben itthon úttörőnek számító cég vezetését az Ipsits házaspár veszi át tőlük – ők korábban a Schobert Norbi féle Update-franchise építésében edződtek.
Gattyán György néz rám jelentőségteljes arccal, elegáns öltönyben, lezserül keresztbe vetett lábbal, miközben a négy interjúalanyomra várakozom – na, nem élőben, hanem a 2017. decemberi Forbes címlapjáról. Nem véletlen, hogy éppen ez a magazin hever a dohányzóasztalon a Szafi kőbányai központjában. 2017-ben ebben a számban mutattuk be, hogyan fejlődtek az egyetemen írt receptek – egy kiskunmajsai tanyáról indulva – mindenmentes poralapokká és milliárdos árbevételű vállalkozássá.
„Bár igazad lenne!” – mondja nevetve Burján Zsombor, mikor azt fejtegetem neki, hogy 2017-hez képest ma már alighanem mindenki hallott a Szafi termékekről. „A férfiak között ez nagyon nincs így” – állapítja meg. „Tegnap százhúsz embernek tartottam előadást. Nem mindenki tudta, hogy ki vagyok, de a Szafi nevet már ismerték” – árnyalja a képet Safira (azaz a Szafi márka névadója). A férfitársadalom jelentős részének ingerküszöbét talán nehezebb áttörniük a Szafi termékekkel, de az vitathatatlan, hogy öt évvel ezelőtthöz képest jóval többen hallottak már róluk. Ehhez fontos volt a 2018-ban elindított franchise-hálózat. „Nagy szükség van a kényelmi termékekre” – mondja Zsombor. Kezdetben kizárólag lisztkeverékeket és szárazárut forgalmaztak. Termékpalettájuk mára alaposan kibővült, lekvárok, öntetek, avokádóolaj és még gyorsfagyasztott csokis szuflé is kapható náluk.
Még egy profinak sem egyszerű A franchise-üzletekben a pékáruk és gyorsételek viszik a prímet. Szendvicsek, hotdogok, lángosok és hamburgerek készülnek Szafi alapanyagokból, illetve olyan mindenmentes termékeikről ismert márkák is vannak a kínálatukban, mint a Violife vagy az Alpro. Főleg az újragondolt, reformgyorskajákkal nehéz mellényúlni – legalábbis biztos, hogy van kereslet jól elkészített hamburgerre vagy lángosra –, a franchise-üzletek megnyitása mégsem volt kockázatmentes. „Egy skandináv országban nem tartottam volna ennyire az indulástól, de Magyarországon vagyunk” – céloz Zsombor a hazai fogyasztók árérzékenységére.
Miközben az elmúlt évek eseményei inkább megszorításokra kényszerítették az ingatlanpiacot, Magyarország legjelentősebb ingatlanportfólióval rendelkező befektető- és üzemeltető vállalata, az Indotek Group strukturális változással és növekedéssel reagált a változó igényekre. Jelentős mértékben megerősítette piaci jelenlétét, kibővítve portfólióját a kereskedelmi ingatlanoktól a hotelpiaci szegmensig, üzleti és befektetési stratégiájában pedig egyre nagyobb szerephez jut a nemzetközi terjeszkedés. Az Indotek név méltán vált a professzionális ingatlanhasznosítás szinonimájává az üzleti világban.
Klasszikus cégstruktúra – rendhagyó eredményekkel: így is összegezhetnénk az Indotek Group figyelemreméltó szakmai és üzleti sikerét. A több mit két évtizede B- és C-kategóriás ingatlanok vásárlásával, funkcionális megújításával, üzemeltetésével és értékesítésével induló vállalat mára a hazai ingatlanpiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Piacvezetőként szakmai trendszetter ebben a szegmensben, de a magyarországi A-kategóriás ingatlanok és a nemzetközi befektetések piacán is jelentős növekedéssel erősít. Elkötelezettség, rugalmasság, értéknövelő befektetések, folyamatos fejlődés és társadalmi felelősségvállalás – csupán néhány alapérték, amelynek a sikerét köszönheti Magyarország egyik legjelentősebb ingatlanbefektető és -kezelő vállalata.
ÖNÁLLÓ PORTFÓLIÓ-MENEDZSMENT DIVÍZIÓVAL ERŐSÍT AZ INDOTEK
Az Indotek Group idén újabb mérföldkőhöz érkezett: belső profilrendezéssel, a felelősségi és hatáskörök tisztázásával lép szintet a növekedés érdekében. Három nagy divízió látja el ezentúl a különböző területek irányítását: a pénzügyi és az operációs vezető alá tartozó területek mellett önálló üzleti divízió felel a teljes magyarországi működésért, dr. Hegedüs Gábor portfólió-menedzsment igazgató vezetésével. A nagyságrendileg 300 feletti ingatlancsoportot, hozzávetőleg 2,1 millió négyzetmétert, több mint 4000 bérlőt kezelő, havonta négymillió látogatót kiszolgáló hazai piaci portfólió üzleti működése kerül irányítása alá, az értékesítéstől az üzemeltetésig és a teljeskörű vagyonkezelésig. „A feladatok divíziónkénti megosztását egyfelől a megnövekedett tevékenységstruktúra, másfelől pedig a további üzleti célok indokolták. Ilyenformán elsősorban az Indotek Groupnál az egyre erősödő nemzetközi terjeszkedési stratégiára és a nem ingatlancélú befektetésekre is koncentrálunk a jövőben”– teszi hozzá dr. Hegedüs Gábor.
ÜZLETI STRATÉGIA – ÉRTÉKMAXIMALIZÁLÁSRA ALAPOZVA
Fejlődési és fejlesztési céljait és elért eredményeit tekintve az Indotek Group ezáltal a hazai ingatlanpiac legdinamikusabban fejlődő vállalataként piaci rugalmasságával és egyedi üzleti szemléletmódjával őrzi vezető üzleti pozícióját. „A megvásárolt ingatlanok hasznosításában érvényesülő befektetői szemlélet sikere a különböző szakmai területek kompetenciáinak szinergikus kiaknázásában rejlik. Egyrészt megtaláljuk minden ingatlan optimális funkcionalitását, szükség esetén átpozicionálva azt a leghatékonyabb piaci hasznosítás érdekében – akár új részpiaci szegmensbe is belépve, versenytárként. Másrészt pedig gyorsan és hatékonyan képesek vagyunk reagálni olyan, a teljes gazdasági szférát érintő kihívásokra is, mint az energiaválság, az építőipari anyagok árának robbanásszerű növekedése vagy az orosz–ukrán háború. Ezek a mindennapi működést befolyásoló tényezők ugyanúgy gyors szakmai válaszokat, új megoldásokat kívánnak az ingatlanpiac szereplőitől, akárcsak a harmadik éve ismerős pandémia” – mondja dr. Hegedüs Gábor.
Üzemeltetőként a bevásárlóközpontok, irodaházak, logisztikai parkok értékmaximalizálását és optimális kihasználtságát jelentős mértékű beruházással, műszaki felújítással, funkcióváltoztatásokkal biztosította a cég az elmúlt időszakban. Ezzel párhuzamosan új területen is megvetette a lábát: a szállodai szegmensbe is belépő Indotek Group nem csak ingatlanbefektetői minőségben kíván szerepet vállalni. Szállodaüzemeltetőként is megjelenik a hazai piacon, jelentős tudástőke-bővítéssel gazdagítva a vállalat kompetencia- és üzleti térképét. Így teszi igazi „tanulószervezetté” a vállalatcsoportot az a vezetői attitűd, miszerint minden kulcskompetenciát házon belül kell biztosítani, csakis erre lehet organikus növekedést alapozni.
AZ INGATLANÜZLET LELKE AZ EMBERI TÉNYEZŐ
„Miközben a szakmai és a közvélemény a plázák eljövendő borús időszakát jósolta az elmúlt években, Magyarország legnagyobb bevásárlóközpont-üzemeltető vállalataként rácáfoltunk az aggályokra: kiderült, hogy a globalizáció egyik szimbólumának tartott plázakultúrában nem a vásárlás a lényeg, hanem a személyesség. Több mint húszéves piaci tapasztalataink mellett az Indotek Groupnál marketing-kutatással mértük fel a látogatói igényeket, hogy minél pontosabban tudjunk reagálni a fogyasztói igényekre. A felmérésből kiderült, hogy a bevásárlóközpont éppen azt képes biztosítani a bezártságot hozó pandémia után, amire az embereknek a legnagyobb szükségük van: a különböző praktikus szükségletekre nyújtott megoldások mellett találkozóhelyet, közösségi élményt, szociális életteret, kapcsolódási pontot egymáshoz” – részletezi az Indotek portfólió-menedzsment igazgatója.
Az üzleti sikerek és a folyamatos növekedés nem pusztán a folyamatosan bővülő kompetenciák és kitartó munka eredménye. Az Indotek Group piaci viselkedése szorosan összefügg a vállalat jelentős CSR-tevékenységében is megmutatkozó értékrendjével. A családok, a kisgyermekek egészségügyi ellátása, a tehetséges fiatalok és a magaskultúra támogatásában megnyilvánuló társadalmi felelősségvállalás értékteremtő folyamatai szervesen illeszkednek az Indotek vállalati kultúrájába. Az üzleti tevékenységre jellemző transzparencia igénye itt is egyértelmű: olyan stratégiai partnerekkel szövetkeznek, ahol transzparensen követhető, hogy a segítségnyújtás célba is ér. Ezért támogatja az Indotek Group például az SOS Gyermekfalvakat, az Unicefet és a Bókay Arcrekonstrukciós Centrumot, hiszen mindegyik intézmény és szervezet egyedi segítségnyújtásra szakosodott a gyermekek ellátásában.
2022 A TUDATOS NÖVEKEDÉS ÉVE
Az idei évben az Indotek Group a hazai piaci jelenlét hozammaximalizáló folyamataira, valamint a nemzetközi akvizíciók bővítésére és a nem ingatlancélú befektetések erősítésére fókuszál. A több mint 12 országban már jelen lévő magyar ingatlanpiaci vállalat újabb befektetési lehetőségeket mérlegel a dél- és délkelet-európai térségben. A hazai környezetben idén elsősorban az energiaválságból adódó piaci változások jelentenek kihívást a növekedésben lévő cégcsoport számára: a korábbi energiaárak többszöröse mellett kell – magasabb kockázatot vállalva – maximális hatékonysággal gazdálkodni az egyre bővülő portfólióval. A piaci nehézségek ellenére is folyamatosan szélesedő portfólió és az ezzel párhuzamosan növekvő szakmai és üzleti tudástőke egyedi pozíciót biztosít az Indotek Group számára az ingatlanpiacon.
Budapest belvárosában egy 180 négyzetméteres nagypolgári lakás ad otthont a TABLE Suite Restaurant & Event Space-nek, amely kortárs képzőművészek munkáival és egyedi enteriőrjével a tökéletes helyszínt biztosítja bármilyen igényes, különleges rendezvény megszervezéséhez.
Nagy változások történnek a Hiventuresnél. Miután a startupfinanszírozás területén megvalósították terveiket, a hagyományos vállalatoknak is türelmes befektetőként segítenek megvalósítani másként elérhetetlennek látszó céljaikat.
Jó két éve, hogy a magyar közel- és régmúltat feldolgozó film- és sorozatprojektek nyerik el a Káel Csaba kormánybiztos fémjelezte Nemzeti Filmintézet (NFI) legnagyobb fejlesztési, előkészítési, gyártási és promóciós támogatásait. Ez most a trend, mondhatni a stratégia. Ha kell, milliárdos állami támogatásokból fog megelevenedni nagy vásznon és otthoni kijelzőn a tatárjárás, Hunyadi János vagy március tizenötödike, hol Rákay Philip-estül, hol Kevin Spacey-stül. Tíz készülő produkció és bemutatójuk várható dátuma, az eddig elnyert összeg szerinti csökkenő sorrendben.
„Megyek Dániába gasztrotúrára!” Erre a bejelentésre tizenöt éve még értetlenkedő fejcsóválás lett volna a reakció, ma már irigykedés. És ez a Noma miatt van így.