Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
Rögtön az elején megkérdezném: miért a zene?
Egyrészt ez személyes ambícióm, hiszen már 3 éves korom óta járok nagy koncertekre, édesapámnak egy kb. 3000 bakelitből álló lemezgyűjteménye van, amit folyamatosan hallgattam és hallgatok. Zeneérzékeny közegben nőttem fel, idén lesz pontosan 30 éve, hogy zenélek is aktívan. A zene egy olyan dolog, ami mára közösségi program lett (gondolok itt főleg a koncertekre, amik egyre inkább az összetartozás és összetalálkozás szimbólumai), illetve kontextuális élmény is, hiszen ma már minden helyzetben, a nap minden pontján képesek vagyunk elérni egy gyakorlatilag végtelen zenetárat. Ez hatalmas inspirációt adhat amellett, hogy szórakoztat is.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Programozó képzéseket tartotok, régiós szinten rendelkeztek partnercégekkel, sok hallgatótok helyezkedik el külföldön. Milyen trendek határozzák meg az IT szakemberek munkaerőpiacát?
Egyrészt óriási a munkaerőhiány, és bár a gazdasági válság átmeneti lassulást hozhat, a digitalizáció éppen az ellenkező irányba hat. A felsőoktatásból nem tud megfelelő tempóban érkezni az utánpótlás, ráadásul a frissen végzett hallgatók ritkán tudnak egyből elkezdeni egy projekten dolgozni. A digitális és automatizált folyamatokra való átállás pedig egyre több olyan munkavállalót fog igényelni, akik rendelkeznek digitális írástudással. Ezen kívül a távmunka elterjedésével felerősödött egy globális trend, a nagyobb cégek sokszor régiós szinten keresnek dolgozókat.
Ti is régiós szinten képzelitek el a tevékenységeteket…
Abszolút, a célunk egy regionális oktatási-szolgáltató központ kiépítése, ahol a képzett munkavállalók és a vállalatok egymásra találnak. Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is jelen vagyunk, junior szoftverfejlesztő és egyéb IT képzések mellett egyedi igényekre szabott corporate bootcampeket tartunk. Mindezt természetesen online és angol nyelven is, nemzetközi csapatoknak.
Mi az a corporate bootcamp?
Egyedi vállalati igényekre szabott képzés. A Green Fox kezdete óta tartunk ilyen programokat partnereink számára, már több mint 20, magyar és nemzetközi képzésünk volt. A bootcamp egy szuperintenzív, készségfejlesztési célú oktatási formát jelent. Cégeknél sok esetben belső akadémiaként funkcionál, melynek upskilling (továbbképzés) vagy reskilling (átképzés) céljai is lehetnek, de hozhat új IT szakembereket is a vállalathoz. Céges bootcamp keretében vagy meglévő munkavállalókat oktatunk, akiknek újfajta készségekre van szükségük, vagy piacról toborzott karrierváltókat, illetve frissen végzett egyetemistákat hozunk „munkakész” készségszintre egy adott cégnél.
Milyen célokkal érkeznek hozzátok a cégek?
Képzünk szakembereket speciális tudáskombinációkra, hiányszakmákra, új technológiákra vagy akár olyan platformokra is, mint például az automatizációs és digitalizációs folyamatokban egyre népszerűbb Salesforce vagy ServiceNow.
A bootcampből kikerülő fejlesztők onboarding ideje jelentősen lerövidül, azonnal projektre állíthatók. Előfordul, hogy egy cég azután jön hozzánk, hogy már próbálkozott saját belső akadémia kialakításával, de nem érte el a kívánt eredményt. Az IT oktatás ugyanis olyan sokrétű szaktudást és erőforrást igényel, hogy jobban megéri egy erre specializálódott szolgáltatót megbízni vele, mint hosszú idő, rengeteg költség és szenior munkaóra árán megoldani házon belül.
A corporate bootcamp óriási előnye, hogy a tananyagot összehangoljuk az aktuális elvárásokkal, így ez a képzési modell tud a legrövidebb idő alatt reagálni a fejlesztési igényekre. (X)
Azt a Magyar Bankholding vállalati üzletágánál sem tudják ígérni, hogy a most következő időszak nem lesz nehéz sok cég számára. Azt viszont igen, hogy az MKB Bankból és a Takarékbankból álló bankcsoport ekkor is ott fog állni az ügyfelek mellett, és a lehető legrugalmasabban, egyedi elbírálás alapján segíti őket hozzájutni a most akár életmentő jelentőségű forrásokhoz.
Megcsináltad a Ustreamet és vele az egyik legnagyobb startupsztorit, amikor eladtad az IBM-nek, tudásod és tőkéd azóta befektetőcéged, az Oktogon Ventures révén a hazai startup-ökoszisztémába tetted. Többet hívnak a portfóliócégek most, hogy válság közeleg?Nem, egy startupnál mindig helyzet van, ez a normális menet, de a makrokörnyezet kihívásait érezni, van, ahol már látjuk a lassulást. Elég öreg vagyok, 2008-at volt szerencsém […]
Tanítás és tanulás, kutatás és fejlesztés, innováció és kreativitás, szolgáltatás és ismeretterjesztés. Egy vezető szerepet betöltő és nagyszerű egyetem küldetésének számos alapeleme van. Persze a tanítás tűnik a legnyilvánvalóbbnak, pedig a kutatás és innováció ugyanennyire fontos. Miért foglalkoznak az egyetemek fejlesztésekkel? Ki profitál belőle? Mi az összefüggés a kutatás, az innováció és a versenyszféra között? És miért fontos mindez? Darázs Lénárd, az ELTE rektorhelyettese és Magyar Dániel, az ELTE Innovációs Központ igazgatója beszél a kutatóegyetemen zajló innováció jelentőségéről és a versenyszférához való kapcsolódásáról.