

Havonta 25 millióval nő a budapesti éttermeim rezsije.

A magyar gazdaságnak egy dolgot kell tudnia, és az egy telefonszám – az IMF-é.

A fel nem használt energia a válság után is luxus lesz.

Januárban jöhet az igazi felfordulás.

Október elején két napra bevettük a budapesti Corinthiát. Telt házzal futott az első Forbes Money Summit befektetési stratégiákkal, személyes pénzügyekkel, piaci gurukkal. Összefoglalóink a Forbes.hu-ról.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
A Vasvár végét jelző tábla mellett méretes fehér csarnokok állnak. Itt található a PNH székhelye: a fémszerkezeteket gyártó cég alig több mint tíz év alatt lett az egyik legnagyobb a régióban, és megállíthatatlanul fejlődik tovább. A PNH mögött Martin Mitterhumer áll. A nemrég betöltött negyvenedik születésnapját részben a gyárban, kollégái által szervezett meglepetés esemény keretében […]
A Vasvár végét jelző tábla mellett méretes fehér csarnokok állnak. Itt található a PNH székhelye: a fémszerkezeteket gyártó cég alig több mint tíz év alatt lett az egyik legnagyobb a régióban, és megállíthatatlanul fejlődik tovább.
A PNH mögött Martin Mitterhumer áll. A nemrég betöltött negyvenedik születésnapját részben a gyárban, kollégái által szervezett meglepetés esemény keretében ünneplő tulajdonos-ügyvezető 2007-ben jött Magyarországra Felső-Ausztriából, és 2009 márciusában alapította meg cégét, azon a telephelyen, ahol jelenleg is működik. „Teljesen más területről érkeztem ide és kezdtem el ezzel foglalkozni. Kezdetben mindössze egy munkatársam volt, az állapotokat pedig jól jellemzi, hogy egy 250 négyzetméteres területről az ide lerakott hulladékok eltakarításával kellett kezdenem” – emlékszik vissza a kezdetekre a PNH vezetője.
Ahogyan az lenni szokott, eredetileg egészen más volt a terv. „Én magam semmit nem akartam gyártani, hanem egy gyártási hálózatot akartam létrehozni. Voltak megrendelőim, akiknek megvoltak felém az elvárásai, amik elsősorban a minőséget, a határidőt és az árat illették. Hamar világossá vált azonban, hogy a beszállítóim jellemzően egyiket sem tudták teljesíteni ezek közül. Mivel a megrendelő felé én feleltem, így hamar arra jutottam, hogy ha jól szeretném ezt csinálni, akkor kénytelen vagyok magam megcsinálni.”
Bár az elmúlt tizenhárom év szorgos munkával és folyamatos tanulással telt, a ma már vasvári lakos Martin Mitterhumer most sem merné azt kijelenteni, hogy mindent tud az acélgyártásról. „Érdemes a piacot és az ügyfeleket, valamint az ő elvárásaikat figyelni, amik sok esetben technológiai fejlesztéseket is megkövetelnek, illetve magukkal hoznak” – beszél az ügyvezető a PNH sikerének egyik kulcsáról. Martin elárulta, hogy ügyfelei mind piacvezetők a maguk területén, többek között kandalló- és kazángyártó cégek, de emellett nagysebességű vonatok önvezető működtetésére szolgáló berendezések és földmunkagépek alkatrészei is kerülnek ki a vasvári üzemből. A legkisebb tárgy, ami az üzemben készül, pogácsa méretű, míg a legnagyobb három tonna súlyú. Ezeken felül a PNH-ban egy európai védjegybejegyzett terméket is kifejlesztettek, ami jelenleg az értékesítési fázisban van.
A cég jelenleg körülbelül 650 embert foglalkoztat, ha azokat a külsős beszállító partnereket is ide számoljuk, akik közül néhányan kizárólag a PNH-nak dolgoznak. A vállalat ráadásul újabb fontos fejlődési lépcsőfokok előtt áll: „A közeljövőben nemcsak a gyártási darabszámot növeljük, de a telephelyünket is bővítjük, Vasvár mellett pedig Szombathelyen is elkezdünk üzemet építeni, ahol hegesztési és felületmegmunkálási folyamatokat végzünk majd. A vasvári üzemben jelenleg vágási, hajlítási, hegesztési, felületkezelési és összeszerelési folyamatokat végzünk, emellett pedig Székesfehérvár irányába tervezünk terjeszkedni” – mesél Martin Mitterhumer a tervekről.
És hogy mi a titok? Az ügyvezető szerint elsősorban a hozzáállás. „Mindig pozitívan fogadtam a kihívásokat, a céges kultúrát pedig igyekeztem családiasra felépíteni: fontosnak tartom, hogy a menedzserek is barátságosan viszonyuljanak a munkatársaikhoz. Világos követelményeket kell támasztani, de barátságos módon. Mindig lesznek nehézségek, de fontos az, hogyan állunk hozzá ezekhez és hogyan kommunikáljuk őket. Mindennek az alapja a pozitív szemlélet, hiszen ha nem így állunk hozzá, akkor garantáltan semmi nem fog működni. A kihívások pedig folyamatosak, hiszen mi magunk is látjuk, hogy mennyire gyorsan nőnek a létfenntartási költségek. Ezért döntöttünk egy támogatási csomag bevezetése mellett, amelyet személyenként havi bruttó 150 ezer forintban maximalizáltunk, és amelyet március végén az aktuális helyzet tükrében újraértékelünk” – teszi hozzá az ügyvezető.
Még a rendkívül dinamikusan növekvő cég esetében is fontos tudatosan kitűzni a következő célokat. Ez a PNH esetében sincs másképp: „A célunk az, hogy még jobbak legyünk abban, amit csinálunk – vallja Martin Mitterhumer. Ebben a szektorban nincs válság, sőt: elképesztő a növekedés. Ez egy remek helyzet, ugyanakkor komoly kihívást is jelent stabilizálni magunkat ezen körülmények között. Bármennyire is növekszik a cég, rendkívül fontos számomra, hogy az a családi hangulat, ami a kezdetektől fogva jellemzi, továbbra is megmaradjon.” (X)
Kastélyházibuli, újrahasznosított színpadi díszletek, tehetséggondozás, újhullámos designerek, fontos társadalmi ügyek a Budapest Parkban – csak néhány fontosabb elem azok közül, amelyek a Mastercard egészen újszerű gondolkodását tükrözik. Interjú Mondovics Péterrel, a Mastercard zenei stratégiáért felelős marketing menedzserével.
A Money Summit és a Flow közönsége a Pappas Autó jóvoltából első kézből élhette át milyen az, amikor az elsők között is elsők lehetnek, itt debütált ugyanis a legújabb GLC modell.
Nyáron a kertjével lehet ereje teljében, de bent is kellemesen működik a húsokhoz egy Ázsiát megjárt latin-amerikai szemüvegével közelítő Umo.