A fejfájás egy nagyon gyakori egészségügyi probléma világszerte. Egy Magyarországon végzett kutatás eredményei alapján a lakosság 32 százalékának volt legalább egyszer fejfájása az ezt megelőző fél évben és a fejfájással küzdők legalább 5-ször érzékelték a panaszt a fél év alatt. A fejfájásról elmondható általánosságban, hogy nagyobb részben a nőknek okoz rendszeres problémát a mindennapokban, a már előbb említett kutatás szerint
a fejfájásban szenvedők 61 százaléka nő, míg 39 százaléka férfi volt.1
A fejfájást sok minden kiválthatja, de kialakulását nagymértékben befolyásolhatja 21. századi életformánk. Életmódunk okozhatja leggyakrabban a panaszokat: a fokozott stressz, a rossz alvásminőség és a technikai eszközök folyamatos használata külön-külön, de együttesen is kiválthatják a fejfájást.
Miközben egyre inkább próbálunk megfelelni a 21. századi kihívásoknak, egyre gyorsabb tempóban rohanunk át a hétköznapokon, egyre több digitális eszközzel igyekszünk minél hatékonyabbak lenni, ugyanakkor egyre nehezebben jut idő minőségi pihenésre, társas kapcsolatokra, feltöltődésre. Nem csoda, ha szervezetünk gyakran koncentrációs zavarokkal és fejfájással „fizeti meg” a pörgés árát – ezáltal automatikusan csökkentve teljesítőképességünket.
Itthon fontos a billentyűzet magyar kiosztása, az 5G az egyik legnagyobb eredmény, az okosórák pedig mint elsőszámú egészségügyi előrejelző kütyük élnek a köztudatban. Interjú Thomas Liúval, a Huawei Technologies Hungary Device Business Group üzletági igazgatójával.
A Huawei már jó ideje jelen van Magyarországon. Mik a legnagyobb helyi eredmények?
Az 5G hálózat magyarországi bevezetését mindenképpen kiemelném. Ami a készülék üzletág sikereit illeti, a viselhető eszközeink rendkívül népszerűek itthon.
Hogyan foglalná össze a Huawei magyarországi stratégiáját?
A Huawei készülék üzletága az általunk kifejlesztett „1 + 8 + N” Seamless AI Life stratégiát követi, aminek középpontjában az okostelefonok állnak. Az „1” ezeket a készülékeket, a „8” a táblagépeket, okosórákat és egyéb smart eszközöket, míg az „N” az IoT, azaz „dolgok internete” termékeket jelöl. Startégiánkból kifolyólag nyilvánvaló, hogy a Huawei soha nem fogja elengedni az okostelefonokat.
A Huawei azzal a szándékkal lépett a notebook-piacra, hogy mindenki számára versenyképes alternatívát teremtsen, ideértve az üzleti felhasználókat is. Milyenek az eddigi eredmények?
Egyértelműen új szereplők vagyunk a számítógépes piacon, de az eredményeink ígéretesek. 2022-ben tovább bővítjük értékesítési partneregyüttműködéseinket és folyamatosan fejlesztjük a laptopjaink nyújtotta felhasználói élményt. Izgatottan várjuk az újonnan bevezetett termékeink, a MateBook D16 és a MateBook X Pro helyi szereplését!
Vannak a magyar piacnak egyedülálló sajátosságai? Mi az, ami még a Huaweit is meglepte?
Nagyon érdekes, hogy a magyar vásárlók csak a magyar billentyűzetkiosztást fogadják el. Ez egyedülálló tulajdonság a régióban. Más országokban, például Görögországban, Romániában vagy Szerbiában nem annyira fontos a billentyűzet nyelve. Ellenben Magyarországon az, hogy a notebookjainkhoz adunk-e magyar kiosztású klaviatúrát, nagyban befolyásolja a sikert. Mi pedig szem előtt tartjuk vásárlóink igényeit és alkalmazkodunk hozzájuk, lásd a már említett a D16-ot és X Prót.
Ami a fogyasztói eszközöket illeti, úgy tűnik, a Huawei saját ökoszisztémát épít.
Saját ökoszisztémánk, a Huawei Mobile Services (HMS) a világ harmadik legnagyobb mobilalkalmazás-ökoszisztémájává nőtte ki magát. 2022. március 31-ig a Huawei készülékek havi aktív felhasználóinak száma világszerte meghaladta a 730 milliót. Saját alkalmazásboltunk, az App Gallery több mint 170 országban, köztük Magyarországon is elérhető. A lokális szinten jelenlévő appokra is nagy hangsúlyt fektetünk és büszkék vagyunk az elmúlt két év eredményeire.
A Huawei a viselhető eszközökre is fókuszál, okosórák és -karkötők tucatjaiból válogathatunk. Miért relevánsak 2022-ben ezek az eszközök?
A viselhető eszközök felkeltették a vásárlók vágyát, hogy figyelemmel kísérjék egészségügyi adataikat. És ezt csak fokozta a pandémia: az emberek manapság még mindig azért vesznek okosórát, hogy monitorozzák a szervezetüket. Ezt támasztják alá annak a reprezentatív kutatásnak az eredményei is, amelyet idén márciusban készítettünk Magyarországon. A megkérdezettek kétharmada bízik az eszközük által mért adatokban, méghozzá annyira, hogy 60 százalékuk az órája által nyújtott információk alapján fordult vagy fordulna orvoshoz.
A Pride of Africa maga a síneken gördülő luxus. Komótosan zakatol Fokvárosból Pretoriába, miközben luxuskabinokban úri étkezéseket és pazar panorámát kínálva kiránt a pörgésből.
A világ száguld. És te? – kérdezzük a Forbes Money Summit hirdetésein, amit idén először szervezünk meg a Forbes Flow előtti napon, október 6-án. A helyzetleírással sokan azonosulhatnak, kiugróan jól fogynak a jegyek, annak ellenére, hogy az augusztus nem a jegyvásárlás időszaka – ezt tudjuk, évek óta adunk el jegyeket a Flow-ra. Az infláció minden pillanatban velünk van, nem csoda, hogy legtöbben információt […]
Heteket, hónapokat vársz egy műtétért, vagy fizetsz? Változtak a járvány utáni állami-magán dinamikák: hiába az árak ugrása, többen kerülnék el az időközben duplájára nyúló sorokat.