Láda Ákos és Zsuzsi Miskolcon születtek, Dunakeszin és Fóton nőttek fel, ma pedig már a Szilícium-völgyben, illetve Londonban építik mesterséges intelligencia és felhasználói élmény területén a Facebook és a többi platform jövőjét. Egy testvérpár a Meta csúcsáról – ajánló a Forbes.hu-ról.
Zsuzsi tavaly ősz óta UX-kutató az anyavállalat, a Meta londoni irodájában. Kutatásai három kérdést vizsgálnak: mi az, amire egyáltalán szüksége van a júzernek, valamint hogy az használható-e, illetve érthető-e az ő szemével. Cambridge-i mesterdiplomája után a UCL-en kutatott és oktatott. Mindig is érdekelte a pszichológia, személyiségéhez már sokkal jobban passzolt későbbi piackutatói munkája a GFK-nál. Utána felhasználói élménnyel foglalkozott az Axa biztosítónál, majd a Kaluza energiacégnél, most pedig a Metánál.
Ákos 2015 óta dolgozik a Facebooknál. A Harvard után vették fel, ma a platform hírfolyamának, ajánlórendszerének és mesterséges intelligenciájának adattudományi igazgatója. A központi adattudóscsapatban kezdett, idővel a Facebook-hírfolyam MI-vel és deep learninggel támogatott rangsorolása mellé szegődött, ma már egy ötvenfős csapat főnöke. Gyerekkora óta kitűnő érzéke volt a számokhoz, mégis a társadalomtudomány lett a nagy szerelme. A kettőnek együtt köszönheti a Harvardot, valamint szilícium-völgyi karrierjét.
Jövőépítőket keresünk
Magyar, illetve külföldi cégnél vagy laborban dolgozol azon, hogy új minőséget létrehozva előremozdítsd a világ kerekét? Embereket vezetsz, és közel vagy a legforróbb technológiákhoz? Formálod a jövőt, vagy ismersz olyat, akire ez ráillik? Küldd el nekünk a tema@forbes.hu-ra egy rövid indoklással!
Az idei évadtól kezdve a TRESemmé a Magyar Állami Operaház hivatalos hajápolás-támogatója.
Az Unilever hajápolási márkájával nem csak a fellépő művészek, de az Opera – túlnyomórészt női – közönsége is találkozhat.
„A haj meghatározza a megjelenést: ha jó a frizurám, magabiztosabb vagyok” – mutat rá egy, a TRESemmé márkát is meghatározó alapvetésre Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Beauty&Oral Care kategória menedzsere. Noha a TRESemmé névvel leginkább az elmúlt években találkozhatott a hazai közönség, maga a brand már több mint hetven éves. A márkát Edna L. Emme alapította 1948-ban az Amerikai Egyesült Államokban, aki egy erős, határozott nőként a gépsortól jutott el a vezetőségig. A TRESemmét eredetileg szalonterméknek szánta, később azonban a nagyközönség számára is elérhetővé tette, hiszen rájött, a nők tudják a legjobban, milyen frizura áll jól nekik.
PROFESSZIONÁLIS TERMÉK MINDENKINEK
Mára az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a TRESemmé a legsikeresebb hajápolási márkák egyike, a kontinentális Európában azonban történelmi okok miatt kevésbé volt jelen. Az Unilever négy évvel ezelőtt döntötte el, hogy szeretné hazánkban is erősíteni szerepét a hajápolási termékkategóriában, miután tusfürdőben és dezodorban régóta piacvezető Magyarországon. A különösen kompetitív hajápolási piacon ugyanakkor nem könnyű részesedést szerezni, korábban pedig jellemzően azok a cégek tudtak sikeresek lenni, akik kizárólag ezzel foglalkoztak.
A TRESemmé magyarországi bevezetésére három évvel ezelőtt került sor, majd 2020 elején, amikor a disztribúció éppen csak elkezdett kiépülni, jött a pandémia. „A bezárkózás során többek között két termékkörből kezdtek el azonnal kevesebbet használni az emberek: dezodorból és hajápolókból1” – meséli a tapasztalatokat Molnár Zsófia. 2020 a hajápolási piac fekete éve volt, azóta viszont a TRESemmé látványosan megerősödött. „2021 júliusától idén júniusig 79 százalékkal nőtt a márka a magyar piacon2” – teszi hozzá a kategória menedzser, hangsúlyozva, hogy a sikerben a jól felépített kampány mellett jelentős szerepe van annak, hogy olyan portfóliót kínálnak, ami illeszkedik a magyar nők hajápolási igényeihez, amelyre a vékonyszálú, természetesen barna haj jellemző, ami 66 százalékban festett3.
HAJFORMÁZÓ KIHÍVÁSOK
A TRESemmé jól ismert márka a divatvilágban, az elmúlt 28 évadban a New York Fashion Week hivatalos támogatója volt. Itt a kulisszák mögött ugyanazokkal a termékekkel készítették el a szupermodellek haját a kifutóra, mint amiket bárki meg tud venni egy drogériában. „Egyetlen, még keményebb terep van a divatbemutatóknál: a balettelőadás” – teszi hozzá Gyüdi Melitta. A Magyar Állami Operaház protokollfőnöke szerint fontos volt számukra, hogy egy megbízható és magasra pozicionált márkával működjenek együtt, amit az Opera fodrászcsapata is örömmel használ. A két márka együttműködésének nulladik lépése ezért az volt, hogy az intézmény vezető fodrásza kipróbálta a TRESemmé termékeket. A szakmai fogadtatás szerencsére rendkívül pozitív volt, amivel az utolsó akadály is elhárult az együttműködés elől. Az Opera 16 fős fodrászcsapata a szeptemberben kezdődő 2022/2023-as évad 300 előadása alatt a tervek szerint nagyságrendileg kétezer TRESemmé terméket használ majd el, köztük 700 flakon hajlakkot. A dalszínházban valóban komoly kihívások várják a hajformázó termékeket: „vannak olyan jelenetek, amiknél az énekes csupán a színpad szélére megy ki, ahol a két fodrásznak és az öltöztetőnek összesen három-négy perce van arra, hogy tetőtől talpig átöltöztessék és a parókáját is kicseréljék” – mesél Gyüdi Melitta az Opera működésének mindennapjairól.
GENERÁCIÓS KULTÚRAÁPOLÁS
A hajápolás az Opera egész működését körülfonja. A balettművészeknek rendkívül fontos, hogy a hajuk minden körülmény között, akár órákon keresztül is úgy álljon, ahogyan megálmodták, a nézőknek pedig úgyszintén lényeges, hogy két felvonás között megigazíthassák az ünnepi frizurájukat. A márkaépítés mellett az Unilever kiemelt célja volt, hogy minél több nőnek legyen lehetősége kipróbálni egy-egy TRESemmé terméket, amire mostantól kezdve az Operaházban is nyílik alkalom.
Az Unilever és az Opera kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza. A TRESemmé-együttműködés az Operaház tavaszi újranyitása óta él, a TRESemmé népszerűsíti is az Operába járást az Y- és Z-generációk körében. A legfontosabb kampánycél Molnár Zsófia szerint „elhozni a fogyasztók számára az Opera fényűző világának és frizuráinak exkluzív életérzését a TRESemmé hajformázó termékcsaládjának megismertetésével, miközben inspiráljuk őket egy-egy előadás látogatására.”
1 Nielsen
2 Nielsen, 2022. június, MAT érték
3 Brain Express, 2019
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2022 Szeptember Támogatói tartalom Schneider Electric
Mikrogrid. Így hívják azt a megoldást, amellyel felvehetjük a harcot az emelkedő energiaárakkal és az energiaelosztó hálózatok túlterheltségével is. A mikrogrid összekapcsolja a digitalizációt és az elektromos energia térnyerését, vagyis az elektrifikációt. Közben pedig olcsóbb energiát és jobb ellátásbiztonságot nyújt.
Heteket, hónapokat vársz egy műtétért, vagy fizetsz? Változtak a járvány utáni állami-magán dinamikák: hiába az árak ugrása, többen kerülnék el az időközben duplájára nyúló sorokat.
A fejfájás egy nagyon gyakori egészségügyi probléma világszerte. Egy Magyarországon végzett kutatás eredményei alapján a lakosság 32 százalékának volt legalább egyszer fejfájása az ezt megelőző fél évben és a fejfájással küzdők legalább 5-ször érzékelték a panaszt a fél év alatt. A fejfájásról elmondható általánosságban, hogy nagyobb részben a nőknek okoz rendszeres problémát a mindennapokban, a már előbb említett kutatás szerint
A magyar Forbes indulásakor eldöntötte, hogy a magazinnál szeretne dolgozni, így levelet írt Galambos Márton főszerkesztőnek. Azóta bérelt helye van Budavári Dóra nevének az impresszumban. Meg a Balaton környékén is.