Lakatos Sándor lénye összefonódik a munkájával. Nemcsak azért, mert szinte kizárólag a maga tervezte darabokban látni, és mert mellkasára tetováltatta a nevével fémjelzett márka logóját, hanem mert egész személyiségéből árad ugyanaz az elegáns kimértséggel vegyes vadóc idegenség, ami a geometrikus fekete-fehér mintákkal, letisztult vonalakkal operáló öltönyeit, zakóit, ruhadarabjait jellemzi.
Gyerekkora óta tudta, hogy divattervező akar lenni. Tatabányai családjának varrodájában nagyanyja tanította mindenre, korán megismerte a szakma alapjait. Mivel nagyon vékony kamasz volt, elkezdett magának varrni, tizennégy évesen már maga varrta nadrágban ment iskolába. Női szabó szakmát szerzett, kezdetben csak szabásmintákat rajzolt, de miután szájról szájra járt a híre, egyre több megbízása lett.
A 2000-es évek elején, huszonévesen költözött Budapestre. Bérelt lakása lett az első showroomja. Ma is szereti, ha munkája mindig közel van hozzá. 2008-ban mutatta be első, férfiaknak készített kollekcióját, már abban láthatók voltak a markáns, „lakatossándoros” jegyek. Az első nagy mérföldkő 2012-ben jött el, amikor bekerült az olasz Vogue-ba. Nemcsak a neves divatlap nyomtatott verziójában, de online felületén is úgy mutatták be ruháit, mint az egyik legnagyobb tehetség kreálmányait.
A legnagyobb sikereit szerinte az a sok esemény és alkalom adják, ahol és amikor ismert és kevésbé ismert emberek viselték a ruháit. „Ezerszer emlegetett sztori, hogy Madonnához eljutott az egyik zakóm – 2014 óta női kollekciót is készítek. Sajnos mellben szűk lett neki. Többen viselték vörös szőnyegen, díjátadón az alkotásaimat, de engem nem az érdekel, ki az, aki viseli. Érezze benne önazonosnak magát.”
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága. A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták […]
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága.
A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták a befektetők idegeit, például egy újabb jelentős fegyveres konfliktus. Azonban Dócs János, a CIB Private Banking igazgatója nem a nehézségekre, hanem a lehetőségekre emlékszik. „Jelentősen befolyásolja ez a környezet azt, hogy mely eszközökben tudunk ügyfeleinknek értéket teremteni, de a piac mindig ad lehetőségeket, és mindig a lehetőségeket kell meglátni. Mikor voltak például utoljára hosszú futamidejű kötvények tíz százalékos hozammal elérhetők?” – teszi fel a kérdést.
Távolabbra néznek a napi hozamoknál
A CIB privátbanki üzletágánál dolgozó bankárok átlagban több mint 13 éve vannak a cégnél, így szerencsére a megfelelő tapasztalat is megvolt a lehetőségek kiaknázására, persze csak az ügyfelek által meghatározott keretek között. „A mi feladatunk, hogy bemutassuk a lehetőségeket, a kockázatokat, majd konstruktív, érveket és ellenérveket felsorakoztató beszélgetések során olyan személyre szabott portfóliót alakítsunk ki ügyfelünkkel közösen, amivel nemcsak rövid, de hosszú távon is elégedett lehet – mondja Dócs János, hozzátéve, hogy nem mindig a profit az elsődleges szempont. – Elérhetünk nagyon jó hozamokat, magas kockázatvállalással, de ha az ügyfelünk háromnaponta aggódva vagy ujjongva felhív a piaci mozgásokat látva, és ez neki szorongást okoz, akkor ő nem lesz boldog ügyfél.”
Mivel a CIB-nél a privátbankárok ösztönzőrendszere is egyszerre tartalmaz rövid, közép- és hosszú távú célokat, ezért nem fordulhat elő, hogy az ügyfél nyugalmát rövid távú célok oltárán áldozzák fel. Viszont a lehetőségeket érdemes kihasználni, és ez jövőre is így lesz. Év végéhez közeledve a privátbankárok először is segítenek az ügyfeleknek például megfelelően elosztani forrásaikat tartós befektetési vagy éppen nyugdíj-előtakarékossági számláik között, de közben már előre is gondolkodnak. Például abban, hogy legyen elég likvid eszköze az ügyfeleknek élni a várhatóan adódó lehetőségekkel mind a kötvény-, mind a részvénypiacon.
„Az euró- vagy a dollár-kamatkörnyezet is kínálhat jó lehetőségeket, de a részvénypiacot sem szabad elfelejteni. Úgy gondoljuk, hogy a passzív, indexkövető befektetési stratégia helyett most az aktív, értékalapú szemlélet vezethet sikerre, és érdemes a devizasúlyokra is odafigyelni a portfóliókban” – megy bele kicsit a részletekbe Dócs János. Ez azt is jelenti, hogy a szektorok vagy a trendek ismeretével szemben nő az egyes cégek értékelésének jelentősége, következésképpen egy jó privátbankár sokkal több értéket tud teremteni ügyfelei számára.
Mennyiségi és minőségi figyelem
Az elemzői, anyabanki háttér, illetve az egyes bankárok szakmai felkészültsége így még fontosabb tényező lehet a következő időszakban. Az Intesa Sanpaolo Csoportnál több évszázados hagyománya van a személyes vagyonkezelésnek, és több ezer szakember dolgozik csak ezen a területen, a biztos háttér tehát megvan a CIB Private Banking számára. A vállalatnál pedig a különböző digitális megoldások és az új technológiák mellett még mindig a legnagyobb figyelmet a hazai gárda és az utánpótlás képzésére fordítják, és ezt a szakma is visszaigazolja, hiszen például az elmúlt években rendre a CIB Private Banking munkatársai nyerték a Blochamps junior privátbankároknak járó, a szakma által odaítélt díjait. Márpedig Dócs János szerint igazából a bankárok felkészültsége a döntő tényező az ügyfelek elégedettsége szempontjából. „Fontos például, hogy az ügyfelünk számíthasson rá: ha történik valami a piacon, akkor abban az esetben is fel fogjuk hívni, ha a bankára éppen két hétre szabadságra ment, és a csapaton belül valaki képben lesz az ő helyzetével kapcsolatban is. Igazából a termékekben, eszközökben mindenki ugyanabból főz a piacon, a különbséget az ügyfelekre szánt idő mennyisége, minősége, releváns mivolta adja, és mi mindent ennek rendelünk alá a képzési rendszertől az ösztönzők kialakításáig. Így lehet igazán jól élni a lehetőségekkel, és lefordítani az általános tudást az ügyfelek saját helyzetére.”
Az amerikai családi vagyonok kétharmada boomerek vagy még idősebbek kezén van. Köztük a leggazdagabbak évtizedeken át törték a fejüket, mi lesz a vagyonukkal, amikor távoznak az élők sorából. Négy 78–87 éves Forbes 400-tag mesterkurzusa: hogyan gondoskodj róla, hogy a pénzedet Állam bácsi helyett karitatív szervezetek és a gyerekeid kapják meg.
A medtechtől a techfluenszerekig, a játékfejlesztéstől a csirkegyárig a régi találkozott az újjal, a mesterséges intelligencia pedig a józan ésszel. Ilyen volt a második Forbes Tech Summit – a Forbes.hu-n is tudósítottunk róla.
A legtöbb nemzetközi statisztika szerint tizenkét könyvet olvasunk el egy évben. Ez nem valami sok ahhoz képest, amennyivel a sikeres üzletemberek, vezetők szoktak büszkélkedni, de szuper, ha mindennap olvasunk valamennyit. Aktuális ügyek, önfejlesztés, történelem, művészetek és meghökkentő fikció – legalább ennyiféle olvasnivalót találunk szerzőink, szerkesztőink ajánlatában.
Repülő csészealj alakú tokjával és jellegzetes, elnyújtott óramutatóival az Ikepod egyre felkapottabb óramárka külföldön, ám Magyarországon még nem igazán terjedt el. Az Ikepod és a Klokers márkák tulajdonosa Christian-Louis Col, őt kérdeztük az iparág jövőjéről, motivációjáról, konkurenciáról és a siker mögötti titkos összetevőről.
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik […]