Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetőjével, illetve Eölyüs Endrével, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Az elmúlt években soha nem látott módon pörgött fel a digitális fizetési piac, rengeteg új szereplő jelent meg, legyen szó fintechekről vagy neobankokról. Ebben a közegben mit jelent egy ilyen hosszú stratégiai partnerség?
E. E.: Egy napi szinten megvalósuló, folyamatosan egymásra figyelő közös munkáról van szó. Egy olyan szektorban, ahol minden eddiginél kiélezettebb a verseny és nagy a nyomás a fogyasztók oldaláról is, óriási előny, ha erre a régi, bejáratott partneri kapcsolatra építhetünk, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudunk előre lépni.
Szicília minden színe megtalálható a konyhában, a séf nagyszerű érzékkel keveri ki belőlük a legszebb kombinációkat.
Ciccio Sultano séf neve már önmagában sok mindent megmagyaráz Szicília történelméről: amíg Európa többi részén az utóbbi években sikerült hatalmas élvezettel felfedezni a fúziós konyhát, azaz a különböző kultúrák keveredését, a hányatott sorsú szigeten ez az elmúlt évezredek valósága. Ennek viszont – legalábbis kulináris szinten – mindig fantasztikus eredményei vannak, gondoljunk csak arra, mi minden hiányozna a magyar konyhából, ha a derék effendik megtorpannak a magyar határnál. De jöttek, így nem maradtunk le a pirospaprikáról és sok, ma már mélymagyarnak számító alapanyagról sem. Na, de ugorjunk vissza Ragusába, egyenesen Ciccio konyhájába!
Mindössze pár lépésre az impozáns dómtól, egy barokk utcácska egyenetlen kövezetéről belépve az étterembe egyszer csak egyenesbe jön minden. Már az üdvözlőfalatok is tökéletesen betöltik szerepüket: a régió legjobb alapanyagaiból kreatívan, magas színvonalú konyhatechnológiával elkészítve, ízlésesen tálalva kerülnek elénk. De azért persze bőven tartogat meglepetést is az este – nem csak azt a váratlan személyes feladatomat, hogy az ódon falak között kell lemenedzselnem egy budapesti lakásból való kizáródási vészhelyzetet.
A séf kiváló érzékkel igazodik el a tészták, halak, zöldségek, húsok világában, kellő leleményességgel egyéni arcot is ad nekik, miközben megőrzi alapértékeiket is. Nagyszerű partnere, az argentin sommelier az egész világ boraiból válogat, ráadásul rendkívül szórakoztatóan ad elő, és kifejezetten izgalmas játékokat is kínál, például egy tétel különböző évjáratait egészen eltérő szerepben vonultatja fel.
De a legmaradandóbb élmény mégis a bébipolip, talán az fejezi ki legszebben a séf filozófiáját is. Hagyományos főzés nélkül, egy teához vagy filteres kávéhoz hasonló eljárással készül a vendég előtt: fűszernövényekkel aromatizált forró jázminteában kap mindössze pár percnyi fürdőt, majd egy kagylószósszal és egy csodálatos tartármártással kerül a vendég elé. Ahol aztán megkapja a végső ecsetvonást, egy parfümpermetet, mirha, szantálfa, gomba és sajt elegyét.
Itt keresd!
Duomo
Ragusa Ibla, Via Capitano Bocchieri 31., Szicília
Menü:
180–200 euró/fő
Itt keresd!
Duomo
Ragusa Ibla, Via Capitano Bocchieri 31., Szicília
Menü:
180–200 euró/fő
Az újabb fej- és fülhallgatók aktív zajszűrő technológiájának köszönhetően sokkal élvezetesebb lesz zenét vagy podcastot hallgatni, szinte javítanak az életminőségünkön. De hogyan és miért?
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást […]
A magyar mini-Amazon – korábbi cikkünkben így definiáltuk Janzer Frigyes online könyvkereskedelmi cégét. A Prospero Könyvei a kígyókutató szakkönyvétől az aszfaltépítők kézikönyvéig vagy nyolc–tízmillió féle külföldön megjelent kiadványt kínál online, és beszerez bármit, ami forgalomban van. Ráadásul Frigyes még jótékonykodik is rajta keresztül, sőt a magánkeresetéből is támogatja a nógrádi gyerekek oktatását – ezért kapta meg Az Év Filantrópja pályázaton az elkötelezett polgárnak járó különdíjat.