Fiatalon hozott meghatározó döntéseket, és mindig gyakorlatias szemmel tekintett a feladatokra. Abhishek Stan Ahuja szerint ez és persze szerencse is kellett, hogy testvérével húsz év alatt stabil, időtálló minőségi márkát és öltönyszabóságot hozzon létre – Budapest mellett még öt európai országban. Kézzel, egyedileg varrt öltönyei nem a változó divatot követik.
A személyre szabott kiszolgálás nem csak a precíz méretlevételt tartalmazza: aki csúcsminőségű öltönyének és ruhatárának elkészíttetésére szerződik, Stan Ahujánál élményt kap. „Ha valaki csak egyszer viseli a termékünket, ami úgy simul rá, mint kesztyű a kézre, és megízleli, mi a különbség az egyedi és a konfekció között, azt könnyű áttéríteni erre a minőségre” – mondja Stan.
Nem az elmúlt húsz év munkájának lassan megérett gyümölcse az Andrássy úti bolt és műhely: a 2004-ben alapított cég már az első években itt nyitott üzletet. „Mindig öt évvel előre terveztem, lassan haladtam céljaim felé – mondja Stan. – Akkor mindenki azt mondta, hogy vékony jégen járok. Az ország legértékesebb ingatlanjai vannak itt, óriási a kockázat. De tudtam, ha három évig fenn tudom tartani, később is megőrzöm. Ilyen irányítószámmal a két messziről jött indiai fiú az egészen jó modern öltönyeivel jó benyomást tud kelteni bizonyos körökben.”
Indiából tizenhat évesen költözött Angliába divatértékesítést tanulni egy bentlakásos iskolában. Diploma után egy lengyel férfiruhacégnek dolgozott, és rengeteget járt Budapesten, végül huszonévesen itt lelt otthonra. Két szabóval és néhány varrónővel kezdtek, ma már hatvanan dolgoznak az öltönyökön és ruhákon. A nyolc–tíz hetes vállalási idő négy hétre szűkült, vendégkörük megnégyszereződött. A bevétel növekedett a pandémiás években is, amikor az átlagnál is kevesebben vették magukra reggelente öltönyeiket. 2022-es árbevételük már 149,9 millió forint volt, 24 milliós adózott eredménnyel.
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága. A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták […]
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága.
A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták a befektetők idegeit, például egy újabb jelentős fegyveres konfliktus. Azonban Dócs János, a CIB Private Banking igazgatója nem a nehézségekre, hanem a lehetőségekre emlékszik. „Jelentősen befolyásolja ez a környezet azt, hogy mely eszközökben tudunk ügyfeleinknek értéket teremteni, de a piac mindig ad lehetőségeket, és mindig a lehetőségeket kell meglátni. Mikor voltak például utoljára hosszú futamidejű kötvények tíz százalékos hozammal elérhetők?” – teszi fel a kérdést.
Távolabbra néznek a napi hozamoknál
A CIB privátbanki üzletágánál dolgozó bankárok átlagban több mint 13 éve vannak a cégnél, így szerencsére a megfelelő tapasztalat is megvolt a lehetőségek kiaknázására, persze csak az ügyfelek által meghatározott keretek között. „A mi feladatunk, hogy bemutassuk a lehetőségeket, a kockázatokat, majd konstruktív, érveket és ellenérveket felsorakoztató beszélgetések során olyan személyre szabott portfóliót alakítsunk ki ügyfelünkkel közösen, amivel nemcsak rövid, de hosszú távon is elégedett lehet – mondja Dócs János, hozzátéve, hogy nem mindig a profit az elsődleges szempont. – Elérhetünk nagyon jó hozamokat, magas kockázatvállalással, de ha az ügyfelünk háromnaponta aggódva vagy ujjongva felhív a piaci mozgásokat látva, és ez neki szorongást okoz, akkor ő nem lesz boldog ügyfél.”
Mivel a CIB-nél a privátbankárok ösztönzőrendszere is egyszerre tartalmaz rövid, közép- és hosszú távú célokat, ezért nem fordulhat elő, hogy az ügyfél nyugalmát rövid távú célok oltárán áldozzák fel. Viszont a lehetőségeket érdemes kihasználni, és ez jövőre is így lesz. Év végéhez közeledve a privátbankárok először is segítenek az ügyfeleknek például megfelelően elosztani forrásaikat tartós befektetési vagy éppen nyugdíj-előtakarékossági számláik között, de közben már előre is gondolkodnak. Például abban, hogy legyen elég likvid eszköze az ügyfeleknek élni a várhatóan adódó lehetőségekkel mind a kötvény-, mind a részvénypiacon.
„Az euró- vagy a dollár-kamatkörnyezet is kínálhat jó lehetőségeket, de a részvénypiacot sem szabad elfelejteni. Úgy gondoljuk, hogy a passzív, indexkövető befektetési stratégia helyett most az aktív, értékalapú szemlélet vezethet sikerre, és érdemes a devizasúlyokra is odafigyelni a portfóliókban” – megy bele kicsit a részletekbe Dócs János. Ez azt is jelenti, hogy a szektorok vagy a trendek ismeretével szemben nő az egyes cégek értékelésének jelentősége, következésképpen egy jó privátbankár sokkal több értéket tud teremteni ügyfelei számára.
Mennyiségi és minőségi figyelem
Az elemzői, anyabanki háttér, illetve az egyes bankárok szakmai felkészültsége így még fontosabb tényező lehet a következő időszakban. Az Intesa Sanpaolo Csoportnál több évszázados hagyománya van a személyes vagyonkezelésnek, és több ezer szakember dolgozik csak ezen a területen, a biztos háttér tehát megvan a CIB Private Banking számára. A vállalatnál pedig a különböző digitális megoldások és az új technológiák mellett még mindig a legnagyobb figyelmet a hazai gárda és az utánpótlás képzésére fordítják, és ezt a szakma is visszaigazolja, hiszen például az elmúlt években rendre a CIB Private Banking munkatársai nyerték a Blochamps junior privátbankároknak járó, a szakma által odaítélt díjait. Márpedig Dócs János szerint igazából a bankárok felkészültsége a döntő tényező az ügyfelek elégedettsége szempontjából. „Fontos például, hogy az ügyfelünk számíthasson rá: ha történik valami a piacon, akkor abban az esetben is fel fogjuk hívni, ha a bankára éppen két hétre szabadságra ment, és a csapaton belül valaki képben lesz az ő helyzetével kapcsolatban is. Igazából a termékekben, eszközökben mindenki ugyanabból főz a piacon, a különbséget az ügyfelekre szánt idő mennyisége, minősége, releváns mivolta adja, és mi mindent ennek rendelünk alá a képzési rendszertől az ösztönzők kialakításáig. Így lehet igazán jól élni a lehetőségekkel, és lefordítani az általános tudást az ügyfelek saját helyzetére.”
Idén ünnepli ötvenedik évfordulóját a Weishaupt Magyarországon. Ez a tény már önmagában sem hétköznapi, hiszen a nyugat-európai cégek jellemzően a rendszerváltás után jelentek meg itthon. A baden-württembergi székhelyű Weishaupt története ebből a szempontból is kivételesnek mondható és jól rávilágít arra, miben is gyökerezik a vállalat legfontosabb erénye. A sváb iparos család sarja, Max Weishaupt úr […]
Viktoriánus épületek, felhőkarcolók, bádogházak – együtt adják a dél-afrikai Fokváros szépségét. Október végi, tavaszi napsütésben fedeztük fel a modern belvárost, és kirándultunk a környéken is. Nem is akármivel indultunk útnak, kipróbáltuk az Audi Q8-as terepkupé legújabb verzióját.
Sikeres élelmiszeripari vállalkozást létrehozni vidéken úgy, hogy kizárólag megváltozott képességű, fogyatékkal élő munkavállalókkal dolgozik valaki, nagy vállalásnak tűnik. Mészáros Andrea és a szekszárdi Kék Madár Alapítvány évtizedes rutinnal vágott bele a lehetetlennek tűnő küldetésbe. De a BeSweet csokoládémanufaktúra varázserejét nem is a nemes ügy, hanem az őrületes ízek, az egyedi dizájn és az üvegfalú látogatóközpontja adják.