A különleges autók piaca rendkívül kompetitív. A gyűjtők és befektetők keresik a történeteket, formálják a trendeket, közben hatalmas számokat dobálnak egymáshoz. Egyre több cég foglalkozik klasszikus Porschék újragondolásával is, hiszen jó üzlet. Idén egy magyar startup, a Kamm Manufaktur olyan korai Porsche alapú sportautót kezd gyártani, amire a célközönség 330 ezer euró felett sem mondhat nemet. Ha mondhatna, a 912C nem érdemelt volna ennyi munkát. Ám napokig vezettem, és érdemel még többet is.
Kázmér Miklós eredetileg közgazdász, egyben lelkes filmes geek is, aki amellett, hogy organikusan építette Umbrella Collective nevű audiovizuális és kommunikációs cégét, egy időben még Trabant-kölcsönzőt is működtetett. A veterános vonzódás a tinédzserkori munkatapasztalatból, illetve főleg a dizájn és a hangulat iránti lelkesedésből ered, negyvenkét éves korára pedig jelentős egyéni beruházáshoz vezetett Budapesten. Miki édesapja hűtőgépmérnök, élelmiszeripari cége van, fia pedig azért tudott egy méregdrága Sony kamerával forgatni már fiatalon is, mert a technikáért cserébe promóciós videókat készített a vállalatnak. Hidvégi Zoltán pedig úgy robbant a képbe, hogy a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola (ma Budapesti Gazdasági Egyetem) reklám szakirányán ők lettek a budaörsi páros. Főiskola alatt kezdődtek az esküvői és más rendezvényes videós munkák, aztán diploma után Zoli Németországban a DHL marketinggyakornoka lett, Miki pedig a Young & Rubicam reklámügynökségnél kötött ki.
Zoli hazatérve videózni akart, Mikinek meg kellett egy társ, aki vitte a beeső megbízásokat, amíg ő a Youngnál dolgozott. A két munka idővel sok lett, Miki az üzletük mellett döntött Zolival. Az Umbrellát így 2004-ben alapították a 11. kerületben, egy Andor utcai panel hatodik emeletén. Még a videókártyák előtt, dedikált cuccokkal, többek közt a Youngon keresztül intézett reklámok utómunkáit csinálták.
Amikor Miki 2009-ben egy évig New Yorkban élt, Zoli tartotta a frontot. Mostanra filmes fejlesztés is akad, a részleget Felszeghy Ádám vezeti. Ennek keretében készül a Kék Pelikán, a vonatjegy-hamisítást feldolgozó animációs sztori, és a Lefkovicsék gyászolnak című nagyjátékfilm is, ami az egy hétig tartó zsidó gyászt, a sivát helyezi új megvilágításba. De végez az Umbrella utómunkát sundance-es független filmnek is. Bár Mikit a fotó jobban foglalkoztatja, a film komplex, és szerelem.
Egyedülálló helyszínt választott budapesti terjeszkedéséhez a népszerű szlovák coworking cég, a The Spot. A The Spot irodákat tulajdonló pozsonyi székhelyű Vacuum Group célja a közösségi irodák üzemeltetésével nem pusztán irodai terek kínálata volt, hanem leginkább egy nyüzsgő közösség megteremtése és az innovációs ökoszisztéma támogatása. A The Spot körül Magyarországon és Szlovákiában ma már több mint […]
Egyedülálló helyszínt választott budapesti terjeszkedéséhez a népszerű szlovák coworking cég, a The Spot. A The Spot irodákat tulajdonló pozsonyi székhelyű Vacuum Group célja a közösségi irodák üzemeltetésével nem pusztán irodai terek kínálata volt, hanem leginkább egy nyüzsgő közösség megteremtése és az innovációs ökoszisztéma támogatása. A The Spot körül Magyarországon és Szlovákiában ma már több mint 60 cég és 1300 tag dolgozik.
Kenyeres Adrienn, a The Spot Budapest vezetője szerint „elsősorban egy valódi értéket teremtő startup ökoszisztémát szeretnénk létrehozni, amelyből minden tagunk profitálhat. Rendezvényeinknek köszönhetően tagjaink nemcsak találkoznak, a hálózatukat gyarapítják és értékes kapcsolatokat építhetnek egymással, hanem rengeteg hasznos együttműködési lehetőség is nyílik előttük.”
Kenyeres Adrienn, a The Spot Budapest vezetője
„Hidat építünk a szlovák és a magyar innovációs közösség között”
A The Spotban jelenleg is remek startup közösség működik, köztük olyan tagokkal, mint a Turbine AI, rákgyógyszerek fejlesztésén dolgozó magyar deeptech cég vagy a sikeres SMS és Messenger marketing platform, a Recart. Havi rendszerességgel a The Spotban tartja startupoknak szóló rendezvényeit a Startup Hungary is.
Jelenleg közel 300 embernek adunk lehetőséget a munkavégzésre, akik többnyire az IT, a szoftverfejlesztés és a tanácsadás területén dolgoznak. Az egészségügy és az online marketing is széles körben képviselteti magát az épületben. Tagjaink továbbá hozzáférhetnek az egyik legnagyobb regionális kripto közösséghez, amely a pozsonyi The Spotban működik.”
A The Spot közösségének tagjai nemzetközi vagy külföldön, leginkább Nagy Britanniába vagy az Egyesült Államokba terjeszkedést tervező cégek, akiknek igény esetén a Vacuum Group erre specializálódott tagvállalatai segítenek a külpiacra lépésben jogi tanácsadással, CFO-szolgáltatás nyújtásával vagy lehetséges partnervállalkozásokkal való összekötéssel. A The Spot központ törekvése, hogy hidat építsen a szlovák és a magyar innovációs közösség között, így a szlovák The Spot tagjainak kedvezményeit és ingyenes tanácsadásait a magyar tagok is igényelhetik.
Nyüzsgő hely a belváros szívében
A budapesti Király utca 26. szám alatt lévő épület központi elhelyezkedésének, valamint hangulatának köszönhetően tökéletesen megfelel a kitűzött célnak.
A The Spot belső tereit úgy alakították ki, hogy inspiráló környezetet biztosítson az ott dolgozók számára. Az épületben igény szerint privát irodák, vagy a két emelet közös helyiségeinek bármely pontján rugalmasan használható asztalok bérlésére nyílik lehetőség. Az induló startupok, privát szférát igénylő vállalkozások és a szabadúszók egyaránt kialakíthatják a számukra kedvező munkakörülményeket. A The Spotban két méretben elérhető rendezvényterem szolgálja a kisebb workshopok vagy szélesebb közönség befogadását célzó panelbeszélgetések, konferenciák helyben történő lebonyolítását, mégpedig 20-tól 120 főig.
„A COVID-19 járvány megmutatta, hogy mennyire fontos az embereknek az, hogy találkozhassanak, szemtől szemben tudjanak beszélgetni. Ugyanez a helyzet a munkahely választásával is. Az emberi közelséget keressük mindannyian és rájöttünk, hogy nem célszerű csak otthonról dolgozni. Az érdeklődés a coworking iránt növekvő tendenciát mutat. A szabadúszók nálunk nagyon rugalmas körülményekkel találkozhatnak, például 10 napos bérletet is igényelhetnek. A belépés nem csak az asztal bérlését jelenti, hanem automatikusan a cégjeink kedvezményeihez és ingyenes tanácsadásához való hozzáférést is – mondta el Adrienn.
Ha szeretnéd díjmentesen kipróbálni a The Spot előnyeit, itt jelentkezve megteheted.
Extravagáns tiktokker, videójátékokat nyüstölő hangos gyerek, kis faluból vlogoló szomszéd lány – az influenszerek szempillantás alatt lettek az internet új generációs sztárjai. Hitelesebbek, eredményesebbek a celebeknél, és lassan a szponzorgázsijuk is jobb. A Forbes első toplistája húsz digitális tartalomgyártóról, akik énmárkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták.
Amikor a gyülekezetében az Úrasztala nem illett stílusában a szószékhez, legyártatott egy passzolót a magánvagyonából. Máskor egykori iskolája diákjait küldte ki Amerikába tanulni, vagy laptopokat vett egy matekverseny győzteseinek. Legutóbb pedig kortárs gyűjteményt rakott össze Jézus életét bemutató műalkotásokból. Kovács Levente egykori teológus, ma bankszövetségi főtitkár az egyházi tized szerint adakozik, ahogyan szerinte egy elkötelezett polgárnak tennie kell. Meg is kapta ezt a különdíjat Az Év Filantrópja szavazásunkon.
Kishonti László hobbiból programozott, és nagyon érdekelte, hogyan működik a mobiltelefonok csipje. Kíváncsisága és a meggyőződése a globális autóipar legmagasabb szintjére repítette. Így vásárolta fel a hatalmas Stellantis a nagyon okos aiMotive-ot. Egy háromszázmillió dollárosra becsült üzlet belülről.
A világ legjobb (?) indiai étterme meglepő módon nem Indiában van, hanem egy olyan városban, ami nem épp a szívem csücske. De ez az étterem olyat tud, amit még az anyaországban sem tudnak.