A kiflis pörkölt bebukott, a privát bevásárló kilőtt

A Cápák között azért született meg, hogy a Való Világból kiábrándult tévénéző újra képernyő elé üljön. Nem egyszerű feladat, nem egy tévés próbálta megteremteni a hidat a könnyű és az értelmes szórakozás között, és az üzleti show-műsor koncepciója a 2006-os Ecopolyval egyszer már megbukott. A sikerhez két dolog kellett, egy jó formátum és egy alkalmas producer.


Máté Krisztina mögött már volt egy sikeres üzletemberekről szóló műsor. Az első millióm története 2013-ban a várt egy helyett három évadot élt meg, Krisztina és az RTL számára pedig kiderült, hogy sok olyan üzletember van, akit érdemes megmutatni, hogy a vállalkozó képéhez végre ne az ügyeskedő simlis képe kapcsolódjon Magyarországon. Ő lett a producer. A nyertes formátum pedig az a Dragon’s Den, ami Nagy-Britanniában a tizenhetedik évadát tapossa, amerikai, még híresebb testvére, a Shark Tank pedig a tizennegyediket olyan cápákkal, mint Mark Cuban, Ashton Kutcher vagy Barbara Corcoran.


A műsorban olyan üzletek hátterébe látnak bele a nézők, amiket eddig zárt tárgyalókban vagy üzleti vacsorákon ütöttek nyélbe. A vállalkozó annak reményében áll a cápák elé, hogy így vagy úgy, de megváltozik az élete. A cápák a pénzüket kockáztatják. Ráadásul mindenki láthatja, miféle ember áll a boltokból, hírekből ismert márkák – például a Szentkirályi ásványvíz – mögött, milyen a humora, mikor lesz dühös.