Los Angeles-i és New York-i stúdiót is vezetett, majd az anyavállalat csődje után, a maga lábára állt, és a magyar rajzfilmszakma megkerülhetetlen alakja lett. Temple Réka, a Cinemon Entertainment animációs filmstúdió vezetője Egyiptomban, Szíriában és Magyarországon is volt gyerek, most a Föld iránti közös felelősségünkről készített mozifilmet Gauder Áronnal.
Indián törzsfőnök arca tükröződik a csillogó tóban, kezében szikrázó kavics. Bölénycsorda vágtat a prérin, porfelhőt kavarnak. Prérifarkasarcú villám üldözi lógó nyelvvel futó, sárga szemű mását, a szájában jéghegy nagyságú fogak. A képeket műanyag irattartóban lapozgatom, olyanban, ami minden irodában ott van, de míg máshol szerződéseket, számlákat vagy húsz éve érintetlen adóbevallásokat tartalmaz, itt Gauder Áron új animációs filmjének képkockái vannak benne.
Kiszínezve, aprólékosan kidolgozva, úgy ötszáz oldalon. A kockák most már filmvásznon is léteznek, a karaktereknek hangjuk és mozdulataik lettek, és március 16-án a bölcs indián elmeséli, hogyan született a világunk – ekkor mutatják be a Kojot négy lelkét. Tíz éve tartó munka zárul le, keserédes búcsút és újrakezdést hozva minden alkotónak.
Temple Rékának, a film producerének, a Cinemon Entertainment animációs filmstúdió vezetőjének is. „Ennek most tényleg vége. Az utolsó jeleneten ma dolgoznak, a jövő héten megyünk fényelni. Áron nagyon tehetséges alkotó, jó ember, és helyén van az esze és a szíve is. Alázatos, de határozott filmet készítettünk, jó volt részt venni benne, ilyen élmény kevés volt a karrierem során” – mondja Réka, és közben mutatja Áron első rajzterveit tíz évvel ezelőttről. A szoba falai rajzfilmplakátokkal vannak tele, és Réka az első pillanattól közvetlenül viselkedik, alig várja, hogy a munkájáról, a rajzfilmekről beszélhessen nekem.
3 év alatt már hárommillió kiszállított rendelésen is túl jár a Kifli.hu, mely a Rohlik Group tagjaként kezdte meg működését Budapesten ésąą vonzáskörzetében 2019-ben. A csoport már öt országban van jelen, a különböző vásárlói kultúrával és gazdasági helyzettel rendelkező területeken működő leányvállalatok egy egységes vállalati recept alapján dolgoznak. Meg akarjuk változtatni az élelmiszer-kereskedelmet Európa-szerte” – […]
3 év alatt már hárommillió kiszállított rendelésen is túl jár a Kifli.hu, mely a Rohlik Group tagjaként kezdte meg működését Budapesten ésąą vonzáskörzetében 2019-ben. A csoport már öt országban van jelen, a különböző vásárlói kultúrával és gazdasági helyzettel rendelkező területeken működő leányvállalatok egy egységes vállalati recept alapján dolgoznak.
Meg akarjuk változtatni az élelmiszer-kereskedelmet Európa-szerte” – mondja Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője. A következő cikkben a siker receptjét szedte pontokba, hiszen, mint mondja, ez nem szigorú üzleti titok.
1. NYŰGÖZD LE A VÁSÁRLÓT
Termékeket árulni bárki tud. Minőséget garantálni, vásárlói igények mentén alakítani a szolgáltatást és meglátni az NPS (Net Promoter Score) és a vásárlás frekvenciája közötti összefüggést, az már egy egészen más hozzáállást igényel.
2. LÉGY GYORS
Nincs idő mindent háromszor átgondolni. Kitaláljuk, megvalósítjuk. Ha utólag az derül ki, hogy nem működik, akkor abbahagyjuk és tanulunk belőle. Nincs idő háromszor átgondolni.
3. SOHA NE LEGYÉL ELÉGEDETT A MEGLÉVŐ ÁLLAPOTTAL
Nem szabad a jelenlegi pozícióba belenyugodni. Minden nap lehetünk valamiben jobbak.
4. GONDOLKODJ NAGYBAN ÉS TULAJDONOSI SZEMLÉLETTEL
A legapróbb, értelmetlennek tűnő feladat is sokat javíthat a cég egészének megítélésén. Ha mindenki úgy végzi el a rá eső feladatot, mintha a saját cégében tenné, akkor egy irányba tolják a szekeret.
5. HOZD AZ EREDMÉNYEKET ÉS HAGYJ NYOMOT
Alapvető elvárás, hogy mindenki produkálja a tőle elvárt eredményt. Ez önmagában még nem elég, ha közben formálni is lehet a piacot, a vásárlói kultúrát. Akkor a cég nem csak márka, de történelem is lesz.
6. LÉGY KÍVÁNCSI ÉS ÁSS MÉLYRE
Tudj meg minél többet a cégről, a kollégák munkájáról. Ásd bele magad a témákba, ne érd be annyival, amit muszáj tudnod a témáról. Kérdezz, kérdezz, kérdezz!
7. TANULJ FOLYAMATOSAN
Tanulj másoktól, képezd magad, így olyan, mintha még egyetemen lennél, és még fizetnek is érte. Win-win.
8. LÉGY RADIKÁLISAN NYITOTT ÉS TRANSZPARENS
Ne legyenek titkaid a vásárlók előtt és ismerd el a hibát. Köszönd meg a negatív kritikákat, hiszen azokból tanulsz a legtöbbet. Légy őszinte, egyenes, és a haszon mellett tiszteletet is szerzel.
9. ÉREZD JÓL MAGAD
Az egésznek nincs értelme, ha közben betegre stresszeled magad. Végezd el a munkád és aztán jusson időd egy kis lazításra is a kollégáiddal. Amin nem tudsz változtatni, azon azért, amin pedig tudsz, azon meg azért felesleges stresszelni. Engedd el, vagy változtass rajta. És tudj nevetni magadon is, ha kell.
10. TEREMTS NAGYSZERŰ MUNKAHELYET
Az a nagyszerű munkahely, ahová szívesen járnak be a kollégák dolgozni. Ahol biztonságban és megbecsülve érzik magukat. Eltekintve a pozícióktól, a munkahelyen egyszerűen emberek dolgoznak, és mindenkinek jól esik egy mosoly, egy kézfogás, egy barátságos telefonhívás a személytelen e-mail helyett.
Léhűtők, csavargók, kurvák, művészek és egy igazi Kurázsi mama Nagybányán, az első világháború végén. Románnak vagy magyarnak jó most lenni? És vajon meg tudja-e védeni magát egy kis közösség a rajta átsuhanó történelmi vihartól? Kályha Kati – avagy az erős nők – drámája a Radnótiban.
A különleges autók piaca rendkívül kompetitív. A gyűjtők és befektetők keresik a történeteket, formálják a trendeket, közben hatalmas számokat dobálnak egymáshoz. Egyre több cég foglalkozik klasszikus Porschék újragondolásával is, hiszen jó üzlet. Idén egy magyar startup, a Kamm Manufaktur olyan korai Porsche alapú sportautót kezd gyártani, amire a célközönség 330 ezer euró felett sem mondhat nemet. Ha mondhatna, a 912C nem érdemelt volna ennyi munkát. Ám napokig vezettem, és érdemel még többet is.
Ha Magyarországon szó esik a családi tulajdonban lévő cégekről, két név biztosan azonnal felmerül: Béres és Zwack. A Béres család tudatosan gondozza az alapító, id. dr. Béres József emlékét és szellemi hagyatékát, ugyanakkor aktívan dolgozik a jövő biztosításán is. A harmadik generációból a két idősebb testvér, Melinda és Marcell már részt vesznek a cégvezetésben, tagjai […]