Kétszázmillió dollárnak ma nem egy filmben van a legjobb helye

Indián törzsfőnök arca tükröződik a csillogó tóban, kezében szikrázó kavics. Bölénycsorda vágtat a prérin, porfelhőt kavarnak. Prérifarkasarcú villám üldözi lógó nyelvvel futó, sárga szemű mását, a szájában jéghegy nagyságú fogak. A képeket műanyag irattartóban lapozgatom, olyanban, ami minden irodában ott van, de míg máshol szerződéseket, számlákat vagy húsz éve érintetlen adóbevallásokat tartalmaz, itt Gauder Áron új animációs filmjének képkockái vannak benne.


Kiszínezve, aprólékosan kidolgozva, úgy ötszáz oldalon. A kockák most már filmvásznon is léteznek, a karaktereknek hangjuk és mozdulataik lettek, és március 16-án a bölcs indián elmeséli, hogyan született a világunk – ekkor mutatják be a Kojot négy lelkét. Tíz éve tartó munka zárul le, keserédes búcsút és újrakezdést hozva minden alkotónak. 


Temple Rékának, a film producerének, a Cinemon Entertainment animációs filmstúdió vezetőjének is. „Ennek most tényleg vége. Az utolsó jeleneten ma dolgoznak, a jövő héten megyünk fényelni. Áron nagyon tehetséges alkotó, jó ember, és helyén van az esze és a szíve is. Alázatos, de határozott filmet készítettünk, jó volt részt venni benne, ilyen élmény kevés volt a karrierem során” – mondja Réka, és közben mutatja Áron első rajzterveit tíz évvel ezelőttről. A szoba falai rajzfilmplakátokkal vannak tele, és Réka az első pillanattól közvetlenül viselkedik, alig várja, hogy a munkájáról, a rajzfilmekről beszélhessen nekem.